L1ber skrev 2014-01-12 19:11:01 följande:
Hej TS!
Om du studerar medicin, vilket jag också gör, så har du tillgång till en stor databas med massor av forskningsrapporter. Du kommer kunna hitta massor om cannabis, bland annat om cannabis och graviditet. Jag har tidigare rökt cannabis ibland men slutade helt när jag blev gravid. Inte för att det är speciellt farligt, kan exempelvis inte ge några speciella fosterskador, men det är inte bra att röka och minska bebisens syretillförsel. Visserligen skulle det förmodligen inte göra större skillnad men jag tar hellre det säkra före det osäkra. I varje unik situation tänker jag på vad jag får ut utav något och vad "worst case senario" är sen väger jag dessa mot varandra.
Har en vän som bott i ett sydamerikanskt land tidigare och hon rekommenderades att röka cannabis (i vaporizer) i början av graviditeten eftersom hon mådde så illa och inte kunde äta. Det var det bästa som hänt henne sa hon..
Ska väl säga att "ibland" var ca en till två gånger i halvåret, var liksom inte främmande för det på den tiden eftersom jag umgicks i kretsar där det röktes mycket. Nu skulle jag som sagt aldrig göra det. Bland annat för att det är olagligt och jag skulle aldrig riskera något framför mitt barn.