• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • ulfsas

Här i Luleå är det nu minus 30C. Skulle behöva en isbrytare på väg från restaurangen till hotellet.

Skitkallt. Har bara varit med om kallare i lumpen fast det kompenserades an att vi tältade. Sov bara ca 4 timmar per natt så det blev 20 timmar utomhus.

Jbat/Karlsborg då.

Har själv träffat en tjej. Är lite osäker på vad jag vill tyvärr. Hon är i det närmaste helsåld. Jag är tydligen bra eller nåt.

Hon är kanske tokig eller så.

Man, 50 år.
  • xSpinell
    ulfsashur använder du den isbrytaren i "raggningssyfte" ?Drömmer(jag bara undrar)

Hon är tokig ?ObestämdJa , vem är inte det när man är kär
    (om man inte var tokig då , skulle nog mänskligheten var utdöd nu)
  • ulfsas

Mitt dilemma är att hon dels är en mycket trevlig tjej å ena sidan. Å andra sidan har jag varit ute på krogen mycket och där hittar även jag en del tjejer i varierande yngre åldrar vilket är kul. Hade en med mig till Palma i somras. Alltså, den här tjejen känns så himla seriös det blir som omgift igen nu när jag vant mig vid att ha det fritt. Resa när jag vill dit jag vill som nu i jan när jag var och dök på barriärrevet och även var i Sydney. Inte anpassa mig efter någon. Vi träffades i slutet av november. Hon var då gift. Hon flyttade in i en egen lgh 1/1. Separerad alltså. Efter min resa till Australien har jag spenderat fyra nätter där. Hon skojade?!!? och sa "du får väl gifta dig med mig".....Lite väl tidigt kanske. Även för skoj.... Nu är jag ditbjuden på middag. Hon vill komma hem till mig och värma sig i min bastu. Som sagt. Vet inte vad hag vill och var detta slutar. Kanske passar jag bäst som singel med div relationer utan krav. Resa, äta och så mm.

xSpinell skrev 2014-01-19 20:17:14 följande:
    ulfsashur använder du den isbrytaren i "raggningssyfte" ?(jag bara undrar) Hon är tokig ?Ja , vem är inte det när man är kär (om man inte var tokig då , skulle nog mänskligheten var utdöd nu)

Man, 50 år.
  • xSpinell
    ulfsas ,ja Oskyldig(suck  , jobbiga val)

Om man ändå slapp alla dessa val , men att inte välja blir ju också ett val

Det där valet får du göra själv .
    Jag blev singel för två år sedan o nu tror jag nog att jag vill ha det så för en lååååång tid framöver.

Jag säger som så här till dom 
    Vill du inte att någon annan ska sitta på den här pinnen , så är det nog bäst att du sitter där själv .
    För jag viftar inte bort några hönor längre , det får ni göra själva .
    Tjejer/kvinnor presterar så mycket bättre då dom får kokurnans Flört (men det vet du väll)
    Det  blir ju visserligen inte så ofta , men kvalitén blir mycket bättre 

Efter att nu ha lämnat ett förhållande sedan ett par år (sågs i 12år)som till stor del gick ut på att sitta
    och vänta på hur hon kände o behövde ta reda på hur hon mådde (nej nej)
    Vi bodde nu inte ihop tack o lov (hon undrade varför jag inte ville flytta ihop)

Mitt första förhållande med barnens mamma blev ju en total härdsmälta.
    Efter att hon lämnade mig o barnen med hus och skulder
    (så djupt kommer jag aldrig att sjunka igen)
    Efter att jag uppfostrade barnen själv (vid separationen var min son 1år o dotter 6år)
    Men jag klarade det , är idag skuldfri .

Finns ju en anledning till att min presentation är skriven på ett sådant sätt som den är skriven.

Nej . jag säger så här .
    Livet börjar nu vid närmare 50år med utflugna barn som klarar sig själva
    och det gör det ju inte sämre att min dotter gjorde det val hon gjorde o flyttade till america .

Efter att fått 2veckor semester om året i flera år till att idag kunna ta ut 2månader semester och resa 
    över till henne 2gång/år på semester , gör ju inte livet svårare att leva precis

Vet inte om någon kvinna vill följa med mig över Atlanten och fira en amerikansk jul 
    (för det har en blivit vår tradition i dag)

Så idag har jag gjort mina vall och jag står nog fast vid dom ett braaaaa taaaag tillSkål
  • monty
    xSpinell skrev 2014-01-19 21:59:54 följande:
    ulfsas ,ja Oskyldig(suck  , jobbiga val)

Om man ändå slapp alla dessa val , men att inte välja blir ju också ett val

Det där valet får du göra själv .
    Jag blev singel för två år sedan o nu tror jag nog att jag vill ha det så för en lååååång tid framöver.

Jag säger som så här till dom 
    Vill du inte att någon annan ska sitta på den här pinnen , så är det nog bäst att du sitter där själv .
    För jag viftar inte bort några hönor längre , det får ni göra själva .
    Tjejer/kvinnor presterar så mycket bättre då dom får kokurnans Flört (men det vet du väll)
    Det  blir ju visserligen inte så ofta , men kvalitén blir mycket bättre 

Efter att nu ha lämnat ett förhållande sedan ett par år (sågs i 12år)som till stor del gick ut på att sitta
    och vänta på hur hon kände o behövde ta reda på hur hon mådde (nej nej)
    Vi bodde nu inte ihop tack o lov (hon undrade varför jag inte ville flytta ihop)

Mitt första förhållande med barnens mamma blev ju en total härdsmälta.
    Efter att hon lämnade mig o barnen med hus och skulder
    (så djupt kommer jag aldrig att sjunka igen)
    Efter att jag uppfostrade barnen själv (vid separationen var min son 1år o dotter 6år)
    Men jag klarade det , är idag skuldfri .

Finns ju en anledning till att min presentation är skriven på ett sådant sätt som den är skriven.

Nej . jag säger så här .
    Livet börjar nu vid närmare 50år med utflugna barn som klarar sig själva
    och det gör det ju inte sämre att min dotter gjorde det val hon gjorde o flyttade till america .

Efter att fått 2veckor semester om året i flera år till att idag kunna ta ut 2månader semester och resa 
    över till henne 2gång/år på semester , gör ju inte livet svårare att leva precis

Vet inte om någon kvinna vill följa med mig över Atlanten och fira en amerikansk jul 
    (för det har en blivit vår tradition i dag)

Så idag har jag gjort mina vall och jag står nog fast vid dom ett braaaaa taaaag tillSkål
    Mycket starkt jobbat. Eloge.
  • nelly82
    ulfsas skrev 2014-01-19 20:46:48 följande:
    Mitt dilemma är att hon dels är en mycket trevlig tjej å ena sidan. Å andra sidan har jag varit ute på krogen mycket och där hittar även jag en del tjejer i varierande yngre åldrar vilket är kul. Hade en med mig till Palma i somras. Alltså, den här tjejen känns så himla seriös det blir som omgift igen nu när jag vant mig vid att ha det fritt. Resa när jag vill dit jag vill som nu i jan när jag var och dök på barriärrevet och även var i Sydney. Inte anpassa mig efter någon. Vi träffades i slutet av november. Hon var då gift. Hon flyttade in i en egen lgh 1/1. Separerad alltså. Efter min resa till Australien har jag spenderat fyra nätter där. Hon skojade?!!? och sa "du får väl gifta dig med mig".....Lite väl tidigt kanske. Även för skoj.... Nu är jag ditbjuden på middag. Hon vill komma hem till mig och värma sig i min bastu. Som sagt. Vet inte vad hag vill och var detta slutar. Kanske passar jag bäst som singel med div relationer utan krav. Resa, äta och så mm.

Fattar precis vad du menar =) E rätt ego och gillar att vara själv samtidigt som det e trevligt med djupare connections till å från =) 
  • ulfsas

Precis. Kommer att avsluta denna relationen av lite olika skäl. Synd för hon är trevlig och intelligent men jag ser inte en framtid av några olika skäl som jag inte drar här. Tyvärr lär hon bli mycket sårad för hon nämner hela tiden hur hon tycker om mig och hur bra jag är. Hon ligger själv i separation sedan 1/1. Hur går det med dejtandet själv?

nelly82 skrev 2014-01-20 19:07:05 följande:
    Fattar precis vad du menar =) E rätt ego och gillar att vara själv samtidigt som det e trevligt med djupare connections till å från =) 

Man, 50 år.
  • nelly82

Tja, måste erkänna att det faktist varit lite stiltje ett tag.... Har preics fått nytt jobb och det tar upp ganska så mycket tid. Blir en del resor i det oxå, så svårt att göra så mycket annat än att prioritera sig själv, vänner och familj på fritiden. Men känner att det dags att kasta sig ut i det snart, var länge sen sist, hehe =)

• Itman

Man, 27 år här. Varför är kvinnor på nätsajter så jävla rädda för yngre killar? Nästan helt omöjligt att få igång en schysst diskussion med någon över 28. Yngre kvinnor, inga problem.

Måste kvinnan alltid vara yngre?

• Anonym (Äldre)
    Itman skrev 2014-01-22 17:03:22 följande:
    Man, 27 år här. Varför är kvinnor på nätsajter så jävla rädda för yngre killar? Nästan helt omöjligt att få igång en schysst diskussion med någon över 28. Yngre kvinnor, inga problem.

Måste kvinnan alltid vara yngre?
    Vad är det som är så spännande med äldre kvinnor? 

För min del så vill jag inte bli kontaktad av yngre för de är alltid bara ute efter sex. Oftast har de inte barn heller och saknar förståelse för vad det innebär att ha barn. Jag vill ha en man som helst är 5 år äldre än mig, så att de har hunnit mogna lite i alla fall.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!