• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Anonym (---)
    Anonym (Vågade inte) skrev 2014-01-05 19:28:10 följande:
    för mig är det skillnad på det som redan finns i kroppen och det man själv tillsätter

anandamid finns inte naturligt i nyföddas kroppar, det 'r nått man tillsätter i efterhand för att stimulera hungerkännslor och sovbehov.

i princip samma effekt som om man skulle ge barnet en joint

• Anonym (M)
    Iarwain skrev 2014-01-05 19:35:09 följande:
    Jag blir nöjd om du hittar en artikel,publicerad i en peer-review tidsskrift, som säger det du påstår. Men för säkerhet måste studien även ha upprepats, med samma resultat. Det är vad som krävs för att vetenskapligt säkerställa något. Allt annat är ovetenskapligt tyckande och verkar vara vad du pysslar med...

CINAHL har flertal publicerade vetenskapliga artiklar m peer review om de långtida, negativa effekterna Cannabis ger barn till mammor som rökt under graviditeten.
  • Malmö01
    Anonym (Maria) skrev 2014-01-05 19:35:48 följande:
    Fast den är inte vetenskaplig enligt Ulrik väl? Eller har det ändrats senaste tiden? Jag tänkte också på det du skriver, men jag orkar inte tjäbbla med knarkarna mer. Det är helt lönlöst. De försvarar sin  drog med näbbar och klor och vill nu ge den till sina ofödda barn.

Så så fort det är upp till bevis så lägger du ner debatten? Roligt att alla okunniga cannabismotståndare gör precis lika dant när det kommer till att visa bevis.
  • Anonym (M)

# till barn med mammor som rökt givetvis :)

• taquine
    Anonym (Maria) skrev 2014-01-05 19:35:48 följande:
    Fast den är inte vetenskaplig enligt Ulrik väl? Eller har det ändrats senaste tiden? Jag tänkte också på det du skriver, men jag orkar inte tjäbbla med knarkarna mer. Det är helt lönlöst. De försvarar sin  drog med näbbar och klor och vill nu ge den till sina ofödda barn.

Ja det är helt sjukt, men det är ju så med dom flesta missbrukare att de är så jävla fyllda av självförnekelse och ska försvara sitt drogande till varje pris. Så sjukt synd om dessa försvarslösa ungar bara
    Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig
  • Anonym (420)

Nä jag är kvar ...

Jag bad om eran personliga erfarenhet inte massa annat trams...

• Anonym (ndfnf)
    Iarwain skrev 2014-01-05 19:35:09 följande:

Jag blir nöjd om du hittar en artikel,publicerad i en peer-review tidsskrift, som säger det du påstår. Men för säkerhet måste studien även ha upprepats, med samma resultat. Det är vad som krävs för att vetenskapligt säkerställa något. Allt annat är ovetenskapligt tyckande och verkar vara vad du pysslar med...
    Jag kan nog leva med att du tycker det, droger och graviditet hör helt enkelt inte ihop i min värld och det är inget jag känner att jag måste leta upp studier eller artiklar för att stödja.
  • Anonym (ndfnf)
    Anonym (420) skrev 2014-01-05 19:46:10 följande:
    Nä jag är kvar ...

Jag bad om eran personliga erfarenhet inte massa annat trams...
    Personliga erfarenheter av vad? Tror du det är skillnad att röka på som gravid än som icke gravid? För intresserad av barnet är du uppenbarligen inte.
  • beautypippi
    Malmö01 skrev 2014-01-05 17:38:49 följande:

Om det är bruk eller missbruk har inget med mängden att göra utan har med konsekvenserna och anledningen bakom bruket att göra.
    Tack! Exakt!
  • Malmö01
    taquine skrev 2014-01-05 19:42:46 följande:
    Ja det är helt sjukt, men det är ju så med dom flesta missbrukare att de är så jävla fyllda av självförnekelse och ska försvara sitt drogande till varje pris. Så sjukt synd om dessa försvarslösa ungar bara
    Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig

Ja, så fort man tror på vetenskaplig fakta så är man missbrukare. Hade du levt på medeltiden hade du varit en av dom som stödde fängslingen av vetenskapsmän för att de hädade. Varför tar ni till er rykten och propaganda ni fick på 80-90-talet i skolan utan vetenskaplig grund istället för modern, beprövad fakta?
Svar på tråden Gravid och röker cannabis.