• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • EnAnonumius
    Anonym (---) skrev 2014-01-06 18:02:00 följande:

Okey, så hur yttrar sig ts missbruk?

Vad har jag hävdat att TS missbrukade?
    Citera det.
    Just det, det kan du inte för jag hävdade aldrig detta.

Jag skrev i inlägg #280:
    "Om du vill bruka/missbruka cannabis är skitsamma egentligen. Som sagt det är din ensak egentligen."

Så den frågan är fan inte ens adekvat att ställa då jag har aldrig sagt yttrat mig om huruvida det finns ett missbruk eller ej hos TS.

Så vad är behovet från din sida, att sitta och läsa inlägg av andra så som fan läser bibeln?

Eventuella tyder på att det finns en risk.

Ja just det. Jag hädade aldrig något annat. Jag skrev eventuellt. "Finns en risk".

Det var DU som lade ord i min mun i ditt inlägg #281om att jag skulle ha sagt "att det ge fosterskador".
    Jag fick ju för fan sitta och rätta dig.

tills vidare så håller vi oss att _inte_ tillskriva cannabis tobakens biverkningar, vi vet att foster inte kan metabolisera drogen därmed så blir den inte påverkad, vi vet även att "cannabis" är det första barn får i sig via modermjölken i form av anandamid.

SNyggt argumentationsfel du har här; Argumentum ad populum

Vilka är dessa "vi" du syftar på?

Balnda inte in mig.
    Jag tänker inte stå för något jag aldrig har påstått eller ens skrivit.

Jag tycker också du skall lägga ned att sitta och hyckla som du gör här. För det är ett jävla hyckleri du kommer med här samtidigt.

Här är diitt jävla hyckleri.
    Du sitter och ställer frågor kring något jag aldrig har hävdat eller påstått. Du sitter och även direkt tillskriver mig utlåtanden jag aldrig har gjort.

Sedan sitter DU och kräver att "vi" inte skall tillskriva <fyll i vad fan som helst här>.

Skall du svara mig i forsättningen så ge fan i att hitta på eget innehåll i mina inlägg och sedan svar på dina egenpåhittade innehåll om du skall svara mig i fortsättningen.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Iarwain skrev 2014-01-06 18:13:09 följande:

Du fortsätter att slänga ur dig hårda konstaterande helt utan belägg. Du är vad du anklagar cannabismotståndarna för att vara, samt osaklig och ovetenskaplig... Sedan är en anandamin "cannabis", utan en, i kroppen, naturligt förekommande molekyl som i vissa situationer kan liknas vid cannabinoiders recptorfunktionlitet.
    Du glömde så jag tillägger det.. Flört

"Anonym(---)" läser också andras inlägg så som "Fan läser bibeln. Eller rättaresagt.. Till och med "Fan" klara av att läsa bibeln någorlunda rätt i jämförelse.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (miet almadi)

Om du studerar medicin måste du vet det

• Malmö01
    Anonym (Linda) skrev 2014-01-06 18:40:14 följande:
    Okej... och barnet i magens rättigheter då? TS: jag tänker inte ge mig in i diskussionen kring cannabis varande eller inte varande. Det enda jag skulle vilja skriva till dig är; konsekvenserna av det är oklara, är det hela världen att låta rökat vara tillsvidare, till dess att barnet är fött? /Linda

Är du emot abort också?
  • Iarwain
    Anonym (---) skrev 2014-01-06 18:21:17 följande:
    Jag har redan uppgett mina källor i detta, dr melanie dreher som har genomför en av dom få om inte den enda studien som inkluderade strikt cannabis och inte tobaks blandade joints som röks i västvärlden. Ursäkta om jag inte skriver spaltmeter varje gång jag postar utan nöjer mig ibland med att bara konstera fel där jag ser det. anandamid är en cannabinoid, som fungerar som ... tjena  

Att ange ett namn är inte en källhänvisning... Visa mig studien!
  • Anonym (bella)

En bekant gjorde detta och vid förlossningen tillstöt det komplikationer av någon anledning, de tog prover som visade positivt och det slutade med att hon blev av med barnet.

• Malmö01
    Anonym (bella) skrev 2014-01-06 20:56:40 följande:
    En bekant gjorde detta och vid förlossningen tillstöt det komplikationer av någon anledning, de tog prover som visade positivt och det slutade med att hon blev av med barnet.

Det bevisar ju bara hur sjukt och kallt detta landet är.
  • Anonym (bella)
    Malmö01 skrev 2014-01-06 21:02:57 följande:

Det bevisar ju bara hur sjukt och kallt detta landet är.
    Barnet mådde inte bra så mycket vet jag.
  • Malmö01
    Anonym (bella) skrev 2014-01-06 21:05:45 följande:
    Barnet mådde inte bra så mycket vet jag.

Och hur bra mår han nu när han blev fråntagen sin familj?
  • Limacalev

Hej Jag har ett par frågor till Ts och andra med egna erfarenheter av ämnet.

Har Ts rökt cannabis när hon var gravid med 7 åriga sonen? Hur går det för honom idag?
    Ts arbetar säger hon, med vad? Och studerar medicin, antar att hon är insatt i cannabis påverkan på fostret och att det hon kommit fram till är att det är ok....
    Men 6-7 Splifar om dan! När röker Ts alla dessa jointar och hur påverkar det studierna?
    Röker din man och var/ hur bor du? Vad säger dina grannar

Svar på tråden Gravid och röker cannabis.