• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Anonym (Vågade inte)
    WallesMamma skrev 2014-01-05 22:53:35 följande:
    Jag har även adhd och de som får mig att kunna koppla av och koncentrera mig är cannabis. innan jag fick min son brukade jag även stora mängder amfetamin, men givetvis insåg att de var bara till att lägga ner med det! men fortsatte som sagt med rökningen. jag har aldrig i något fall sett att cannabis har skadat nått barn i magen, och då känner jag många kvinnor som rökt under graviditeten

Fast viss forskning menar på att det kan ge ett barn ADHD längre fram i livet, samtidigt som annan forskning menar på att det är i princip ofarligt. 

Konstigt att man vågar chansa och TRO när det gäller ett liv.. 

• Anonym (mary jane)
    Anonym (Vågade inte) skrev 2014-01-05 22:48:26 följande:
    Men blir mer van ja och knappt flummig efter ett tag.. Men det varierar från person till person hur mycket man kan prestera efter man rökt. Jag te.x vill mest softa när jag rökt och min motivation försvinner helt, medans min syster röker före allt hon gör och gör saker med mer motivation efter hon rökt.
    Ja så beror det ju på vilken sort man röker osv...

Tips till TS och alla andra rökare i tråden: ge fan i hasch. Det bästa man kan hitta i det är kamelbajs. Men det hoppas jag folk redan är medvetna om...
  • Tealhawk