Inlägg från: Anonym (cannabis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (cannabis)

Gravid och röker cannabis.

Anonym (Anna) skrev 2014-01-08 18:59:16 följande:
    Så om du tex råkar ut för en bilolycka vem skulle du vilja bli behandlad av A: En läkare som är påverkad av cannabis eller vilken drog det nu än är, eller B: En läkare som inte tar någon drog???

Jag vet vilket alternativ jag skulle välja i alla fall.

Jag skulle ha en önskan att bli behandlad av en kompetent läkare, sen vad denna gör på sin fritid skiter jag stort stycke i så länge människan sköter sitt jobb som det ska skötas.

Om man ska sätta din lite konstiga fråga i rätt perspektiv.

A. en läkare som är cannabispåverkad

B. En läkare som är full.

Svaret på den frågan är enkel, cannabispåverkad, ALLA dagar i veckan.

• Anonym (cannabis)
    VitaMoln skrev 2014-01-08 19:30:15 följande:
    Fast en läkare som röker/dricker/röker på samtidigt som hon är gravid är fan nästan ett sämre föredöme än en som gör det på arbetstid. O en skam för kåren. /läkare

Röker dricker och röker?

om jag ska gissa så dricker inte ts alkohol, läste nyligen artikel att just cannabisbruk ökar bland just läkarstudenter,  varför är det så tror du?

För att dom är vårdslösa eller för att dom kanske har lärt sig nått du inte vet?

• Anonym (cannabis)
    VitaMoln skrev 2014-01-08 19:38:27 följande:
    "Röker/dricker/röker på". Jag tvivlar på att det ökar bland gravida läkarstudenter, o som j skrivit tidigare är jag inte nödvändigtvis mot cannabis per se.

Varför blandar du ihop dessa tre när det handlar specifikt om en?

Röka nikotin eller dricka etanol är skadligt för foster.

Sen tror jag inte att det finns speciellt många gravida studenter överhuvudtaget, jag skrev att det ökar bland läkarstudenter inte bland gravida kvinnor.

• Anonym (cannabis)
    Anonym (hahaha) skrev 2014-01-08 19:42:48 följande:

om man tycker att det är värt att riskera att åka fast ,  och att socialen blir inkopplad och anser att man är olämplig som förälder,  anser jag att man inte har rätt prioriteringar för att skaffa barn.

Du, har du en susning om hur många cannabiskonsumenter det finns i sverige?
    Jag skulle säga att risken att åka fast finns inte ens, är man vårdslöst i beteendet däremot så kan man eventuellt hamna i kläm med lagens extremt korta arm men för man ett normalt stabilt tillvaro så icke.

Soc, antar inget, dom startar en utredning om dom anser det finns grund till det och utvärderar ts Föräldrarförmåga, vilken drog sedan ts föredrar är inte speciellt viktigt, det är barnperspektiv som räknas.

• Anonym (cannabis)
    Anonym (pucko) skrev 2014-01-08 19:47:35 följande:

Eller om man anser det vara värt att riskera sitt barns hälsa för en tripp, då har man med säkerhet inte prioriteringarna rätt för att bli förälder.

Tripp, jag undrar hur det står till med ditt läsförståelse, var ser du LSD nämnas?

• Anonym (cannabis)
    VitaMoln skrev 2014-01-08 19:49:35 följande:
    Jag jämställer de tre när det gäller gravida, ja. Lika jäkla illa. O det fattar varenda student med grundläggande kunskaper i fysiologi, cellbiologi o farmakologi. Vill man sen festa med valfri substans när man är ogravid så tycker jag inget om det. O jag kan för övr tala om att det kryllar av gravida på läkarutbildningen eftersom den är så lång o har förhållandevis gamla studenter

Inlägg 350, 352 och 356 är fyllda med för dig främmande material, du kunde i alla fall bläddra tillbaka en sida eller två så vi skulle slippa upprepningar.
    Vi vet inte ens om ts använder det som rekreation, det kanske rör sig om morgonsjuka medicinering där cannabis är mycket verksam.

Men varför är sak samma, nej det är inte lika illa, det finns skadliga droger och det finns lätta droger, cannabis hör till det sistnämnda.

• Anonym (cannabis)
    Anonym (hahaha) skrev 2014-01-08 19:58:08 följande:
    att människor i omgivningen reagerar på att en person med barn använder droger renderar relativt ofta i orosanmälningar till soc . vilka då gör hembesök.
    så ja jag har en susning om det verkligen var det som var den springande punkten.

Inte om det rör sig om sansat folk vilket jag antar ts omger sig med.

OM soc gör hembesök eller inte varierar från fall till fall, i regel kallas man bara till samtal, att soc skulle sedan göra ett hembesök, vad gör det menar du?
    Tror du att ts lever i en sunkig knarkkvart eller nått

• Anonym (cannabis)
    VitaMoln skrev 2014-01-08 20:02:51 följande:
    Åh, suck. Jo jag har följt tråden och betackar mig från tunna drogromantiserande utläggningar. Har hört dem till leda även från bekanta. Hänvisar för övrigt till mitt förra inlägg, är man någorlunda påläst o utrustad med sunt förnuft tar man sig inte friheten att utsätta ett foster för substanser man inte kan garantera säkerheten kring. Och du kommer inte ifrån att man inte kan göra det med cannabis, ens i ren form.

Okey, jag förstår att drogromantiskt forskning som visar på att knark är inte jävulens uppfining inte faller dig i smaken, man vill ju tvångt gruppera allt under samma skadliga flagg och trycka ner gravida för att dom inte lever 1050% nyktert.

Men vad jag inte förstår är vad du får ut ur det.

Jag tror nog att ts är mer än påläst och drogval tyder på god omdöme, hon valde en drog där riskerna består mer av åsikter från folk som anser sig vara utrustade, med moral för kunskap är det nog inte tal om här.

• Anonym (cannabis)
    VitaMoln skrev 2014-01-08 20:10:43 följande:
    Ja, vad bra. Som sagt, jag pratar inte om läkarstudenter som röker på utan om gravida tjejer. Som också kan vara läkarstudenter. Ok?

du började detta med att skriva läkarstudent borde förstå bättre, jag svarade att det gör dom absolut, drogvalet bland dom talar sitt klara språk, helt plötsligt är du inte längre på på studenter utan gravida kvinnor.

Hur det ser ut strikt bland den gravida befolkningen vet jag ej, jag antar att dom flesta håller sig till det som inte skadar varken dom eller foster.
    Då finns det inte många berusningsalt kvar, sen vet man inte om vilka behov som finns, vissa behöver kanske medicin, allt för många lagliga piller är skadliga för foster på ett eller annat sätt så där begränsas igen antal ämnen man kan stoppa i sig.

• Anonym (cannabis)
    kvinnan03 skrev 2014-01-09 16:35:54 följande:
    Okej
    allt jag lärd mig i skolan är helt fel

men varför är det då inte lagligt att röka cannabis när det inte är farligt?

dock har jag aldrig testat då jag fick så neg syn i skolan och vad som hände med min vän. Hon blev helt fuck up och hamnade på psyket och sen LV: a i 6 månader.
    Så vissa kan nog få nog få någon form psykiska besvär av det

Ja, det är det

Är du nyfiken över den legala statusen så får man se till historien, 

http://www.hampa.net/page42/page42.html
    Här har du hur förbudet kom till och varför debn fortsatte, den eran börjar komma mot sitt slut nu, usa började detta, usa håller på att avsluta det nu.

Svar på tråden Gravid och röker cannabis.