• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (vilka?)
    xSpinell skrev 2014-01-25 13:57:50 följande:
    Svara bara när du har/känner ett intresse .
    Det uppskattar jag när ni gör.Flört
    Men då sitter jag här i valet o kvalet och undrar lite om det är någon ide` att skriva igenObestämd
    Det blir jag ju visserligen tvungen till , men då kanske det inte kommer nåt mer svar (men då vet jag)
    Personligen tycker jag då , att hon hade kunnat låtit bli från början .

Tack för ditt svar. Det var bra skrivet. Nu förstår jag mycket bättre hur man kan uppfatta ens svar. Det där med kvalet/valet.
  • dilog
    dilog skrev 2014-01-19 12:36:21 följande:
    Ok klär av mig naken och tar en gura i min famn. Nån kvinnlig själ som vill se kortet?Solig
    Nä detta knep med gitarr funkade inte hällerFörvånad

var nån som sa att hade man en gitarr i sin famn skulle det öka intresset och man skulle bli mer intressant.
     Inte ett enda besök här inne så nä. kasst. skratt
  • Papito

Jag är en av dem som tyckt att man åtminstone kan svara tack men nej tack. Att det lika gärna kan skickas ut en standardmail.
    Jag tycker fortfarande att det är jäkligt ohyfsat att inte ens säga nej tack om man märker att någon ansträngt sig lite extra.
    Men nu kommer nästa fenomen, att många inte ens läser brevet man skriver.

Sen klagar tjejerna på att 95% av männen skriver oneliners och korta tråkiga brev...men det är väl inte så konstigt?

Numera har jag accepterat att det funkar så på nätet, att tjejerna struntar i att svara även om man skriver lite kreativt.
    Jag tycker inte om det men accepterar det.
    Dessutom har jag anpassat  mig och skriver endast i undantagsfall längre än tre-fyra rader. En direkt effekt av tjejernas oengagemang faktiskt.

Så idag är jag inte lika rabiat i frågan, gör som du vill skulle jag säga...men jag tror att det uppskattas om du skickar ett tack men nej tack. Skulle kunna vara ett standardsvar: "Tack för att du valde att skriva till mig men jag skriver redan med flera och känner att det är tillräckligt." Eller "Tack för ditt brev men jag är tyvärr inte intresserad".

Men som sagt, gör som du vill, bara du inte är otrevlig.

Jag har en teori om att många (inte alla, det har jag lärt mig) tjejer drabbas av överflödets förbannelse på nätet. De kan hela tiden välja mellan flera olika och klarar inte av det. Det blir att de hela tiden är på jakt efter någon som är lite snyggare, lite coolare, liiiite bättre. Och i längden tror jag att många av dem tjejerna får svårt att hitta någon på riktigt, det blir mest en massa smådejtande eller hyfsat korta relationer (max något år) stup i kvarten.

Samma gäller givetvis för killar men jag tror att det är betydligt färre som har samma "möjlighet" eftersom män är kraftigt överrepresenterade på sajterna.

• Anonym (hur gör man?)

har alltid försökt svara artigt och tackat nej om det inte kändes intressant men min erfarenhet är just som nån skrev, att de svarar igen då och antingen försöker i alla fall, eller svarar lite surt/förolämpat

Har varit med om en som surt skrev att jag kunde väl åtminstone läsa igenom hans profil innan jag dissade. Men jag insåg direkt att det inte var nåt för mig så varför skulle jag?

Eller killen som mailade 3-4 ggr till trots mitt "nej tack" "varför tackar alla tjejer nej"? hehe tja inte vet jag, jag vet bara varför jag tackade nej...bla annat för att han bodde för långt bort. Då började han tjata om det, att det var inte SÅÅÅÅ långt bort väl? Och vi kunde väl skriva lite ändå. När jag förklarade att det inte är nån ide att skriva en massa och engagera sig när det ändå aldrig kommer bli ett möte så gav han sig (motvilligt)

Den typen hade nog mått bättre av att inte ha fått nåt svar alls tror jag

En del tar vilket svar som helst som att det ff finns en chans

• Anonym (tomt)
    Papito skrev 2014-01-26 01:38:59 följande:
    Jag är en av dem som tyckt att man åtminstone kan svara tack men nej tack. Att det lika gärna kan skickas ut en standardmail.
    Jag tycker fortfarande att det är jäkligt ohyfsat att inte ens säga nej tack om man märker att någon ansträngt sig lite extra.
    Men nu kommer nästa fenomen, att många inte ens läser brevet man skriver.

Sen klagar tjejerna på att 95% av männen skriver oneliners och korta tråkiga brev...men det är väl inte så konstigt?

Numera har jag accepterat att det funkar så på nätet, att tjejerna struntar i att svara även om man skriver lite kreativt.
    Jag tycker inte om det men accepterar det.
    Dessutom har jag anpassat  mig och skriver endast i undantagsfall längre än tre-fyra rader. En direkt effekt av tjejernas oengagemang faktiskt.

Så idag är jag inte lika rabiat i frågan, gör som du vill skulle jag säga...men jag tror att det uppskattas om du skickar ett tack men nej tack. Skulle kunna vara ett standardsvar: "Tack för att du valde att skriva till mig men jag skriver redan med flera och känner att det är tillräckligt." Eller "Tack för ditt brev men jag är tyvärr inte intresserad".

Men som sagt, gör som du vill, bara du inte är otrevlig.

Jag har en teori om att många (inte alla, det har jag lärt mig) tjejer drabbas av överflödets förbannelse på nätet. De kan hela tiden välja mellan flera olika och klarar inte av det. Det blir att de hela tiden är på jakt efter någon som är lite snyggare, lite coolare, liiiite bättre. Och i längden tror jag att många av dem tjejerna får svårt att hitta någon på riktigt, det blir mest en massa smådejtande eller hyfsat korta relationer (max något år) stup i kvarten.

Samma gäller givetvis för killar men jag tror att det är betydligt färre som har samma "möjlighet" eftersom män är kraftigt överrepresenterade på sajterna.
    gör ett test. skapa en fejkad tjejprofil, sno en rätt snygg tjej som bild.

Börja säg nej tack till alla som mailar.

Sen får vi se hur länge du orkar.
  • Papito
    Anonym (tomt) skrev 2014-01-30 16:25:10 följande:
    gör ett test. skapa en fejkad tjejprofil, sno en rätt snygg tjej som bild.

Börja säg nej tack till alla som mailar.

Sen får vi se hur länge du orkar.

Jag kan förstå att det är så för vissa men alla kan inte få 40 mail om dagen.

Sen pratar jag om såna mail där man ansträngt sig lite mer. Skickar jag en tvåradersflirt så räknar jag med att kanske inte få svar men skriver jag 10-15 rader med innehåll, kopplat till tjejens profil, ja, då tycker jag faktiskt att tjejen åtminstone kan skicka ett standardsvar med nej tack.
  • Papito
    Anonym (hur gör man?) skrev 2014-01-30 15:43:53 följande:
    har alltid försökt svara artigt och tackat nej om det inte kändes intressant men min erfarenhet är just som nån skrev, att de svarar igen då och antingen försöker i alla fall, eller svarar lite surt/förolämpat

Har varit med om en som surt skrev att jag kunde väl åtminstone läsa igenom hans profil innan jag dissade. Men jag insåg direkt att det inte var nåt för mig så varför skulle jag?

Eller killen som mailade 3-4 ggr till trots mitt "nej tack" "varför tackar alla tjejer nej"? hehe tja inte vet jag, jag vet bara varför jag tackade nej...bla annat för att han bodde för långt bort. Då började han tjata om det, att det var inte SÅÅÅÅ långt bort väl? Och vi kunde väl skriva lite ändå. När jag förklarade att det inte är nån ide att skriva en massa och engagera sig när det ändå aldrig kommer bli ett möte så gav han sig (motvilligt)

Den typen hade nog mått bättre av att inte ha fått nåt svar alls tror jag

En del tar vilket svar som helst som att det ff finns en chans

Det där har vi pratat om innan och jag förespråkar ett (1) mail med nej tack. Om killen ändå fortsätter tycker jag absolut att ni kan strunta i att svara. Då är det som du säger, han fattar inte oavsett. Klart att ni inte ska behöva förklara er mer än så.
  • HäckHäxan
    dilog skrev 2014-01-25 22:23:48 följande:
    Nä detta knep med gitarr funkade inte hällerFörvånad

var nån som sa att hade man en gitarr i sin famn skulle det öka intresset och man skulle bli mer intressant.
     Inte ett enda besök här inne så nä. kasst. skratt
    Alla sätt är bra utom de dåliga
    Skämt om dvärgar bör vara korta!
  • dilog

ja än har det bara varit dåliga knep då verkar det som:)
    men va fan jag får vara glad för det lilla.
    Ibland lyser det ju faktiskt att folk har varit inne på besök:)
    så än finns det väl kanske hopp för mig med verkar det som. hahhahaha

• ulfsas

Hat bara HP kvar nu. Har en del som tittar in men tyvärr fel tjejer.
    Jaja, tur att man ''säljer'' sig bättre IRL då på krogen exempelvis.

Man, 50 år, Jobbar som pilot om du har frågor som rör flyg.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!