• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Anonym (ndfnf)
    WallesMamma skrev 2014-01-05 22:22:08 följande:
    Ska bli så jävla gött när alla dessa trångsynta människorna som påstår att man missbrukar osv för att man röker en spliff och varvar ner ibland, får legaliseringen i facet och de sanningen visar sig att de inte e nått farligt! och snälla, sluta jämföra gräs och alkohol!!
    Kan du inte peka ut var någon tyckt så?

TS röker som sagt 6-7 st 7 dagar i veckan. 
  • Anonym (ndfnf)
    Anonym (420) skrev 2014-01-05 15:09:19 följande:

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

Jag känner mig lite frågande till hur i helvete TS hinner med allt?

Studera, jobba, vara förälder och dessutom röka på 6-7 ggr/dag. Säg att ts rus bara varar i 2 timmar, det blir ändå 12 timmar per dag som går åt till det.

NÄR lyckas du klämma in det TS?
  • WallesMamma

Jaha och? Låt henne röka hur jävla mycke hon vill om dagen? utan att ni ska komma med era jävla ointressanta åsikter! Hon söker folk som faktiskt HAR ERFARENHETER om ämnet! Eller ni kanske missade det?

• Malmö01
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-05 22:32:53 följande:
    Jag känner mig lite frågande till hur i helvete TS hinner med allt? Studera, jobba, vara förälder och dessutom röka på 6-7 ggr/dag. Säg att ts rus bara varar i 2 timmar, det blir ändå 12 timmar per dag som går åt till det. NÄR lyckas du klämma in det TS?

Varför skulle man inte kunna studera, jobba och vara förälder samtidigt som man tar sitt te substitut?
  • Miss P
    Anonym (420) skrev 2014-01-05 19:46:10 följande:
    Nä jag är kvar ...

Jag bad om eran personliga erfarenhet inte massa annat trams...
    Är det något som är tramsigt är det att du röker cannabis fast än du vet mycket väl att det är skadligt för ditt barn. DET är trams! 
  • Malmö01
    Miss P skrev 2014-01-05 22:36:17 följande:
    Är det något som är tramsigt är det att du röker cannabis fast än du vet mycket väl att det är skadligt för ditt barn. DET är trams! 

Det diskuteras i tråden huruvida det är farligt eller inte om du inte har märkt det.
  • Anonym (sorgligt)
    WallesMamma skrev 2014-01-05 22:35:08 följande:
    Jaha och? Låt henne röka hur jävla mycke hon vill om dagen? utan att ni ska komma med era jävla ointressanta åsikter! Hon söker folk som faktiskt HAR ERFARENHETER om ämnet! Eller ni kanske missade det?
    ja och Ts hade förmodligen aldrig kunnat tänka sig att denna tråd skulle skapa reaktioner av både det ena och det andra slaget??

Skål
  • Anonym (ndfnf)
    Malmö01 skrev 2014-01-05 22:35:22 följande:

Varför skulle man inte kunna studera, jobba och vara förälder samtidigt som man tar sitt te substitut?
    Om cannabis var lika ofarligt som te, tror du inte att det hade gått att köpa på konsum då?

Det är ingen konspiration, tydligen är det så att vissa kommit fram till att det ska klassas som narkotika.
  • Anonym (Vågade inte)
    WallesMamma skrev 2014-01-05 22:35:08 följande:

Jag förstår faktiskt inte hur man kan  våga röka när det inte finns tillräckligt mycket forskning kring rökning av cannabis och graviditet och den forskning som finns säger olika saker.. 

Jag har varit "stor flummare" men slutade pga att jag inte vågade CHANSA eftersom jag inte VET att det var ofarligt för mitt barn.. Vad man tror är ingen vetenskap....

• Malmö01
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-05 22:39:24 följande:
    Om cannabis var lika ofarligt som te, tror du inte att det hade gått att köpa på konsum då? Det är ingen konspiration, tydligen är det så att vissa kommit fram till att det ska klassas som narkotika.

Narkotikaklassificeringen kom från ett påstående av amerikanska forskare på 30-talet såg ett samband mellan vita cannabisrökande och deras relationer med svarta män, det hade inte med droger att göra utan man ville bara hålla isär svarta och vita. Nu när man börjar förstå hur cannabis fungerar är det fler och fler stater som legaliserar marijuana.
Svar på tråden Gravid och röker cannabis.