• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Anonym (ndfnf)
    Anonym (Vågade inte) skrev 2014-01-05 22:42:46 följande:

Jag förstår faktiskt inte hur man kan  våga röka när det inte finns tillräckligt mycket forskning kring rökning av cannabis och graviditet och den forskning som finns säger olika saker.. 

Jag har varit "stor flummare" men slutade pga att jag inte vågade CHANSA eftersom jag inte VET att det var ofarligt för mitt barn.. Vad man tror är ingen vetenskap....

Klarar man av att röka så mkt som TS gör och fortsätta sköta jobb, studier, familj osv? Jag har inte rökt mer än 3-4 ggr men jag hade verkligen inte fixat att sköta jobbet eller ta hand om ett barn under tiden. Blir man van till slu eller hur fungerar det?
    Malmö01 skrev 2014-01-05 22:43:11 följande:

Narkotikaklassificeringen kom från ett påstående av amerikanska forskare på 30-talet såg ett samband mellan vita cannabisrökande och deras relationer med svarta män, det hade inte med droger att göra utan man ville bara hålla isär svarta och vita. Nu när man börjar förstå hur cannabis fungerar är det fler och fler stater som legaliserar marijuana.
    Förlåt men nu börjar det bli lite foliehatt över den här konversationen.
  • Anonym (Vågade inte)
    Malmö01 skrev 2014-01-05 22:43:11 följande:

Narkotikaklassificeringen kom från ett påstående av amerikanska forskare på 30-talet såg ett samband mellan vita cannabisrökande och deras relationer med svarta män, det hade inte med droger att göra utan man ville bara hålla isär svarta och vita. Nu när man börjar förstå hur cannabis fungerar är det fler och fler stater som legaliserar marijuana.

Ja, det är fler stater och även länder som legaliserar.. Det är mycket skitsnack om cannabis om hur jättesuperfarligt det skulle vara.. Men det förändrar inte att det inte bedrivits någon stor forskning i hur rökning av cannabis under graviditet påverkar barnet. Därför tycker jag det är ganska konstigt att så många flummare väljer att röka när de är gravida.. 

• Anonym (Vågade inte)
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-05 22:46:15 följande:
    Klarar man av att röka så mkt som TS gör och fortsätta sköta jobb, studier, familj osv? Jag har inte rökt mer än 3-4 ggr men jag hade verkligen inte fixat att sköta jobbet eller ta hand om ett barn under tiden. Blir man van till slu eller hur fungerar det?

Men blir mer van ja och knappt flummig efter ett tag.. Men det varierar från person till person hur mycket man kan prestera efter man rökt. Jag te.x vill mest softa när jag rökt och min motivation försvinner helt, medans min syster röker före allt hon gör och gör saker med mer motivation efter hon rökt.
  • Anonym (ndfnf)
    Anonym (Vågade inte) skrev 2014-01-05 22:48:26 följande:
    Men blir mer van ja och knappt flummig efter ett tag.. Men det varierar från person till person hur mycket man kan prestera efter man rökt. Jag te.x vill mest softa när jag rökt och min motivation försvinner helt, medans min syster röker före allt hon gör och gör saker med mer motivation efter hon rökt.
    Okej, jag förstår. Men forskning gällande cannabis(miss)bruk finns det väl?
  • Tealhawk

Men vilken supertard >_> Klart som fan att man inte röker på medan man är gravid. Spelar väl ingen roll om det inte är farligt för en vuxen, det är ett fucking foster. Det måste vara ett skämt att du läser medicin. Eller menar du medicin 1 på gymnasiet?

These are not the droids you're looking for
  • WallesMamma

Jag har även adhd och de som får mig att kunna koppla av och koncentrera mig är cannabis. innan jag fick min son brukade jag även stora mängder amfetamin, men givetvis insåg att de var bara till att lägga ner med det! men fortsatte som sagt med rökningen. jag har aldrig i något fall sett att cannabis har skadat nått barn i magen, och då känner jag många kvinnor som rökt under graviditeten

• Anonym (Vågade inte)
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-05 22:50:12 följande:
    Okej, jag förstår. Men forskning gällande cannabis(miss)bruk finns det väl?

Jag är inte så insatt i vad det finns för forskning kring cannabis, endast om cannabis och graviditet... 

Men såvitt jag vet är missbruk vad man än missbrukar aldrig bra...

• Anonym (mary jane)
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-05 22:46:15 följande:

Ja, toleransen höjs. Tänk dig att du kanske bara druckit alkohol några ggr i livet, då kanske du blir lite full på ett glas vin men dricker du ett glas varje dag till maten så är du ju van och känner inte av det. Jag röker mycket i perioder men klarar av att sköta jobb och relationer, men när det varit torka och jag varit tvungen att ransonera med gräset så blir jag ju superstenad de få ggr jag röker, trots att det varken är mer eller mindre i pipan än när jag röker flera gånger om dagen. 
Svar på tråden Gravid och röker cannabis.