• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Youker
    Fundersam02 skrev 2014-02-17 10:28:25 följande:
    Du låter som en fin kille. Lycka till!

Tack! Det kan nog behövas
  • xSpinell

Hmmm Obestämd (Ja , det ligger nog något i det du skriver)

ulfsas skrev 2014-02-17 11:29:27 följande:
    Tänkte klargöra lite om dejtandets och vardagens förutsättningar numera:Förvånad

Kvinnors svenska i kontaktannonser 
    i 40-årsåldern = fyller 50 i år 
    äventyrlig = har legat med alla 
    vältränad = saknar bröst 
    medelmåttigt utseende = ful som stryk 
    vacker = patologisk lögnare 
    feminist = fet 
    rolig = irriterande 
    new age = kroppshår på fel ställe 
    öppet sinne = desperat 
    utåtagerande = pinsamt högljudd 
    professionell = bitch 
    mullig = fet 

Kvinnors svenska i vardagen 
    Ja = Nej 
    Nej = Ja 
    Kanske = Nej 
    Vi behöver = Jag vill ha 
    Jag är ledsen, men... = Du kommer att få ångra det här 
    Vi behöver prata... = Nu har du ställt till det... 
    OK, gör som du vill = Passa dig jävligt noga 
    Jag är inte alls arg = Klart jag är arg, din idiot. 
    Vad du är uppvaktande ikväll = Tänker du bara på sex?
    Det finns ju en anledning till varför min presentation är skriven som den är Flört(nöjd med singellivet)
    och så undrar dom varför man "inte" vill flytta ihop .  Kyss( ?? )
  • ulfsas
    xSpinell skrev 2014-02-17 12:04:27 följande:
    Hmmm Obestämd (Ja , det ligger nog något i det du skriver)

Det finns ju en anledning till varför min presentation är skriven som den är Flört(nöjd med singellivet)
    och så undrar dom varför man "inte" vill flytta ihop .  Kyss( ?? )
    Träffade en tjej i slutet av november på Caféet. Gift var hon också. Jag var inte sugen på att gå vidare därför. Nu visade det sig att hon begravde mamman 6 dagar efter att vi möttes så det blev en lägenhet ledig snabbt. Jag hade ju tackat nej men då jag åkte till Barriärrevet i januari så skrev hon ett sms ''tänk om'' var temat.
    Nu bodde hon ensam i mammans lägenhet efter nyår och hon låg i skilsmässa samt så hade hon köpt en egen lägenhet för inflytt i april.
    Det blev så att jag var där varje dag (eg natt) efter min resa. Hon verkade vara jättekär men jag hade några tveksamheter. 
    Jag tog efter en tid beslutet att inte gå vidare med henne. Hon blev tyvärr jätteledsen. Väldigt tråkigt men antagligen bättre än om jag spenderat ännu mer tid innan ett uppbrott.
    Det kändes inte helt rätt för mig av olika skäl. Tyckte det var mest rakryggat att göra så och inte sova över mer för det hade känts som ett utnyttjande från min sida.
    Så då är man singel igen dåGråterSkrattande
    Känns både lite kasst och lite bra när det inte var rätt tjej. 
    Man, 50 år, Sundbyberg.
  • xSpinell
    ulfsas skrev 2014-02-17 12:26:02 följande:
    Träffade en tjej i slutet av november på Caféet. Gift var hon också.........................................................................

Så då är man singel igen dåGråterSkrattande
    Känns både lite kasst och lite bra när det inte var rätt tjej. 
    Ja du , jag har nog inga goda råd .

För grabbar som oss , finns det nåt hoppCool(Hmmm , funderar . va fan är vitsen Hmmm ???????)
    Jag vet nu inte hur länge du har varit singel , men en sak vet jag.
    Att jag har allafall levt som singel i 20årObestämd(nu i April)
    Jag har jävligt svårt att förstå dom som kastar sig in i det ena förhållandet efter det andra i vår ålder
    Dom springer o tittar på hus , skaffar kärleksbarn , köper nya möbler , ny bil osv

Jag står där bredvid o bara tittar på helt förskräckt Förvånad(ja men va fan , fattar ingenting ????)
    Jag njuter bara av alla dagar som jag vaknar upp till , nu när mina 2barn jag uppfostrat
    ensam har flyttat hemifrån.
    Indianerna i Nordamerika visste inget om att jorden snurrade runt solen.Solig
    Så dom räknade antal solar som kom o gick över himlavalvet.
    Hur många solar kommer man att få uppleva till i vår ålderCool (9000 , kanske)
    För varje solnedgång jag tittar på , så vet jag att det är en mindre inför nästa dag.

Vi har väll den bästa tiden nu , medelålders friska män Guld i mun(hela världen ligger öppenSkål)
    Varför jaga rätt på ett förhållande o fastna i , jag anser mig ha gjort mitt på den här planeten.
    Jag fattar inte vad det är för fel på att bara kunna träffas på en lite ledig nivå utan
    en massa krav på trohet o återhållsamhet .
    Men vi är väll så präglade o uppfostrade till att man ska leva tillsammans lyckliga i alla sin a dar.

Min erfarenhet av nyskilda Obestämd(ja , nja . hur klart tänkte man själv vid den tiden ???)
    Det tar ju en stund innan krutröken har lagt sig , så att man kan börja räkna alla hål i
    skrovet när skutan håller på att sjunka , det tar ju en tid att laga/läka   

Njut bara , livet har ett utgångsdatum Död(sedan är allt försent)
  • ulfsas
    xSpinell skrev 2014-02-23 22:17:00 följande:
    Ja du , jag har nog inga goda råd .

För grabbar som oss , finns det nåt hoppCool(Hmmm , funderar . va fan är vitsen Hmmm ???????)
    Jag vet nu inte hur länge du har varit singel , men en sak vet jag.
    Att jag har allafall levt som singel i 20årObestämd(nu i April)
    Jag har jävligt svårt att förstå dom som kastar sig in i det ena förhållandet efter det andra i vår ålder
    Dom springer o tittar på hus , skaffar kärleksbarn , köper nya möbler , ny bil osv

Jag står där bredvid o bara tittar på helt förskräckt Förvånad(ja men va fan , fattar ingenting ????)
    Jag njuter bara av alla dagar som jag vaknar upp till , nu när mina 2barn jag uppfostrat
    ensam har flyttat hemifrån.
    Indianerna i Nordamerika visste inget om att jorden snurrade runt solen.Solig
    Så dom räknade antal solar som kom o gick över himlavalvet.
    Hur många solar kommer man att få uppleva till i vår ålderCool (9000 , kanske)
    För varje solnedgång jag tittar på , så vet jag att det är en mindre inför nästa dag.

Vi har väll den bästa tiden nu , medelålders friska män Guld i mun(hela världen ligger öppenSkål)
    Varför jaga rätt på ett förhållande o fastna i , jag anser mig ha gjort mitt på den här planeten.
    Jag fattar inte vad det är för fel på att bara kunna träffas på en lite ledig nivå utan
    en massa krav på trohet o återhållsamhet .
    Men vi är väll så präglade o uppfostrade till att man ska leva tillsammans lyckliga i alla sin a dar.

Min erfarenhet av nyskilda Obestämd(ja , nja . hur klart tänkte man själv vid den tiden ???)
    Det tar ju en stund innan krutröken har lagt sig , så att man kan börja räkna alla hål i
    skrovet när skutan håller på att sjunka , det tar ju en tid att laga/läka   

Njut bara , livet har ett utgångsdatum Död(sedan är allt försent)
    Har varit singel i snart 4 år med vissa inslag av dejter här och var. Jag har frest till Palma, London, Köpenhamn samt Mårbacka och Lysekil med några tjejer samt träffade ännu en tjej på Caféet i nov och vi hängde tills att jag avslutade det hela i slutet av januari.
    Inte lätt att få två liv att passa samman numera. Jag tänker mest långsiktigt för det är helst ett sådant förhållande som jag söker men man kan ju inte börja med att veta det heller. För mycket krångel vill jag heller inte ha.

Som sagt, singel igen. rätt skönt det medSolig

Fast, tjejer är bra att ha iblandFlört
    Man, 50 år, Sundbyberg.
  • xSpinell
    ulfsas skrev 2014-02-24 22:16:59 följande:
    Har varit singel i snart 4 år med vissa inslag ............................................................................
    ...Inte lätt att få två liv att passa samman numera........................................ För mycket krångel vill jag heller inte ha.

Som sagt, singel igen. rätt skönt det medSolig

Fast, tjejer är bra att ha iblandFlört
    Nej , det är ju det som är kruckset , få ihop två viljor utan krångel .Obestämd(Hmm ja ja )

Hur ska du få ihop det då??Skrattande(lycka tillSkål)

Men det är klart , jag bodde ju inte helt ensam.
    Jag hade ju barnen här tills den senaste flyttade ut i höstas , kanske är därför som jag 
    uppskattar min ensamhet nu.Glad(jag var ju ensamstående pappa i 20år)
  • modesto
    ulfsas skrev 2014-02-17 11:29:27 följande:
    Tänkte klargöra lite om dejtandets och vardagens förutsättningar numera:Förvånad

Kvinnors svenska i kontaktannonser 
    i 40-årsåldern = fyller 50 i år 
    äventyrlig = har legat med alla 
    vältränad = saknar bröst 
    medelmåttigt utseende = ful som stryk 
    vacker = patologisk lögnare 
    feminist = fet 
    rolig = irriterande 
    new age = kroppshår på fel ställe 
    öppet sinne = desperat 
    utåtagerande = pinsamt högljudd 
    professionell = bitch 
    mullig = fet 
    haha, det måste jag spara
  • modesto
    Youker skrev 2014-02-17 03:37:12 följande:
    Jag är rätt ny på detta med nätdejting och har gjort några trevande försök på både HP och BC. I ärlighetens namn är jag rätt kass på att ragga tjejer på mer "traditionella" sätt så att det skulle bli succé på nätet var nog inget jag räknade med... Jag har kollar efter tjejer i mitt närområde och skickat några kortare meddelanden och bara försökt ge en lite kort och kärnfull beskrivning av vem jag är, vad jag tycker är viktigt i livet etc. Det tog ju inte lång tid att lista ut att det finns en massa rätt ruttna typer (killar då) på de flesta datingsidor Hur fasen tror man tjejer ska bli intresserade av kukbilder och allmänna otrevligheter i meddelanden om hur hårt tjejen ska bli påsatt etc?? Det finns ju alla sorters tjejer och killar, en del kanske gillar att bli förnedrade och otrevligt behandlade men så pass smart är jag att jag kan lista ut att de flesta tjejer INTE slickar sig om munnen när det dimper in ett medd med könsbilder och diverse förslag från någon man inte har en aning om vem det verkligen är..... Fast jag är kille i 45-årsåldern är man ju inte direkt skottsäker själv heller! Det känns lite läskigt att försöka ta kontakt med en vilt främmande tjej som man inte har någon aning om hur hon är och beter sig. Jag vill varken såra någon eller riskera att själv dras in i nåt som kan bli jobbigt att slingra sig ur om man inte klickar med personen man försöker få på kroken..... Att hitta någon fin tjej är inte helt enkelt för mej men jag ger detta med nätdating ett försök, men lite fjärilar i magen är det nog nu för mej
    Även om en tjej vill bara ha en kk, skulle jag tro att hon fortfarande inte är intresserad av kukbilder och vulgärt språk. Det är min åsikt i alla fall, jag har ingenting emot sex och söker ingenting seriöst (om något alls) men tycker att alla raka bokstavliga benämningar är hemskt fula. Ska en kvinna försöka låtsas att hon är seriös för att vara förförd på rätt sätt?
  • ulfsas
    modesto skrev 2014-02-25 22:29:13 följande:
    haha, det måste jag spara
    Gör det Skrattande
    Man, 50 år, Sundbyberg.
  • Youker
    modesto skrev 2014-02-25 22:36:53 följande:
    Även om en tjej vill bara ha en kk, skulle jag tro att hon fortfarande inte är intresserad av kukbilder och vulgärt språk. Det är min åsikt i alla fall, jag har ingenting emot sex och söker ingenting seriöst (om något alls) men tycker att alla raka bokstavliga benämningar är hemskt fula. Ska en kvinna försöka låtsas att hon är seriös för att vara förförd på rätt sätt?

Hmmm, jag är inte helt säker på vad du igentligen menar modesto?? Att lådas någonting för att få någon annan att tycka om en måste ju rimligen bli ohållbart förr eller senare... Man är den man är och även om det kanske inte alltid innebär att man får napp hos det motsatta könet tror jag det innebär minst trassel att försöka så gott det går vara ärlig och uppriktig i sina försök att få någon intresserad. Handlar det om ett ons kan det ju vara lite mer frestande att försöna sanningen på olika sätt och kanske inte behöva oroa sig så länge/mycket pga det Försöker man hitta nån att bli ihop med måste det vara en farlig balansgång att börja hitta på saker för att attrahera någon..... Jag är ju dock knappast någon expert inom området så jag kan ju mycket väl vara ute och segla rejält här
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!