• VitaMoln

Gravid och röker cannabis.

Det finns nåt sorgligt över all den energi cannabisromantiker lägger på att bygga upp sina argument för nåt som till syvende o sist är ett drogmissbruk som vilket som helst :( ofta smarta o roliga människor som kunde ägnat sig åt så mkt viktigare o mer intressanta saker

• VitaMoln

Ungefär det jag menar. Proportionerna det tar i era liv är överdrivna o ibland rent löjeväckande. Finns nåt rättshaveristiskt över det

• VitaMoln

Stopp stopp, jag sa aldrig att jag var emot cannabis, bara att jag tycker det är sorgligt slöseri med resurser hos dem vars liv det tar över.

• VitaMoln

Angående fosterskadors vara eller icke vara räcker det såklart med det faktum att man inte med säkerhet kan utesluta att cannabinoider skulle orsaka sådana. Precis så resonerar man om läkemedelssubstanser i FASS och ni borde ju uppskatta att man jämför er "rekreationella drog" med dem..?

• VitaMoln

Fast en läkare som röker/dricker/röker på samtidigt som hon är gravid är fan nästan ett sämre föredöme än en som gör det på arbetstid. O en skam för kåren. /läkare

• VitaMoln

"Röker/dricker/röker på". Jag tvivlar på att det ökar bland gravida läkarstudenter, o som j skrivit tidigare är jag inte nödvändigtvis mot cannabis per se.

• VitaMoln

Jag jämställer de tre när det gäller gravida, ja. Lika jäkla illa. O det fattar varenda student med grundläggande kunskaper i fysiologi, cellbiologi o farmakologi. Vill man sen festa med valfri substans när man är ogravid så tycker jag inget om det. O jag kan för övr tala om att det kryllar av gravida på läkarutbildningen eftersom den är så lång o har förhållandevis gamla studenter

• VitaMoln

Åh, suck. Jo jag har följt tråden och betackar mig från tunna drogromantiserande utläggningar. Har hört dem till leda även från bekanta. Hänvisar för övrigt till mitt förra inlägg, är man någorlunda påläst o utrustad med sunt förnuft tar man sig inte friheten att utsätta ett foster för substanser man inte kan garantera säkerheten kring. Och du kommer inte ifrån att man inte kan göra det med cannabis, ens i ren form.

• VitaMoln

Ja, vad bra. Som sagt, jag pratar inte om läkarstudenter som röker på utan om gravida tjejer. Som också kan vara läkarstudenter. Ok?

Svar på tråden Gravid och röker cannabis.