• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Anonym (Gravid)
    VitaMoln skrev 2014-01-12 17:13:25 följande:
    Att du/ni tar min kommentar på allvar säger en del om nivån
    Nej säger mer om dig som ens skriver sådant. 
  • frappa
    Anonym (Gravid) skrev 2014-01-12 17:06:47 följande:
    Varför så nyfiken? 

Sen med tanke på lite storleksskillnad på mig och en nyfödd bäbbe, så lär jag få suga ur många nyfödda mammor.

Det blir så när man inte vet vad man ska säga, röka modersmjölk.

Vad ska man säga *facepalm*

• Anonym (Gravid)
    frappa skrev 2014-01-12 17:17:44 följande:

Sen med tanke på lite storleksskillnad på mig och en nyfödd bäbbe, så lär jag få suga ur många nyfödda mammor.

Det blir så när man inte vet vad man ska säga, röka modersmjölk.

Vad ska man säga *facepalm*

• VitaMoln

Nej du frappa jag försökte bara på ett humoristiskt sätt belysa hur patetiskt ert argument om råmjölken är. Bara för att den bl a innehåller molekyler som binder t cannabinoidreceptorerna betyder det inte att det är ok att röka på som gravid. Det är olika saker, ja olika världar! Synd att ni är så spända. Men visst det här är väl tunga o allvarliga saker för er

• frappa
    VitaMoln skrev 2014-01-12 17:28:05 följande:
    Nej du frappa jag försökte bara på ett humoristiskt sätt belysa hur patetiskt ert argument om råmjölken är. Bara för att den bl a innehåller molekyler som binder t cannabinoidreceptorerna betyder det inte att det är ok att röka på som gravid. Det är olika saker, ja olika världar! Synd att ni är så spända. Men visst det här är väl tunga o allvarliga saker för er

Okey, jag förstår nu, men när ska folk lära sig att ironi och skämt på detta sätt fungerar inte i skriven form.

Kanske om man skickar på ett gäng väl valda smilys, så kan man fånga upp detta.

I de studier som man har i ämnet, så kan man inte påvisa att det är farligt med cannabis.

Och lägg ner att ge oss egenskaper, jag är lugn och sansad.

Sån jag är helt enkelt, så känner mig främmande för tunga och allvarligt.

Sen har jag en önskan att vara saklig, logisk och faktamässig, den som inte är detta rättar jag till så gott det går.

• Anonym (ndfnf)
    frappa skrev 2014-01-12 14:41:28 följande:
    Nä, det går inte att hålla med om, du har ju gömt dig bakom familjelivs anonymitets tjänst.
    Vad spelar det för roll? frappa säger mig heller ingenting?

Även om du fyller i tusen fakta på din sida om dig kan alla tusen vara hittepå.
  • frappa
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-05 19:47:23 följande:
    Jag kan nog leva med att du tycker det, droger och graviditet hör helt enkelt inte ihop i min värld och det är inget jag känner att jag måste leta upp studier eller artiklar för att stödja.
    En åsikt utan grund, gör så andra inte kan avgöra om din åsikt är sund eller inte.
  • frappa
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-12 18:21:19 följande:
    Vad spelar det för roll? frappa säger mig heller ingenting?

Även om du fyller i tusen fakta på din sida om dig kan alla tusen vara hittepå.

De flesta jag träffar på här säger mig ingenting.

Av enkla anledningen att jag inte känner speciellt många av Sveriges befolkning.

En sak som definitivt inte är sant och det är att kristina 906 är lika anonym som du.

Hur du kom fram till den är en riktig gåta.

Svar på tråden Gravid och röker cannabis.