• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Anonym (ndfnf)
    Ernst Hugo skrev 2014-01-05 23:30:50 följande:
    Vad är det med FL som har en så infernalisk dragningskraft på obegåvade (per definition) knarkare så att de måste starta ena tråden mer skrämmande tramsig än den andra? Ingen frisk människa utsätter sitt ofödda barn för den misshandel som TS beskriver. Jo vänta, knarkare gör ju det.
    :)
  • Miss P
    Vad är det med FL som har en så infernalisk dragningskraft på obegåvade (per definition) knarkare så att de måste starta ena tråden mer skrämmande tramsig än den andra? Ingen frisk människa utsätter sitt ofödda barn för den misshandel som TS beskriver. Jo vänta, knarkare gör ju det.
    Puss! Hjärta
  • taquine
    Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig
  • Ernst Hugo

Du ser taquine att jag har åsikter om både bröst o droger

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Malmö01

Är det befriande att vara så trångsynt och dömande som du är?
    taquine skrev 2014-01-05 23:11:55 följande:
    Vilken ljus och härlig framtid Walle går till mötes, mormor och mamma är narkomaner , vad är oddsen för honom?
    Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig

98% har en mor och mormor som använder droger, tror det inte är så farligt faktiskt.
  • Malmö01
    Miss P skrev 2014-01-05 23:04:40 följande:
    Jag skiter FULLSTÄNDIGT i vad folk tycker.  TADA: Cannabis "Effekter hos barn vars mammor använder cannabis är bland annat; för tidig förlossning, låg födelsevikt, kortare kroppslängd, skakningar och missbildningar. Cannabis påverkar även barnets hjärtfrekvens och blodtryck. När barnet växer upp kan också talutvecklingen bli försenad." www.niomanader.se/narkotika-och-graviditet/

Roligt att du länkar till en sida utan källförteckning.
  • Anonym (Spänningar)
    Anonym (420) skrev 2014-01-05 19:46:10 följande:
    Nä jag är kvar ... Jag bad om eran personliga erfarenhet inte massa annat trams...

Jag skulle med vilja veta då det hjälper oerhört mycket mot mina spänningar som sedan resulterar i otrolig smärts... Att jag ska klara mig utan min medicin i nio månader känns i detta läget ohållbart... Jag har löst att det är efter v10 som barnet börjar ta skada. Men det är bara propagandainfo som jag läst. Men från v10 hör barnet även höga ljud och kan bli stressad av detta. Så att behöva sluta röka i vecka 10 känns fullt rimligt. För att överdosera marijuana behöver man äta ungefär 500kg. Så det känns GANSKA så orimligt. Men jag hade velat veta vad jag får inta som max när man är gravid. Jag är definitivt inte ute efter ruset. Ett glas vin räcker tex men jag vill inte skada min kropp genom att stoppa i mig sådant gift. Och jag har utrustning som gör att "röken" inte skadar. Känns som om vi borde ta detta via PM egentligen och lämna tråden. Men vi båda är anonyma av förklarliga skäl.
  • Ernst Hugo

Jag varken vill eller behöver döma. Det kommer barnet göra när hen är vuxen och ser sammanhangen.

• Malmö01
    Ernst Hugo skrev 2014-01-05 23:59:50 följande:
    Jag varken vill eller behöver döma. Det kommer barnet göra när hen är vuxen och ser sammanhangen.

Har du ångrat inlägget du skrev nyss då? Grattis.
  • Anonym (chockad)
Svar på tråden Gravid och röker cannabis.