Inlägg från: Anonym (Morsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Morsan)

Gravid och röker cannabis.

Men hörni, nu blev det väldigt svart eller vitt här.

Cannabis är inte en ofarlig drog, men den är inte så farlig som anti-drogpropagandan vill påstå. Däremot är det ganska självklart att en anv. på 6-7 gånger dagligen är ett missbruk, därför att då är du konstant påverkad.

Jag tycker inte cannabis är värre än alkohol, men jag skulle inte heller dricka om jag var gravid, eller vara full med min dotter. Det betyder inte att jag inte kan dricka ett glas vin till maten med henne.
    Perspektiv folk, och måla inte fan på väggen.

Men nej, jag skulle säga att både med tanke på att du får i dig tobak om du inte röker rent, samt att det sätter sig i fettvävnader och kan påverka serotoninnivåer, bör du inte röka när du är gravid.

• Anonym (Morsan)
    korralin skrev 2014-01-06 21:45:26 följande:
    Cannabis kan inte ge fysisk abstinens (dvs att kroppen behöver det för att fungera) utan enbart psykisk (dvs du känner att "shit vad sugen jag är - jag måste ha!") så att barnet skulle ha abstinens till följd av mammans cannabisbruk under graviditeten är inte möjligt.
    Det är inte sant. Nya studier visar på bland annat svettningar, yrsel, illamående och ångest vid långvarigt missbruk. Har själv erfarit det.
Svar på tråden Gravid och röker cannabis.