• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Anonym (ndfnf)
    VitaMoln skrev 2014-01-11 20:24:57 följande:
    "Jag och mitt barn kan dö om jag inte får röka cannabis under graviditeten". Det här måste vara påhitt..? Snälla?
    Ja nu kan cannabisförespråkarna gärna få säga om och om igen att det visst inte skapar beroende och att det visst inte är ett missbruk. 

Jag tycker det låter som vilket beroende och missbruk som helst.
  • frappa
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-11 20:31:40 följande:
    Ja nu kan cannabisförespråkarna gärna få säga om och om igen att det visst inte skapar beroende och att det visst inte är ett missbruk. 

Jag tycker det låter som vilket beroende och missbruk som helst.
    Missbruk kan vi inte utläsa från ett enda inlägg som denna gravida kvinna skrivit.
  • Anonym (ndfnf)
    frappa skrev 2014-01-11 20:41:39 följande:
    Missbruk kan vi inte utläsa från ett enda inlägg som denna gravida kvinna skrivit.
    Nej naturligtvis inte. Men om hon bortförklarar sitt rökande med att hon och barnet kommer dö annars är jag benägen att tro att det är ett missbruk.
  • Anonym (Gravid)

Snälla läs allt jag har skrivit. Jag har skrivit att jag åkt in och ut på sjukan för att jag mått så dåligt och spytt så mycket. Haft 4+ i ketoner varje gång. Inga mediciner eller något har hjälpt. Då testade jag cannabis och det har hjälpt. 

Jag var så dålig att jag inte ens kunde sitta upp, kunde inte prata för att jag var så väck. Man kan dö av denna diagnos, även bebisen. Jag var riktigt jävla dålig tills jag testade cannabis emot det.