• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Anonym (ndfnf)
    Anonym (cannabis) skrev 2014-01-11 17:47:41 följande:

Hur avlägset det än låter så har du en halvpoäng där, dock är cannabis fortfarande en obefintlig utlösare, man får inte psykos hur som helst det föregår av nått stort som utlöser det, cannabis bruk isig gör inte det, men att ex inta cannabis på nivå med fjortisfylla (bara tre bloss till jag kan ta det det kommer bli så fint) eller eventuellt få snedtändning då ett stort kanske.

Ts använder cannabis i medicinsk syfte utan utsätta sig för nått som kan anses vara riskbruk.

Varför TS använder cannabis vet ingen då TS knappt skrivit något alls i tråden. Jag tvivlar på att detta är sant faktiskt, det startas ofta en massa trådar kring loven som innehåller det ena konstigare än det andra.
  • Anonym (cannabis)
    Anonym (Gravid) skrev 2014-01-11 18:06:39 följande:
    För ett tag sedan kom jag över en artikel där det stod att dom gav gravida cannabis som smärtlindring vid förlossning här i sverige i början av 1900talet. Har försökt hitta detta igen då jag inte minns om det fanns någon säker källa på detta. Är det någon som läst detta och vet hur sant detta är?

Cannabisförbudet härstammar från 1930 talet, innan det var det fullt tillåtet och användes givetvis som medicin.
    Den eran är dock på väg tillbaka nu, så man kan säga att det var bättre för, eller så kan man säga att det kommer bli bättre, det är bara att härda ut.

• Anonym (cannabis)
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-11 18:10:19 följande: