• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (---) skrev 2014-01-05 17:54:08 följande:
    jo vist, självklart är det så... i ditt utopi men tro inte att ditt utopiska tänk kan appliceras på resten av världen, dom allra flesta har inga problem med sina droger även om du själv har, en anledning till att du undviker dom?
    Nu är du så barnslig att jag kommer sluta svara. Personangrepp och halmgubbar *fnys*.

• Blivande sköterska
    Anonym (M) skrev 2014-01-05 17:44:02 följande:
    Kan man inte avstå droger under sin graviditet (inklusive cigaretter och alkohol) ska man inga barn ha. Man är uppenbarligen beroende om man är så desperat att man kalkylera på hur mycket man kan bruka utan eventuella skador på det kommande barnet. Är man inte redo att sätta barnet före sina egna behov är man nog inte redo för uppgiften. Kul att födas med abstinens btw, dessutom syns inte många komplikationer som exempelvis koncentrationssvårigheter förräns i skolåldern.

HÅLLLER MED!
  • Anonym (---)
    Anonym (M) skrev 2014-01-05 17:53:19 följande:
    Schizofreni är ju en härlig biverkan...

jaså det är det?

Av vilken drog om jag får fråga då cannabis saknar sådana egenskaper.

• Anonym (---)
    Iarwain skrev 2014-01-05 17:54:52 följande:

Ge mig en länk till dessa studier då!

Jag har inte det sparat på datorn, googla på DR Melanie dreher och the jamaican study, en av dom få eller kanske till och med det enda studien som är gjort på strikt cannabisrökande kvinnor, då inte som i västvärlden undersöker jointrökande kvinnor och tillskriver cannabis tobakens biverkningar.

• ClaraV