• Malmö01

Gravid och röker cannabis.

Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-05 22:39:24 följande:
    Om cannabis var lika ofarligt som te, tror du inte att det hade gått att köpa på konsum då? Det är ingen konspiration, tydligen är det så att vissa kommit fram till att det ska klassas som narkotika.

Narkotikaklassificeringen kom från ett påstående av amerikanska forskare på 30-talet såg ett samband mellan vita cannabisrökande och deras relationer med svarta män, det hade inte med droger att göra utan man ville bara hålla isär svarta och vita. Nu när man börjar förstå hur cannabis fungerar är det fler och fler stater som legaliserar marijuana.
  • Malmö01
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-05 22:46:15 följande:
    Klarar man av att röka så mkt som TS gör och fortsätta sköta jobb, studier, familj osv? Jag har inte rökt mer än 3-4 ggr men jag hade verkligen inte fixat att sköta jobbet eller ta hand om ett barn under tiden. Blir man van till slu eller hur fungerar det?
    Malmö01 skrev 2014-01-05 22:43:11 följande:
    Narkotikaklassificeringen kom från ett påstående av amerikanska forskare på 30-talet såg ett samband mellan vita cannabisrökande och deras relationer med svarta män, det hade inte med droger att göra utan man ville bara hålla isär svarta och vita. Nu när man börjar förstå hur cannabis fungerar är det fler och fler stater som legaliserar marijuana.
    Förlåt men nu börjar det bli lite foliehatt över den här konversationen.

Det var därför det förbjöds vare sig du vill eller ej.
  • Malmö01
    Ernst Hugo skrev 2014-01-05 23:30:50 följande:
    Vad är det med FL som har en så infernalisk dragningskraft på obegåvade (per definition) knarkare så att de måste starta ena tråden mer skrämmande tramsig än den andra? Ingen frisk människa utsätter sitt ofödda barn för den misshandel som TS beskriver. Jo vänta, knarkare gör ju det.
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....

Är det befriande att vara så trångsynt och dömande som du är?
    taquine skrev 2014-01-05 23:11:55 följande:
    Vilken ljus och härlig framtid Walle går till mötes, mormor och mamma är narkomaner , vad är oddsen för honom?
    Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig

98% har en mor och mormor som använder droger, tror det inte är så farligt faktiskt.
  • Malmö01
    Miss P skrev 2014-01-05 23:04:40 följande:
    Jag skiter FULLSTÄNDIGT i vad folk tycker.  TADA: Cannabis "Effekter hos barn vars mammor använder cannabis är bland annat; för tidig förlossning, låg födelsevikt, kortare kroppslängd, skakningar och missbildningar. Cannabis påverkar även barnets hjärtfrekvens och blodtryck. När barnet växer upp kan också talutvecklingen bli försenad." www.niomanader.se/narkotika-och-graviditet/

Roligt att du länkar till en sida utan källförteckning.
  • Malmö01
    Ernst Hugo skrev 2014-01-05 23:59:50 följande:
    Jag varken vill eller behöver döma. Det kommer barnet göra när hen är vuxen och ser sammanhangen.
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....

Har du ångrat inlägget du skrev nyss då? Grattis.
  • Malmö01
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-06 00:27:53 följande:
    Äsch då, jag hade fel. Det tog hela 45 minuter!

Återigen, vad är det för fel på källkritik? Du försöker försöker förminska en vital del i debatten eftersom du inte kan leva upp till den. Hade ni haft riktiga källor, och inte bara skrivit "ni får dom när jag tillbaka på jobbet " "du får googla själv" och "det finns massor" så hade ingen klagat, men faktum är att ni inte producerat en enda hållbar källa under hela debatten medan motståndarna har producerat flera.
  • Malmö01
    BobandMandy skrev 2014-01-06 00:34:29 följande:
    Att röka cannabis är inte mycket farligare att röka vilket inte är bra när man är gravid dock kan man röka under sin graviditet utan att det blir skadligt. (skulle själv inte göra det). Cannabis gör ju lite annat med kroppen och sinnet än cigaretter så jag tycker ju inte att man ska röka det speciellt inte under graviditet. Måste också säga att cannabis och droger är inte samma sak så jag tror nog visst detta barn har det bra 

Att röka tobak är betydligt farligare än att röka cannabis.
  • Malmö01
    taquine skrev 2014-01-06 00:37:42 följande:
    Var är källan till att 98% av mor och mormödrar använder droger? Skulle vara riktigt intressant att se

Känner du många som varken röker, dricker eller använder koffein?
  • Malmö01
    Anonym (riskera andra) skrev 2014-01-06 00:43:37 följande:
    Att hänvisa till källor som florerar på Flashback mm känns väl också lite si så där, och där om någonstans heter det ju att dem inte kommer ihåg källan.. dem upprepar bara det som andra säger utan att tänka över det hela eller ifrågasätta. Forskning och studier mot droger däremot förkastar man utan problem för dem är bara propaganda

Så bara för att de råkar finnas även på Flashback så är de felaktiga? Ni länkade ju förfan till RNS.
  • Malmö01
    taquine skrev 2014-01-06 00:51:43 följande:
    Ja det gör jag ,  och definitivt inte när dom är gravida, brukar vara värt att uppoffra för sitt barn

Det kan jag väl hålla med om, men eftersom det inte blir någon väsentlig skillnad (uppenbarligen) så är det värt en debatt åtminstone.
Svar på tråden Gravid och röker cannabis.