• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Anonym (Gravid)
    Anonym (hm34) skrev 2014-01-11 15:54:45 följande:
    cannabisen ökar ju söt sug? kan det vara det som gör att du är törstig, man blir rätt slö på cannabis
    Det har inte ökat mitt sötsug. Att man blir törstig som gravid är inget konstigt. Drack ännu mer vatten dom andra ggr jag var gravid. Men fick då lära mig att det inte är bra att dricka för mycket, därav försöker jag "bara" få i mig 3-4l varje dag. Men som sagt, mycket spyr jag upp igen eller pissar ut på en gång. 
  • Anonym (hm34)
    Anonym (Gravid) skrev 2014-01-11 15:58:02 följande:
    Det har inte ökat mitt sötsug. Att man blir törstig som gravid är inget konstigt. Drack ännu mer vatten dom andra ggr jag var gravid. Men fick då lära mig att det inte är bra att dricka för mycket, därav försöker jag "bara" få i mig 3-4l varje dag. Men som sagt, mycket spyr jag upp igen eller pissar ut på en gång. 
    man kan bli vattenförgiftad
  • VitaMoln

Man pissar inte ut nåt utan att det passerar blodbanan och kroppens alla organ. Låter som du har bra urinproduktion, då behöver du inte va så orolig för intorkning!

• frappa
    Anonym (Gravid) skrev 2014-01-11 15:51:24 följande:
    Tack Frappa! :)

Vill bara säga det att jag skulle inte använda cannabis om det inte vore för att jag ser det som en sista utväg. Med tanke på alla konsekvenser som kan bli av denna diagnos jag har och att det faktiskt finns en del forskning kring cannabis och gravida så går jag hellre denna vägen att röka lite när det blir som värst. Folk får tycka att jag är en egoist eller dum i huvudet, det skiter jag i. JAG vet att jag och bebisen skulle må sämre i stunden om jag inte använde cannabis. När man mår såhär fruktansvärt dåligt som jag gjort/gör så kan man bara se en dag framåt. Sen om man ska se det krasst så tar jag hellre dom konsekvenserna av mitt brukande sen än att riskera att ta död på oss båda två nu. För så förjävligt kan det bli med denna diagnos och så svag och nära att hamna i koma? medvetslöshet? som jag var så känner jag att jag vart tvungen. Det är svårt för folk att förstå om man inte vart i detta helvete själv. 

Jag med smärtproblematik vet vilka problem man kan ställas inför sjukvård och itne få tillräcklig hjälp.

Visserligen fick jag massa smärtstillande, men man bara kände de slutade att fungera, plus att om man råkade ha en bra dag.

Så kunde man inte bara låta blir, bara för man var beroende och mådde skit om man lät bli.

Det var då jag kom ihåg att jag såg en artikel i Illustrerad Vetenskap med titeln hasch som medicin eller nått sånt ett gäng år tidigare.

Så läste upp mig såklart och sen tog steget, det blev för min sömn en direkt hit.

Då jag första gången på mycket länge sov en hel natt.

Normalt var att vakna upp 20-50ggr per natt.

Idag är jag inte smärtfri, men smärtan är såpass låg att jag kan hantera den och vaknar oftast inte alls på nätterna.
    Så inte rökt/ätit nått på 18månader eller nått sånt, och inte haft en enda reflektion över detta i att ha slutat.

• Anonym (Gravid)
    Anonym (hm34) skrev 2014-01-11 16:01:47 följande:
    Ja? 
  • frappa
    VitaMoln skrev 2014-01-11 15:52:17 följande:
    Nej, det är ett tecken på att hon är gravid.
    Vad är ett tecken på att hon är gravid?
  • frappa
    Anonym (hm34) skrev 2014-01-11 16:01:47 följande:

3-4L ska man palla om man inte är en väldans liten tjej.

Sen spyr hon ju upp en hel del verkar det som, så då är ju 3-4L noll och ingenting.

• Anonym (Gravid)
    frappa skrev 2014-01-11 16:03:59 följande:

Jag med smärtproblematik vet vilka problem man kan ställas inför sjukvård och itne få tillräcklig hjälp.

Visserligen fick jag massa smärtstillande, men man bara kände de slutade att fungera, plus att om man råkade ha en bra dag.

Så kunde man inte bara låta blir, bara för man var beroende och mådde skit om man lät bli.

Det var då jag kom ihåg att jag såg en artikel i Illustrerad Vetenskap med titeln hasch som medicin eller nått sånt ett gäng år tidigare.

Så läste upp mig såklart och sen tog steget, det blev för min sömn en direkt hit.

Då jag första gången på mycket länge sov en hel natt.

Normalt var att vakna upp 20-50ggr per natt.

Idag är jag inte smärtfri, men smärtan är såpass låg att jag kan hantera den och vaknar oftast inte alls på nätterna.
    Så inte rökt/ätit nått på 18månader eller nått sånt, och inte haft en enda reflektion över detta i att ha slutat.

Ja precis det är ju det som är skit, att dom flesta smärtstillande är beroendeframkallande, vilket cannabis inte är. Så skönt att du slipper samma smärta och inte behöver ta något för det! 
  • VitaMoln

Koma? Medvetslös? Och att bebisen skulle må sämre av att du mår illa, än att du röker på? Nä du. Antar du behövde nåns medhåll och godkännande för att med gott samvete kunna fortsätta röka på. Och då är den här tråden lämplig med de här frälsta förespråkarna som stöttar dig men faktum kvarstår att du utsätter ditt barn för risker som du inte hade behövt utsätta det för. Har väldigt svårt att förstå det.

• kvinnan03

Jo 

VitaMoln skrev 2014-01-11 16:13:45 följande:
    Koma? Medvetslös? Och att bebisen skulle må sämre av att du mår illa, än att du röker på? Nä du. Antar du behövde nåns medhåll och godkännande för att med gott samvete kunna fortsätta röka på. Och då är den här tråden lämplig med de här frälsta förespråkarna som stöttar dig men faktum kvarstår att du utsätter ditt barn för risker som du inte hade behövt utsätta det för. Har väldigt svårt att förstå det.
    tack jag kan inte skriva det bättre själv tack
Svar på tråden Gravid och röker cannabis.