Inlägg från: Anonym (hm34) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hm34)

Gravid och röker cannabis.

Är du inte rädd för att barnmorskan ska upptäcka detta?
    Då kan det bli ett j-vla liv socialen och LVU och sånt?

• Anonym (hm34)
    frappa skrev 2014-01-09 12:37:35 följande:

Hur ska barnmorska få reda på detta?

Om nu inte TS eller någon annan berättar då.

Men när barnet är fött och de kanske upptäcker det? Läste att det kanske syns sen på moderkakan?

jag hade aldrig gjort något sånt, kan ju bli värsta siktet?
    Kan barnet födas med absintens? 
  • Anonym (hm34)
    Anonym (cannabis) skrev 2014-01-11 14:11:37 följande:

Det är din kropp, ditt mående och ditt val, jag ser däremot ingen anledning att du ska lida när du har fungerande medicin, ditt tillstånd kan i slutändan bli livshotande för dig och barnet om du inte kan ta upp näring.

Om cannabis är det enda som hjälper dig så är det bara att fortsätta.

Det finns ingen risk att dom tar barnet ifrån dig, inte utifrån att du har medicinerat ett livshotande tillstånd med cannabis där inget annat hjälper, det finns inte på kartan, inte ens folk som missbrukar blir i regel av med sina barn, andra insatser sätts in först och främst om dom behövs, man anstränger sig till det yttersta att hålla samman barnet och mamman.

Så du behöver inte spendera ens en tanke mer på det.

Va? så snabbt dem ser att du har rökt om dem upptäcker det kommer en anmälning till socialen och en lvu anmälning på börjas
  • Anonym (hm34)
    Anonym (cannabis) skrev 2014-01-11 14:30:21 följande:

Och vad fick du ur den här lögnen personligt?

Tror du att ts mår bättre av att bli skrämd av nått som inte ens kan hända?

men se till att dom inte har möjlighet att reagera, var diskret.

Jo jag vet att det är sant då min vän blev av min sin dotter....de såg att hon hade rökt...
  • Anonym (hm34)
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-11 14:50:32 följande:
    Du får väl gå ut till pressen. Berätta att du måste röka droger för att sjukvården inte hjälper dig
  • Anonym (hm34)

min vän som läser till läkare säger precis som i denna artikeln och han är också emot legalisering av cannabis

• Anonym (hm34)
    Anonym (Gravid) skrev 2014-01-11 15:01:49 följande:
    Nu lägger du orden i munnen på mig. Jag har inte sagt att man måste göra det. Jag har sagt att JAG gör det. För jag känner att jag har gjort det jag kan och orkat med när man är såhär sjuk. Du måste även inse att bara för att du haft samma diagnos som mig så betyder inte det att du vet allt om detta. Eller hur jag mår. Det är även så mycket mer som påverkar allt. Hur ens liv ser ut i övrigt osv. 
    Till Gravid sorgligt att ditt barn kommer få problem sen kanske, inlärningsproblem med mera för att du ska ha det lite skönt softa med en joint varje dag

special skola? efterblivenhet med mera...oj oj

Oj listan kan bli lång
  • Anonym (hm34)

finns det inget i hälsobutikerna?

Något te du kan smutta på?

• Anonym (hm34)
    Anonym (Gravid) skrev 2014-01-11 15:53:25 följande:
    Som jag skrev så är det inte så varje dag. Plus att jag spyr upp allt. Plus minus noll alltså. Det är inte anledningen till att jag inte blev inlagd en längre period. 
    cannabisen ökar ju söt sug? kan det vara det som gör att du är törstig, man blir rätt slö på cannabis
  • Anonym (hm34)
    Anonym (Gravid) skrev 2014-01-11 15:58:02 följande:
    Det har inte ökat mitt sötsug. Att man blir törstig som gravid är inget konstigt. Drack ännu mer vatten dom andra ggr jag var gravid. Men fick då lära mig att det inte är bra att dricka för mycket, därav försöker jag "bara" få i mig 3-4l varje dag. Men som sagt, mycket spyr jag upp igen eller pissar ut på en gång. 
    man kan bli vattenförgiftad
  • Anonym (hm34)
    VitaMoln skrev 2014-01-11 16:18:28 följande:
    Jo jag är läkare inom Gyn så jag kan lite om det också.... ;)
    Då är frågan till dig
    Kan du upptäcka att en gravid kvinna röker dagligen?
  • Anonym (hm34)
    Anonym (hm34) skrev 2014-01-11 16:25:10 följande:
    Då är frågan till dig
    Kan du upptäcka att en gravid kvinna röker dagligen?
    vet inte men min vän rökte på varje dag och efter förlossningen som tog ca 10 timmar kom social sek och det blev genast lvu mer vet jag inte då min vän är helt borta sprungen alltså jag tror hon är på ett behandlingshem någonstans då ingen har sett röken av henne sen dess detta var i sommras i augusti 
Svar på tråden Gravid och röker cannabis.