• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (? 2)
    Anonym (tomt) skrev 2014-01-09 07:12:26 följande:
    Jag är inte bitter, men realist.

Jag har varit på ungefär 20 dejter och vet precis vilka tjejer som svarar. Men det tog mig 2-3 månader av aktivt arbete att lära mig vad som fungerar på dejtingsidor.

Krogen är 3 gånger så enkel.

Så kör man betalsidorna så är 2-3 månader ungefär tusen spänn per sida.
    Kan du inte skriva ner lite kort vad du lärde dig då så vi andra slipper slösa 2-3 månader.
  • ulfsas
    Gomez skrev 2013-12-07 09:49:31 följande:

Ulfsas. Satsa på hon du inte tycker verka vara din typ. Du kan bli överraskad.
    Gjorde hm.. en liknande sak. Jävlar säger jag bara..

Det är hon från Café Opera jag har kontakt med.

Hon var gift. Separerad sedan nyår. Bor i den nyligen döda mammans lägenhet som nysingel.

Tror jag hade en viss inverkan på det hela då hon visat sms från mig för mannen på tidigt stadie.

Vet heller inte om jag vill stadga mig. Hon är en seriös dam på 43år.

Kul att gå ut. Skönt utan krav. Ha kakan kvar och äta den samtidigt blir svårt.
  • dilog

fortfarande singel och börjar ge upp hoppet fullständigt. självförtroendet blir ju inte bättre om man så säger. fundera på vad det är för fel på mig då jag är trogen den jag älskar och dricker med motta. Men klart. pengar har jag ej några och där tror jag problemet ligger helt klart. handen på hjärtat kvinnor. vist tar ni häldre någon med pengar istället för en med fogden i röven oavsett hur trevlig killen är igentligen

• ulfsas
    dilog skrev 2014-01-12 01:15:10 följande:
    fortfarande singel och börjar ge upp hoppet fullständigt. självförtroendet blir ju inte bättre om man så säger. fundera på vad det är för fel på mig då jag är trogen den jag älskar och dricker med motta. Men klart. pengar har jag ej några och där tror jag problemet ligger helt klart. handen på hjärtat kvinnor. vist tar ni häldre någon med pengar istället för en med fogden i röven oavsett hur trevlig killen är igentligen

Det där med fogden är, om det inte är ett skämt, rätt allvarligt. Hur har man hamnat där? Hur tänker man sig en väg ut. Jag skulle inte starta om med en kvinna som var på obestånd. Har träffat två sådana. Vackra tjejer men där jag blir bankomaten. De var inte uträknande eller så men eftersom de inte hade så mycket så blev det faktum om man skulle ut på något. Jag tröttnade så det blev inget mer. Hur har du själv tänkt dig en framtid om inte du har ordning på din ekonomi. Skuldfällan på TV har väl alla sett. Vem vill hamna där? En fråga i all välmening bara. Inget påhopp är avsett.
    Man, 50 år.
  • dilog

ja hur hamnar man där?  Först arbetslös, sen utförsäkrad, Startade eget för att jag verkligen trodde på något. Gick åt helvete och idag har jag min 6 praktikplats som ger mig 3385 kr i månaden. betalar bara räntan på lånet jag har och en del räkningar har jag bara inte klarat av att betala. hjulen snurrar allt fortare helt enkelt

• dilog

låter som jag klagar men det är ju så mitt liv ser ut helt enkelt.  Har i alla fall hälsan och är en ganska glad skit trots allt.

• Angelven
    ulfsas skrev 2014-01-12 01:37:33 följande:

Det där med fogden är, om det inte är ett skämt, rätt allvarligt. Hur har man hamnat där? Hur tänker man sig en väg ut. Jag skulle inte starta om med en kvinna som var på obestånd. Har träffat två sådana. Vackra tjejer men där jag blir bankomaten. De var inte uträknande eller så men eftersom de inte hade så mycket så blev det faktum om man skulle ut på något. Jag tröttnade så det blev inget mer. Hur har du själv tänkt dig en framtid om inte du har ordning på din ekonomi. Skuldfällan på TV har väl alla sett. Vem vill hamna där? En fråga i all välmening bara. Inget påhopp är avsett.
    Beklagar Dilog,

jag kan nog bara hålla med ulfsas - och jag har själv varit i sitsen att vara den med usel ekonomi. Det tog över ett år att få ordning på och blev mycket värre ett halvår in. Men nu är det fantastiskt när allt är löst Du får göra en plan på att ta dig ur det först, de flesta tjejer kommer att springa skrikande åt andra hållet...

Hur är det man säger normalt att man skall hantera det - minska utgifterna, snacka med dina långivare, snacka med banken, snacka med kronofogden om det hamnat där, gör upp en planering och följ den - det blir några tuffa år Och det finns ingen enkel lösning, det är hårt arbete som gäller.

Lycka till!!!

Och ja, jag har också varit i Ulfsas sits med mig som plånbok, det gör jag inte heller om. Ordnad någorlunda jämnbördig ekonomi är ett MUST annars springer jag
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!