Papito skrev 2014-01-26 01:38:59 följande:
Jag är en av dem som tyckt att man åtminstone kan svara tack men nej tack. Att det lika gärna kan skickas ut en standardmail.
Jag tycker fortfarande att det är jäkligt ohyfsat att inte ens säga nej tack om man märker att någon ansträngt sig lite extra.
Men nu kommer nästa fenomen, att många inte ens läser brevet man skriver.
Sen klagar tjejerna på att 95% av männen skriver oneliners och korta tråkiga brev...men det är väl inte så konstigt?
Numera har jag accepterat att det funkar så på nätet, att tjejerna struntar i att svara även om man skriver lite kreativt.
Jag tycker inte om det men accepterar det.
Dessutom har jag anpassat mig och skriver endast i undantagsfall längre än tre-fyra rader. En direkt effekt av tjejernas oengagemang faktiskt.
Så idag är jag inte lika rabiat i frågan, gör som du vill skulle jag säga...men jag tror att det uppskattas om du skickar ett tack men nej tack. Skulle kunna vara ett standardsvar: "Tack för att du valde att skriva till mig men jag skriver redan med flera och känner att det är tillräckligt." Eller "Tack för ditt brev men jag är tyvärr inte intresserad".
Men som sagt, gör som du vill, bara du inte är otrevlig.
Jag har en teori om att många (inte alla, det har jag lärt mig) tjejer drabbas av överflödets förbannelse på nätet. De kan hela tiden välja mellan flera olika och klarar inte av det. Det blir att de hela tiden är på jakt efter någon som är lite snyggare, lite coolare, liiiite bättre. Och i längden tror jag att många av dem tjejerna får svårt att hitta någon på riktigt, det blir mest en massa smådejtande eller hyfsat korta relationer (max något år) stup i kvarten.
Samma gäller givetvis för killar men jag tror att det är betydligt färre som har samma "möjlighet" eftersom män är kraftigt överrepresenterade på sajterna.
gör ett test. skapa en fejkad tjejprofil, sno en rätt snygg tjej som bild.
Börja säg nej tack till alla som mailar.
Sen får vi se hur länge du orkar.