• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • VitaMoln

Åh, suck. Jo jag har följt tråden och betackar mig från tunna drogromantiserande utläggningar. Har hört dem till leda även från bekanta. Hänvisar för övrigt till mitt förra inlägg, är man någorlunda påläst o utrustad med sunt förnuft tar man sig inte friheten att utsätta ett foster för substanser man inte kan garantera säkerheten kring. Och du kommer inte ifrån att man inte kan göra det med cannabis, ens i ren form.

• frappa
    VitaMoln skrev 2014-01-08 19:49:35 följande:
    Jag jämställer de tre när det gäller gravida, ja. Lika jäkla illa. O det fattar varenda student med grundläggande kunskaper i fysiologi, cellbiologi o farmakologi. Vill man sen festa med valfri substans när man är ogravid så tycker jag inget om det. O jag kan för övr tala om att det kryllar av gravida på läkarutbildningen eftersom den är så lång o har förhållandevis gamla studenter

Det kommit bar artiklar i tex aftonbladet, där man säger dagens läkarstudenter inte dricker alkohol utan röker cannabis i hög grad.

Just för alkohol är väldans skadligt och att cannabis har en låg skadenivå.

Tror du inte dessa som läser medicin, har lättare att förstå forskning tack vare sin utbildning?

Det finns plenty icke Svensk forskning och oberoende forskning, i olika delar av världen.

Som just säger att cannabisens skadeverkningar är låga.

Idag är det så enkelt att få ta del av forskning på detaljninvå, det får vi tacka internet att vi itne längre famlar i mörkret.

Utan kan ta del av denna forskning.

• Anonym (cannabis)
    VitaMoln skrev 2014-01-08 20:02:51 följande: