• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Anonym (Vågade inte)
    WallesMamma skrev 2014-01-05 22:53:35 följande:
    Jag har även adhd och de som får mig att kunna koppla av och koncentrera mig är cannabis. innan jag fick min son brukade jag även stora mängder amfetamin, men givetvis insåg att de var bara till att lägga ner med det! men fortsatte som sagt med rökningen. jag har aldrig i något fall sett att cannabis har skadat nått barn i magen, och då känner jag många kvinnor som rökt under graviditeten

Fast viss forskning menar på att det kan ge ett barn ADHD längre fram i livet, samtidigt som annan forskning menar på att det är i princip ofarligt. 

Konstigt att man vågar chansa och TRO när det gäller ett liv.. 

• Anonym (mary jane)
    Anonym (Vågade inte) skrev 2014-01-05 22:48:26 följande:
    Men blir mer van ja och knappt flummig efter ett tag.. Men det varierar från person till person hur mycket man kan prestera efter man rökt. Jag te.x vill mest softa när jag rökt och min motivation försvinner helt, medans min syster röker före allt hon gör och gör saker med mer motivation efter hon rökt.
    Ja så beror det ju på vilken sort man röker osv...

Tips till TS och alla andra rökare i tråden: ge fan i hasch. Det bästa man kan hitta i det är kamelbajs. Men det hoppas jag folk redan är medvetna om...
  • Tealhawk

Det är fortfarande ett rusämne som påverkar hjärnan = Inget för ofödda barn som just håller på att utveckla en sådan. Dessutom kan du inte röka det utan att det uppstår rök = farligt för fostret. Blandar man dessutom med vanlig tobak som de flesta gör blir det ännu mer farliga ämnen precis som från vanliga cigaretter.

These are not the droids you're looking for
  • Anonym (riskera andra)
    Anonym (Vågade inte) skrev 2014-01-05 22:56:20 följande:

Fast viss forskning menar på att det kan ge ett barn ADHD längre fram i livet, samtidigt som annan forskning menar på att det är i princip ofarligt. 

Konstigt att man vågar chansa och TRO när det gäller ett liv.. 

Dem bryr sig inte om om andra skadas av deras missbruk, dem bryr sig bara om att få sin älskade drog

• WallesMamma

Röker inget hasch! har aldrig vart nått för de. Jaha, och om de nu visar att de kan ge barnet adhd i framtiden så vad gör de? när dom säger att om mamman och pappan har adhd är de största sannolikhet att barnet med får de? och alla verkar ha en släng av något. mamma rökte med mig i magen och jag är ingen skadad person för det?

• Malmö01
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-05 22:46:15 följande:
    Klarar man av att röka så mkt som TS gör och fortsätta sköta jobb, studier, familj osv? Jag har inte rökt mer än 3-4 ggr men jag hade verkligen inte fixat att sköta jobbet eller ta hand om ett barn under tiden. Blir man van till slu eller hur fungerar det?
    Malmö01 skrev 2014-01-05 22:43:11 följande:
    Narkotikaklassificeringen kom från ett påstående av amerikanska forskare på 30-talet såg ett samband mellan vita cannabisrökande och deras relationer med svarta män, det hade inte med droger att göra utan man ville bara hålla isär svarta och vita. Nu när man börjar förstå hur cannabis fungerar är det fler och fler stater som legaliserar marijuana.
    Förlåt men nu börjar det bli lite foliehatt över den här konversationen.

Det var därför det förbjöds vare sig du vill eller ej.
  • Miss P
    Malmö01 skrev 2014-01-05 22:37:34 följande:

Det diskuteras i tråden huruvida det är farligt eller inte om du inte har märkt det.
    Jag skiter FULLSTÄNDIGT i vad folk tycker. 
    TADA:

Cannabis
    "Effekter hos barn vars mammor använder cannabis är bland annat; för tidig förlossning, låg födelsevikt, kortare kroppslängd, skakningar och missbildningar. Cannabis påverkar även barnets hjärtfrekvens och blodtryck. När barnet växer upp kan också talutvecklingen bli försenad."

http://www.niomanader.se/narkotika-och-graviditet/
  • Anonym (Vågade inte)
    WallesMamma skrev 2014-01-05 23:00:59 följande:
    Röker inget hasch! har aldrig vart nått för de. Jaha, och om de nu visar att de kan ge barnet adhd i framtiden så vad gör de? när dom säger att om mamman och pappan har adhd är de största sannolikhet att barnet med får de? och alla verkar ha en släng av något. mamma rökte med mig i magen och jag är ingen skadad person för det?

största sanolikhet betyder inte 100 procent... 

Tänk om det va din mammas rökande som gav dig ADHD? 

Nä, jag förstår faktiskt inte.

• Anonym (ndfnf)
    Miss P skrev 2014-01-05 23:04:40 följande:
    Jag skiter FULLSTÄNDIGT i vad folk tycker. 
    TADA:

Cannabis
    "Effekter hos barn vars mammor använder cannabis är bland annat; för tidig förlossning, låg födelsevikt, kortare kroppslängd, skakningar och missbildningar. Cannabis påverkar även barnets hjärtfrekvens och blodtryck. När barnet växer upp kan också talutvecklingen bli försenad."

www.niomanader.se/narkotika-och-graviditet/
    Jag ger det max 20 minuter innan någon av källskrikorna dissar den länken!
  • taquine
    WallesMamma skrev 2014-01-05 23:00:59 följande:

Vilken ljus och härlig framtid Walle går till mötes, mormor och mamma är narkomaner , vad är oddsen för honom?
    Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig
Svar på tråden Gravid och röker cannabis.