• Malmö01

Gravid och röker cannabis.

Rök i allmänhet är nog inte särskilt bra, men det är med all sannolikhet inget fel på gräset i sig. Men som sagt, inget bra med rök och tjäran allt annat det innehåller.

• Malmö01
    ClaraV skrev 2014-01-05 17:27:26 följande:
    Så du menar att du på fullaste allvar kommer sitta och röka på när du har ditt barn närvarande? Eller hoppas du att soc placerar ungen redan vid förlossningen? Det är fan en skam med missbruksföräldrar som inte gör annat än att längta efter att kunna fortsätta missbruka. Varför ens skaffa barn om man inte är frivillig att bli fri sitt missbruk först?

• Malmö01
    Malmö01 skrev 2014-01-05 17:32:05 följande:

Lär dig skillnaden mellan bruk och missbruk.
  • Malmö01
    Anonym (Olik) skrev 2014-01-05 17:30:15 följande:
    Du vet att fostrets största och viktigaste orkan/funktioner bildas fram till vecka 12 va? Lönt att sluta vid vecka 19 ,du har redan kvaddat allt om du har otur.

Serenad man har kunnat se är att tungt cannabisbruk kunde förkorta graviditeten med Max 0.8 veckor, dock utan viktminskning.
  • Malmö01
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-05 17:37:01 följande:
    Du menar att 6-7 spliffar om dagen 7 dagar i veckan är bruk? Var går din gräns för missbruk?

Om det är bruk eller missbruk har inget med mängden att göra utan har med konsekvenserna och anledningen bakom bruket att göra.
  • Malmö01
    ClaraV skrev 2014-01-05 17:39:35 följande:
    Fast att använda något som är olagligt och att dessutom göra det 6-7 gånger om dagen är missbruk. Att ens röka på en gång om dagen är missbruk.   Men det är klart att en missbrukare själv inte erkänner sånt.

Varför skulle den legala frågan vara på något sett avgörande? Sluta med påhopp, du skämmer bara ut dig själv.
  • Malmö01
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-05 17:43:01 följande:
    Självklart har det med mängden att göra. Det är samma sak med alkohol. Dricker du 6-7 glas vin om dagen 7 dagar i veckan är det ett missbruk. Du måste ju även se till längden av ruset och vid tillräckligt stort intag, som 6-7 spliffar per dag, bör den "nyktra" tiden vara ganska liten. Hur länge håller ett rus i sig? 2-3 upp till 9-10 timmar. Hur mycket nykter tid har TS? Som minst 12h/dygn, som mest dygnet runt. Hon är alltså drogar 50-100% av sin tid. Fortfarande ett "bruk"?

Jämför med någon som dricker 6-7 koppar kaffe om dagen eller red Bull. Den personen är påverkad i stort sett hela tiden. Röker man i den mängden kommer man känna sig påverkad om man inte röker, det blir inget rus alls vid den mängden.
  • Malmö01
    Anonym (Maria) skrev 2014-01-05 17:50:29 följande:
    Att de människorna finns gör knappast beteendet okej. Självklart ska man inte använda berusningsmedel när man har hand om små barn. Det är så synd att inte alla kan inse det.

Varför inte? Så länge man inte är markant berusad eller kör bil med dom är det väl okej så länge det inte går till överdrift?
  • Malmö01
    Anonym (M) skrev 2014-01-05 17:53:19 följande:
    Schizofreni är ju en härlig biverkan...

Ja och sen får man passa sig så att det inte växer ut ett huvud till på fostret.
  • Malmö01
    Tokfrans skrev 2014-01-05 17:59:45 följande:
    Alla har olika åsikter om allt, och de borde alla respektera. Behöver inte vara eniga, men ändå respektera de. Om nu någon vill ta en "spliff" så låt dom, de är deras ensak, och skadar de barnet, ja då hoppas jag dom känner skuld. Inte tror jag en mamma eller pappa sitter och röker framför sitt barn, utan ute någon helg och vill unna sig en? en "vettig" person pratar jag om då, såklart. De gör dom inte till en dålig förälder?  En dålig förälder är enligt mig, en som misshandlar, tar ej hand om sina barn (skiter i dom), våldtar osv osv.

Detta är det mest vettiga som sagt här tycker jag.
Svar på tråden Gravid och röker cannabis.