• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • xSpinell
    ulfsas skrev 2014-02-16 09:08:01 följande:
    Hat bara HP kvar nu. Har en del som tittar in men tyvärr fel tjejer.
    Jaja, tur att man ''säljer'' sig bättre IRL då på krogen exempelvis.
    Fan va tidigt du skrev då Skål(har du inte gått o lagt dig än)

Jag var ut en sväng i går , så nu ska jag göra lite frukost Tungan ute(hhuuum)
    Det där HP funkar de bra det ?Cool(eller har du någe annat bra tips)
  • Angelven
    xSpinell skrev 2014-02-16 11:44:11 följande:
    Fan va tidigt du skrev då Skål(har du inte gått o lagt dig än)

Jag var ut en sväng i går , så nu ska jag göra lite frukost Tungan ute(hhuuum)
    Det där HP funkar de bra det ?Cool(eller har du någe annat bra tips)
    För mig fungerar HP bra. Visst, man får ju anstränga sig lite, skriva en bra profil (försök inte vara lustig och göra en platsannons eller liknande, bara var dig själv utan att skriva ett tråkigt CV.) Lägg upp en hög nytagna ärliga bilder som visar dig som du ser ut nu, men i ett bra sken

... och så ramlar dejterna in, lite pö-om-pö, kanske 1 svar per 10 mail, kanske 1 dejt per 3 svar ungefär sisådär.

... och var lite självmedveten, det är lixom ingen idé för mig som 44 årig tvillingfarsa att skriva till en 25 årig blondin utan barn på ett internationellt juristkontor
  • xSpinell
    Angelven skrev 2014-02-16 11:56:32 följande:
    För mig fungerar HP bra. Visst, man får ju ........................................................................................
    Okej , jag får väll försöka skriva in mig där någon gång Drömmer(har ju tänkt gjort det i flera år nu)

Men va fan , varje gång det blir bortglömt så har man väll något som känns bra och gör att
    man är trivs med tillvaron .  Cool(känner mig ganska nöjd för tillfället)

Men den där dejtsajten du skriver om "Happy Pankake" den är väll gratis ?

• Angelven
    xSpinell skrev 2014-02-16 19:57:18 följande:
    Okej , jag får väll försöka skriva in mig där någon gång Drömmer(har ju tänkt gjort det i flera år nu)

Men va fan , varje gång det blir bortglömt så har man väll något som känns bra och gör att
    man är trivs med tillvaron .  Cool(känner mig ganska nöjd för tillfället)

Men den där dejtsajten du skriver om "Happy Pankake" den är väll gratis ?

Helt gratis
  • xSpinell
    Angelven skrev 2014-02-16 20:02:04 följande:
    ........................................
    Det var fan va du va på hugget , sitter du här hela dagarna ?Glad
  • Youker

Jag är rätt ny på detta med nätdejting och har gjort några trevande försök på både HP och BC. I ärlighetens namn är jag rätt kass på att ragga tjejer på mer "traditionella" sätt så att det skulle bli succé på nätet var nog inget jag räknade med... Jag har kollar efter tjejer i mitt närområde och skickat några kortare meddelanden och bara försökt ge en lite kort och kärnfull beskrivning av vem jag är, vad jag tycker är viktigt i livet etc. Det tog ju inte lång tid att lista ut att det finns en massa rätt ruttna typer (killar då) på de flesta datingsidor Hur fasen tror man tjejer ska bli intresserade av kukbilder och allmänna otrevligheter i meddelanden om hur hårt tjejen ska bli påsatt etc?? Det finns ju alla sorters tjejer och killar, en del kanske gillar att bli förnedrade och otrevligt behandlade men så pass smart är jag att jag kan lista ut att de flesta tjejer INTE slickar sig om munnen när det dimper in ett medd med könsbilder och diverse förslag från någon man inte har en aning om vem det verkligen är..... Fast jag är kille i 45-årsåldern är man ju inte direkt skottsäker själv heller! Det känns lite läskigt att försöka ta kontakt med en vilt främmande tjej som man inte har någon aning om hur hon är och beter sig. Jag vill varken såra någon eller riskera att själv dras in i nåt som kan bli jobbigt att slingra sig ur om man inte klickar med personen man försöker få på kroken..... Att hitta någon fin tjej är inte helt enkelt för mej men jag ger detta med nätdating ett försök, men lite fjärilar i magen är det nog nu för mej

• Papito
    Anonym (HOho) skrev 2014-02-17 10:35:24 följande:
    www.vadmenarhan.se kan man få hjälp att tolka sms och textmeddelande och textkonversationer. asbra!

Nja...väldigt "farligt" med såna mallar. Det är bara i amerikanska collegefilmer & romantiska komedier som det finns ett speciellt kodsystem, inte i verkligheten

Blir ofta missförstånd när man skriver det man menar och tjejen tolkar efter en kodmall
  • ulfsas

Tänkte klargöra lite om dejtandets och vardagens förutsättningar numera:Förvånad

Kvinnors svenska i kontaktannonser 
    i 40-årsåldern = fyller 50 i år 
    äventyrlig = har legat med alla 
    vältränad = saknar bröst 
    medelmåttigt utseende = ful som stryk 
    vacker = patologisk lögnare 
    feminist = fet 
    rolig = irriterande 
    new age = kroppshår på fel ställe 
    öppet sinne = desperat 
    utåtagerande = pinsamt högljudd 
    professionell = bitch 
    mullig = fet 

Kvinnors svenska i vardagen 
    Ja = Nej 
    Nej = Ja 
    Kanske = Nej 
    Vi behöver = Jag vill ha 
    Jag är ledsen, men... = Du kommer att få ångra det här 
    Vi behöver prata... = Nu har du ställt till det... 
    OK, gör som du vill = Passa dig jävligt noga 
    Jag är inte alls arg = Klart jag är arg, din idiot. 
    Vad du är uppvaktande ikväll = Tänker du bara på sex? 

Slutligen: En nyligen gjord vetenskaplig undersökning bevisade att kvinnor tycker om olika manliga utseenden beroende på var de befinner sig på menstruationscykeln. När kvinnor har ägglossning tycker de om män med ett kraftiga, maskulina drag. Däremot, när kvinnor har PMS så föredrar hon män som är dränkta i bensin och antända, med saxar instuckna i ögonen och en brandyxa i ryggen.

Man, 50 år, Sundbyberg.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!