• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Iarwain
    Anonym (---) skrev 2014-01-05 18:41:36 följande:
    Som sagt, enligt ramström så får man cancer av att röka cannabis, när ramström skrev sitt propagandahäfte så kämpade tushkin på att bevisa länken mellan cannabis och cancer, efter 30 årig forskning så medgav han att cannabis dels inte skapar cancer så har den även en viss skyddande verkan på användaren. Fast i sverige är det fortfarande samma ramströms version som gäller, det var omkring det första som fastnade i häftet du postade och det tar bort trovärdigheten med 100%  

Nu är jag inte helt hundra, då det var ett tag jag läste in mig på cannabis, men om jag inte minns fel så var det inte så som du skriver. Det saknas stöd för att säga att cannabis orsakar cancer. Det är inte samma sak som att Ramström säger att "cannabis [] inte skapar cancer". En liten men viktig skillnad. Vad jag minns så saknas det även här studier för att säga något definitivt.
  • Anonym (---)
    Iarwain skrev 2014-01-05 19:11:37 följande:

Nu är jag inte helt hundra, då det var ett tag jag läste in mig på cannabis, men om jag inte minns fel så var det inte så som du skriver. Det saknas stöd för att säga att cannabis orsakar cancer. Det är inte samma sak som att Ramström säger att "cannabis [] inte skapar cancer". En liten men viktig skillnad. Vad jag minns så saknas det även här studier för att säga något definitivt.

Dags då att göra det, det är bara att googla tushkin och lugn cancer, har för mig han har flera videos på tuben om man vill nu har nått lättsmält.