• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Anonym (ndfnf)
    VitaMoln skrev 2014-01-11 20:24:57 följande:
    "Jag och mitt barn kan dö om jag inte får röka cannabis under graviditeten". Det här måste vara påhitt..? Snälla?
    Ja nu kan cannabisförespråkarna gärna få säga om och om igen att det visst inte skapar beroende och att det visst inte är ett missbruk. 

Jag tycker det låter som vilket beroende och missbruk som helst.
  • frappa
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-11 20:31:40 följande:
    Ja nu kan cannabisförespråkarna gärna få säga om och om igen att det visst inte skapar beroende och att det visst inte är ett missbruk. 

Jag tycker det låter som vilket beroende och missbruk som helst.
    Missbruk kan vi inte utläsa från ett enda inlägg som denna gravida kvinna skrivit.
  • Anonym (ndfnf)
    frappa skrev 2014-01-11 20:41:39 följande:
    Missbruk kan vi inte utläsa från ett enda inlägg som denna gravida kvinna skrivit.
    Nej naturligtvis inte. Men om hon bortförklarar sitt rökande med att hon och barnet kommer dö annars är jag benägen att tro att det är ett missbruk.
  • Anonym (Gravid)

Snälla läs allt jag har skrivit. Jag har skrivit att jag åkt in och ut på sjukan för att jag mått så dåligt och spytt så mycket. Haft 4+ i ketoner varje gång. Inga mediciner eller något har hjälpt. Då testade jag cannabis och det har hjälpt. 

Jag var så dålig att jag inte ens kunde sitta upp, kunde inte prata för att jag var så väck. Man kan dö av denna diagnos, även bebisen. Jag var riktigt jävla dålig tills jag testade cannabis emot det. 

På vilket sätt är detta ett missbruk? Isf skiter jag fullständigt i om det är i era ögon ett missbruk. För det hjälper mig att kunna leva ett normalt liv igen. Det hjälper mig att inte bli livshotande sjuk igen.

• Anonym (ndfnf)
    Anonym (Gravid) skrev 2014-01-11 21:04:47 följande:
    Snälla läs allt jag har skrivit. Jag har skrivit att jag åkt in och ut på sjukan för att jag mått så dåligt och spytt så mycket. Haft 4+ i ketoner varje gång. Inga mediciner eller något har hjälpt. Då testade jag cannabis och det har hjälpt. 

Jag var så dålig att jag inte ens kunde sitta upp, kunde inte prata för att jag var så väck. Man kan dö av denna diagnos, även bebisen. Jag var riktigt jävla dålig tills jag testade cannabis emot det. 

På vilket sätt är detta ett missbruk? Isf skiter jag fullständigt i om det är i era ögon ett missbruk. För det hjälper mig att kunna leva ett normalt liv igen. Det hjälper mig att inte bli livshotande sjuk igen.
    Jag har läst alla dina inlägg så jag vet vad du skrivit. Jag hävdar ändå att du skulle blivit inskriven om du var så sjuk. Var i Sverige bor du?
  • VitaMoln

Jag skulle vilja veta vad exakt du (gravid) tänker att du skulle få hjälp med om du blev inlagd?

• Anonym (Gravid)
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-11 21:13:31 följande:
    Jag har läst alla dina inlägg så jag vet vad du skrivit. Jag hävdar ändå att du skulle blivit inskriven om du var så sjuk. Var i Sverige bor du?
    Du hävdar? Ja man kan ju tycka det. Jag var inlagd en natt men inte mer än så. Så fort ketonerna var borta så fick jag åka hem igen. Sen tillbaka veckan efter och så har det hållt på sen v6. Om jag säger att dom inte hjälpt mig mer än såhär så får ju faktiskt du ta och lita på det jag säger. 

Vill inte berätta vart jag bor då jag har många vänner här på FL.
  • Anonym (ndfnf)
    VitaMoln skrev 2014-01-11 21:17:53 följande:
    Jag skulle vilja veta vad exakt du (gravid) tänker att du skulle få hjälp med om du blev inlagd?
    Hon har en gravid-åkomma som heter hyperemesis. Dvs extremt illamående som inte släppt trots att hon är i vecka 30. Det blir man inskriven för om det finns risk för barnet eller mamman vilket det faktiskt gör om ketonerna är uppe i +4

Hon hävdar dock att hon inte blir inlagd och detta ifrågasätter jag eftersom det är adekvat handläggande i hennes fall.
  • VitaMoln

Mm jo men jag tänkte på det här med cannabis. Att hon liksom känner sig "tvingad" av vården att röka på, eftersom hon inte blir inlagd. Mig veterligen behandlar man bara själva intorkningen, och inte illamåendet, vid en inläggning

• Anonym (Gravid)

Nu när jag röker cannabis ibland så behöver jag inte bli inlagd för att jag mår bättre av det. Jag har inte fått någon hjälp av vården som har hjälpt mig på detta sätt. Har inte någonstans sagt att jag känner mig tvingad att röka för att jag inte blir inlagd. Jag röker för att INGET av det vården har erbjudit mig har hjälpt mig. Skillnad.

Svar på tråden Gravid och röker cannabis.