• kvinnan03

Gravid och röker cannabis.

TS

och du studerar medicin och förstår inte att det är farligt för barnet, du skadar ditt barn? fy f-n vad EGO

• kvinnan03

Men är det inte farligt att röka på när man är gravid? 
    tänk om man får en psykos, det kan man ju få av cannabis? när man går av det? eller?
    eller om man slutar tvärt får man inte absitinens då?

jag har dock aldrig rökt på så jag vet inte men detta låter inte bra, speciellt allt man har läst om cannabis över allt.

• kvinnan03
    frappa skrev 2014-01-09 16:29:20 följande:

Det finns forskning som tyder på att skaderisken är låg.

Såpass låg enligt vissa att man kanske ska fundera på andra risker före.

Psykos är nått man är predisponerad av, inget cannabis skapar.
    Abstinens för de felsta är 1-2 nätter dålig sömn och lite svettningar,d ett efter års av rökning.

Medan andra inte märker nått, som även dessa kan ha rökt åra vis.

Förslår du läser om cannabis på andra ställen än Polisen, FHI, CAN och drugsmart.

Så kommer du få en betydligt mer nyanserad bild.

Varför itne ta del av WHO och Kanada´s senats rapport, de är bägge rätt så trovärda källor.

Annars kunde jag hänvisat dig till erowid, men folk inbillar sig det är en drogliberal sida.

Men i själva verket vill berätta bra och dåliga saker med olika substanser.

Finns en bit som blir drogliberal där, och det är att ta del av läsares berättelse.

En del av dessa tenderar till bli halleluja stämning i.

Men det finns även många dåliga beskrivningar, så även nyans där med.

Okej
    allt jag lärd mig i skolan är helt fel

men varför är det då inte lagligt att röka cannabis när det inte är farligt?

dock har jag aldrig testat då jag fick så neg syn i skolan och vad som hände med min vän. Hon blev helt fuck up och hamnade på psyket och sen LV: a i 6 månader.
    Så vissa kan nog få nog få någon form psykiska besvär av det
  • kvinnan03
    Anonym (cannabis) skrev 2014-01-09 16:45:49 följande:

Ja, det är det

Är du nyfiken över den legala statusen så får man se till historien, 

www.hampa.net/page42/page42.html
    Här har du hur förbudet kom till och varför debn fortsatte, den eran börjar komma mot sitt slut nu, usa började detta, usa håller på att avsluta det nu.

Okej

Men det att ens hjärna växer tills man är 24 alltså har man en ungdomlig hjärna tills man är 24 sen börjar hjärna skapas till vuxen hjärna? läste det någonstans? vart mins jag inte då under denna period är det farligt att dricka för mycket alkholo och inta droger.
  • kvinnan03

Men ärligt skadar det inte alls barnet?

• kvinnan03

Finns det ingen annanstans du kan söka hjälp? borde ju finnas privatläkare också?

• kvinnan03

Jo 

VitaMoln skrev 2014-01-11 16:13:45 följande:
    Koma? Medvetslös? Och att bebisen skulle må sämre av att du mår illa, än att du röker på? Nä du. Antar du behövde nåns medhåll och godkännande för att med gott samvete kunna fortsätta röka på. Och då är den här tråden lämplig med de här frälsta förespråkarna som stöttar dig men faktum kvarstår att du utsätter ditt barn för risker som du inte hade behövt utsätta det för. Har väldigt svårt att förstå det.
    tack jag kan inte skriva det bättre själv tack
  • kvinnan03

Man kan väl bli beroende av cannabis? det måste man kunna bli?

• kvinnan03
    Anonym (...) skrev 2014-01-11 17:21:23 följande:
    Säger bara usch för sånt oansvarigt beteende som att ta droger när du är gravid och till o med har en 7årig son? Att röka på skadar dig för det första. Du riskerar att få psykos bland annat. Och ja, de händer ja hade en kompis som fick psykos av hasch. Cannabis förstör bland annat minnet. Samt påverkar ens sociala förmåga på många fast se inte ser de själva. Cannabis påverkar hjärnan o vad som påverkar dig påverkar ditt barn. Tycker faktiskt du borde skämmas över de du håller på med. Du borde inte ens vara e mamma som riskerar ditt barns hälsa pga din vilja. Usch
    ja jag säger det också att man kan få psykos men här i denna tråden och andra trådar man har läst på cannabis säger alla att man inte kan få det?
Svar på tråden Gravid och röker cannabis.