• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Anonym (ndfnf)
    Anonym (Vågade inte) skrev 2014-01-05 22:42:46 följande:

Jag förstår faktiskt inte hur man kan  våga röka när det inte finns tillräckligt mycket forskning kring rökning av cannabis och graviditet och den forskning som finns säger olika saker.. 

Jag har varit "stor flummare" men slutade pga att jag inte vågade CHANSA eftersom jag inte VET att det var ofarligt för mitt barn.. Vad man tror är ingen vetenskap....

Klarar man av att röka så mkt som TS gör och fortsätta sköta jobb, studier, familj osv? Jag har inte rökt mer än 3-4 ggr men jag hade verkligen inte fixat att sköta jobbet eller ta hand om ett barn under tiden. Blir man van till slu eller hur fungerar det?
    Malmö01 skrev 2014-01-05 22:43:11 följande:

Narkotikaklassificeringen kom från ett påstående av amerikanska forskare på 30-talet såg ett samband mellan vita cannabisrökande och deras relationer med svarta män, det hade inte med droger att göra utan man ville bara hålla isär svarta och vita. Nu när man börjar förstå hur cannabis fungerar är det fler och fler stater som legaliserar marijuana.
    Förlåt men nu börjar det bli lite foliehatt över den här konversationen.
  • Anonym (Vågade inte)
    Malmö01 skrev 2014-01-05 22:43:11 följande: