• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Anonym (ndfnf)
    frappa skrev 2014-01-12 18:45:37 följande:

De flesta jag träffar på här säger mig ingenting.

Av enkla anledningen att jag inte känner speciellt många av Sveriges befolkning.

En sak som definitivt inte är sant och det är att kristina 906 är lika anonym som du.

Hur du kom fram till den är en riktig gåta.

Om du, Kristina 906 och Anonym (mammagrisen) skriver i en tråd och jag inte vet vem någon av er är så är ni alla tre lika anonyma för mig.
  • VitaMoln

Haha!! Må ts man möta dig i en mörk idiotgränd ndfnf, ty du kan förmedla klarsynthet i denna komplicerade o mångbottnade fråga.

• L1ber

Hej TS! 

Om du studerar medicin, vilket jag också gör, så har du tillgång till en stor databas med massor av forskningsrapporter. Du kommer kunna hitta massor om cannabis, bland annat om cannabis och graviditet. Jag har tidigare rökt cannabis ibland men slutade helt när jag blev gravid. Inte för att det är speciellt farligt, kan exempelvis inte ge några speciella fosterskador, men det är inte bra att röka och minska bebisens syretillförsel. Visserligen skulle det förmodligen inte göra större skillnad men jag tar hellre det säkra före det osäkra. I varje unik situation tänker jag på vad jag får ut utav något och vad "worst case senario" är sen väger jag dessa mot varandra. 

Har en vän som bott i ett sydamerikanskt land tidigare och hon rekommenderades att röka cannabis (i vaporizer) i början av graviditeten eftersom hon mådde så illa och inte kunde äta. Det var det bästa som hänt henne sa hon.. 

• L1ber
    L1ber skrev 2014-01-12 19:11:01 följande: