• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (---) skrev 2014-01-05 17:54:08 följande:
    jo vist, självklart är det så... i ditt utopi men tro inte att ditt utopiska tänk kan appliceras på resten av världen, dom allra flesta har inga problem med sina droger även om du själv har, en anledning till att du undviker dom?
    Nu är du så barnslig att jag kommer sluta svara. Personangrepp och halmgubbar *fnys*.

• Blivande sköterska
    Anonym (M) skrev 2014-01-05 17:44:02 följande:
    Kan man inte avstå droger under sin graviditet (inklusive cigaretter och alkohol) ska man inga barn ha. Man är uppenbarligen beroende om man är så desperat att man kalkylera på hur mycket man kan bruka utan eventuella skador på det kommande barnet. Är man inte redo att sätta barnet före sina egna behov är man nog inte redo för uppgiften. Kul att födas med abstinens btw, dessutom syns inte många komplikationer som exempelvis koncentrationssvårigheter förräns i skolåldern.

HÅLLLER MED!
  • Anonym (---)
    Anonym (M) skrev 2014-01-05 17:53:19 följande:
    Schizofreni är ju en härlig biverkan...

jaså det är det?

Av vilken drog om jag får fråga då cannabis saknar sådana egenskaper.

• Anonym (---)
    Iarwain skrev 2014-01-05 17:54:52 följande:

Ge mig en länk till dessa studier då!

Jag har inte det sparat på datorn, googla på DR Melanie dreher och the jamaican study, en av dom få eller kanske till och med det enda studien som är gjort på strikt cannabisrökande kvinnor, då inte som i västvärlden undersöker jointrökande kvinnor och tillskriver cannabis tobakens biverkningar.

• ClaraV
    Anonym (---) skrev 2014-01-05 17:52:08 följande:

Fortfarande, vilket missbruk?

Du _är_ ignorant och okunnig om du viftar bort vårdens kriterier och ger dig själv rätten att tolka en diagnos efter egna åsikter.

Ingen försvarar missbruk, jag har då aldrig sett nån säga ett positivt ord om missbruk, mer än diverse idioter som felanvänder ordet och försöker tillskriva andra missbruk som inte finns, då kan folk med all rätt göra nått som du anser försvra sig själv, medan det i själva verket handlar mer om att förklara hur det ligger till för dom som inte vet bättre.

Det finns forskning som tyder på att det ÄR skadligt att röka cannabis när man är gravid. Och att SKADA SITT BARN för att man inte kan hålla sig borta från att röka ÄR ATT MISSBRUKA.

DU försvarar ju människan som sitter och är påtänd största delen av sin vakna tid och påstår att denna inte missbrukar.
    Personen jag ställde frågan till har för övrigt inte försvarat sig själv. Utan det är DU som hoppat på mig om att jag har fel. Har du hört en annan historia från personen jag ifrågasatte? För om inte så gör ju du exakt samma sak. Eller nej, du antar att personen INTE missbrukar. Men du har ju inte mer fakta än mig och bör därför inte säga så mycket.

Och du. Jag tänker inte säga ett ord till till dig, jag har inget i utbyte av att diskutera detta med någon som inte ens vågar stå för sina åsikter och visa vem den är.
  • Tokfrans

Alla har olika åsikter om allt, och de borde alla respektera. Behöver inte vara eniga, men ändå respektera de.
    Om nu någon vill ta en "spliff" så låt dom, de är deras ensak, och skadar de barnet, ja då hoppas jag dom känner skuld.
    Inte tror jag en mamma eller pappa sitter och röker framför sitt barn, utan ute någon helg och vill unna sig en? en "vettig" person pratar jag om då, såklart. De gör dom inte till en dålig förälder? 
    En dålig förälder är enligt mig, en som misshandlar, tar ej hand om sina barn (skiter i dom), våldtar osv osv.

• Anonym (---)
    Anonym (Maria) skrev 2014-01-05 17:55:10 följande:
    Nu är du så barnslig att jag kommer sluta svara. Personangrepp och halmgubbar *fnys*.

Personangrepp och halmgubbar? Du äntrade tråden med att idiotförklara ts, uppmana henne till abort och insinuera skit som inte stämmer, personangrepp är helt okey så länge skit flödar åt "rätt" håll anser du?

Skärp dig eller tillbaks till sandlådan med dig, leker du med dom övriga femåringar så har du i alla fall tid att ta igen det du har missat att lära dig.

• Anonym (M)
    Anonym (---) skrev 2014-01-05 17:55:33 följande:
    jaså det är det? Av vilken drog om jag får fråga då cannabis saknar sådana egenskaper.

Nä du jag studerar hjärnans anatomi och psykologi och rapporterna tyder på starka kopplingar mellan regelbundet bruk av Cannabis och Schizofreni det är b la därför det är olämpligt att använda det i medicinskt syfte.
  • Malmö01
    Tokfrans skrev 2014-01-05 17:59:45 följande:
    Alla har olika åsikter om allt, och de borde alla respektera. Behöver inte vara eniga, men ändå respektera de. Om nu någon vill ta en "spliff" så låt dom, de är deras ensak, och skadar de barnet, ja då hoppas jag dom känner skuld. Inte tror jag en mamma eller pappa sitter och röker framför sitt barn, utan ute någon helg och vill unna sig en? en "vettig" person pratar jag om då, såklart. De gör dom inte till en dålig förälder?  En dålig förälder är enligt mig, en som misshandlar, tar ej hand om sina barn (skiter i dom), våldtar osv osv.

Detta är det mest vettiga som sagt här tycker jag.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (---) skrev 2014-01-05 18:00:27 följande:

Personangrepp och halmgubbar? Du äntrade tråden med att idiotförklara ts, uppmana henne till abort och insinuera skit som inte stämmer, personangrepp är helt okey så länge skit flödar åt "rätt" håll anser du?

Skärp dig eller tillbaks till sandlådan med dig, leker du med dom övriga femåringar så har du i alla fall tid att ta igen det du har missat att lära dig.

Vet du inte vad personangrepp och halmgubbar är, eller vadan frågetecknet? Jag har inte idiotförklarat någon, bara sagt att om man inte kan sluta missbruka under en graviditet är abort bättre, och det tycker jag ju.
Svar på tråden Gravid och röker cannabis.