• Anonym (TS)

tänker stämma brallorna av "pappan"!!

För att göra en lång historia kort så skaffade jag barn med en low life. Vi var överens om att skaffa barn men nånstans i mitten på graviditeten kom han på att varken jag var kvinnan i hans liv eller att han var mogen för barn. Han har träffat sitt barn EN ENDA gång på fjorton månader och vägrar ha någon som helst kontakt med barnet. Han lever vidare livet precis som om inget hänt. Jobbar på sin karriär, festar på helgerna och drar på långsemester med sin nya flickvän för lite sol och bad. Själv tar jag hand om barnet utan någon som helst avlastning och har varit tvungen att byta jobb (nerköp) eftersom jag inte längre kan jobba obekväm arbetstid (det finns inget nattis i vår kommun). Jag ser på ett barn som ett gemensamt ansvar och ser hans ointresse som ett avtalsbrott mot vår överenskommelse att skaffa barn TILLSAMMANS. Han har utan mitt godkännande dumpat över sin del av ansvaret på mig. Jag älskar mitt barn och tar gärna hand om min halva. Den andra får pappan stå för. Har nu tagit kontakt med en jurist och ska stämma den så kallade pappan på ekonomisk ersättning för att jag tvingas göra även hans jobb. Tänker ruinera honom så gott det går. Veckan har 168 timmar. Jag slavar alltså 84 timmar i veckan åt "pappan" gratis. Förhoppningsvis inte länge till. Har ni några tips eller råd på vägen till en stämningsglad mamma?

• Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!
  • Dantes matte

Hahaha - TS du är ju störtskön! Klart det är ett avtalsbrott! De enda avtal som måste vara skriftliga är fastighetsköp så visst har du rätt. Bevisbördan blir ju förstås det svåra. Lycka till!

• Anonym
    Loriyana skrev 2013-01-14 21:59:17 följande:

Jag tycker att TS är underbart fräsh. Till skillnad från de flesta kvinnorna i Sverige så daltar hon inte med männen utan anser att de måste stå för sina handlingar.
    "Daltar med männen"? Tycker snarare att Ts bidrar till att ge människor en negativ syn på ensamstående föräldrar genom att fokusera på fel saker och genom att se sitt barn som ett objekt som kan ge henne pengar.
  • adaeze
    Anonym (TS) skrev 2013-01-14 20:17:25 följande:

Återigen är jag inte ute efter att hämnas på eller straffa "pappan" för att han inte vill leva familjeliv med mig. Det jag är ute efter är att "pappan" antingen ska ta ansvar över sin del av vårt gemensamma barn eller kompensera mig för att jag tvingas göra hans jobb.
    Har bara läst TS, men att "stäma byxorna" av någon låter ju mer som om du vill tanka ut så mycket bara du kan snarare än att du bara vill ha normal ekonomisk kompensation, int eheller att du tänker ruinera honom så gott det går låter som om du bara vuill ha kompensation. Försöker du bara lura mig eller lurar du dig själv också?
  • adaeze
    Anonym (TS) skrev 2013-01-14 20:20:30 följande:

Och jag bryr mig inte vad han tycker om mig eller har för känslor för mig. Vi har ingen relation med varandra längre så det är rätt irrelevant kan jag tycka.
    Varför vill du hämnas då?
  • Dantes matte

Adaeze - hon har väl inte skrivit nåt om att hämnas? Hon säger ju att antingen får pappan ta sitt ansvar eller så får han ersätta mamman för att hon får ta hans del. Inte mer än rätt eftersom mamman tjänar sämre då hon var tvungen att byta jobb då pappan inte kan (läs vill) vara med sitt barn när mamman jobbar.

• adaeze
    Dantes matte skrev 2013-01-14 22:50:21 följande:
    Adaeze - hon har väl inte skrivit nåt om att hämnas? Hon säger ju att antingen får pappan ta sitt ansvar eller så får han ersätta mamman för att hon får ta hans del. Inte mer än rätt eftersom mamman tjänar sämre då hon var tvungen att byta jobb då pappan inte kan (läs vill) vara med sitt barn när mamman jobbar.
    Nej, hon skriver att hon ska stämma brallorna av honom/ruinera honom. Hade det bara handlat om att få ersättning för delen han inte gör så borde hon väl istället ha en konkret summa hon vill ha av honom som hon tycker kompenserar det, att hon vill roffa åt sig så mycket hon bara kan tyder ju jävligt starkt på att hon bara vill hämnas, dvs ruinera honom. Det är ju skrivet med versaler mellan raderna i princip, hade det handlat om kompensation hade hon väl pratat om att HON vill ha en stor summa penar osv, men nu handlar allt om honom, byxorna ska stämmas av HONOM, HAN ska bli ruinerad, honv ill ju bara att han ska må dåligt. Mamman kan också välja bort barnet, precis som pappan gjort, sen hade det kanske varit galet, men helt ärligt så är dte ju faktiskt så, ingen tvingar henne att ta hand om barnet, inte barrnets pappa heller. Varför ska man ens tänka på "hans del" och "hennes del", det är barnens delar! Inte konstigt att barn nuförtiden känner sig förbisedda när allt bara handlar om föräldrarnas rätt att slippa vara med barnen
  • Anonym

Ts skrev:

Tycker att det blir mer rättvist om vi båda är ruinerade ekonomiskt än att bara jag är det.

Jag vill ha min halva av barnet. Inte hans och har inga ambitioner om att ta hand om hans halva gratis.

Jag är intresserad av att sätta dit low life "pappan" för att han dumpat sin skit på min bakgård. Jag blir tvungen att skyffla undan skiten men gör det såklart inte gratis.

Nog låter det som om Ts vill hämnas....

• nihka
    Loriyana skrev 2013-01-14 21:59:17 följande:

Jag tycker att TS är underbart fräsh. Till skillnad från de flesta kvinnorna i Sverige så daltar hon inte med männen utan anser att de måste stå för sina handlingar.
    Jag tycker inte det är det minsta fräscht med människor med huvudet upp i det blå. Att ha visioner och att vara dumdristig är inte samma sak. Om TS vill vara en ansvartagande förälder till sitt barn försätter hon sig inte i skuld för ett mål hon aldrig kan vinna. Kanske var det samma bristande omdöme hon visar i sitt beslut att driva den här processen som gjorde att hon tyckte den här mannen var värd att satsa på? Jag tycker det räcker med ett stort misstag. 
  • vetvadjagvill

kostar barnet mer än 1273 + 1050 ?

kan du bevisa det ?

om inte så kommer du inte få ett enda öre mer och du kommer få betala för hans ombud också och jag tror inte du har rättshjälp/skydd när det gäller underhåll utan det är ur egen ficka.     

stäm när barnet börjat skolan istället.

Fram tills dess får du snåla.

• Anonym
    vetvadjagvill skrev 2013-01-14 23:41:47 följande:

kostar barnet mer än 1273 + 1050 ?

kan du bevisa det ?

om inte så kommer du inte få ett enda öre mer och du kommer få betala för hans ombud också och jag tror inte du har rättshjälp/skydd när det gäller underhåll utan det är ur egen ficka.     

stäm när barnet börjat skolan istället.

Fram tills dess får du snåla.

Stämningen handlar inte om underhåll utan om skadestånd för avtalsbrott...
Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!