• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (vilka?)

Oj, vad många sidor det är här. Eftersom jag inte har tid att läsa igenom alla, så ställer jag min fråga här och hoppas på några svar.
    Finns det några bra gratis dejtingsajter? Gick in på match.com men där måste man betala och det vill jag inte än. Jag vill bara prova litet till att börja med. Har goglat på några sajtnamn och har läst att det finns lurendrejeri på några. Man får träffar för att man ska lockas av fejkade intresseanmälningar för att betala för att kontakta eller bli kontaktad, men sedan uteblir svar.
    Vill mest träffa litet nytt folk och flirta/sexa litet.

Sedan har jag läst om Citypolarna.se och Aktivitetssidan.se. Är det något att vara med på om man vill träffa människor för eventuell dejt?

Tacksam för svar.

• Anonym (tomt)
    Anonym (vilka?) skrev 2014-01-08 22:34:54 följande:
    Oj, vad många sidor det är här. Eftersom jag inte har tid att läsa igenom alla, så ställer jag min fråga här och hoppas på några svar.
    Finns det några bra gratis dejtingsajter? Gick in på match.com men där måste man betala och det vill jag inte än. Jag vill bara prova litet till att börja med. Har goglat på några sajtnamn och har läst att det finns lurendrejeri på några. Man får träffar för att man ska lockas av fejkade intresseanmälningar för att betala för att kontakta eller bli kontaktad, men sedan uteblir svar.
    Vill mest träffa litet nytt folk och flirta/sexa litet.

Sedan har jag läst om Citypolarna.se och Aktivitetssidan.se. Är det något att vara med på om man vill träffa människor för eventuell dejt?

Tacksam för svar.
    Som tjej kan du välja vilken som helst. Som man behöver du se riktigt bra ut och ha ett väldigt starkt psyke.
  • Anonym (singelmorsa)
    Papito skrev 2014-01-08 22:27:00 följande:
    Gå nu inte och sabba detta när du äntligen hittat ett vettigt offer
    Jag har inga som helst planer på att sabba nåt Glad 
    Det känns verkligen som att jag hittat rätt. Innan när jag dejtat någon kille i ett par månader så har jag fått panik och känt ett behov av att vara själv men så känner jag inte alls nu. 

Vi umgås nästan varje dag när jag inte har min son hemma och när han är hemma så hörs vi varje dag och ses nån gång den veckan. 

Han är så fin så det är inte klokt! Glad

Hur går det för dig då? Har du någon dam på g tro? 
  • Anonym (vilka?)
    Anonym (tomt) skrev 2014-01-08 22:42:16 följande:
    Som tjej kan du välja vilken som helst. Som man behöver du se riktigt bra ut och ha ett väldigt starkt psyke.
    Okej, jag är kvinna, men hjälp, mitt barn är en pojke!
    J-ar, får lägga dejtandet på is, måste ägna all tid åt att lära honom laga ännu fler rätter, komma ihåg att öppna dörren, skjuta ut stolen och erbjuda plats år damer i kollektivtrafik, läsa mycket mer, plugga mer, idrotta mer, alltid betala notan, städa bättre och oftare än jag själv etc etc. Vilken huvudvärk, det är inte lätt att vara man alltså. Nu förstår jag varför de är så mycket ute efter maktpositioner och mycket högre löner, i det privata är det djungellagen som råder. Stackarna!
  • Anonym (vilka?)

Seriöst, spelar det verkligen ingen roll vilken man väljer? Jag funderar på match.com, Happy Pancake, e-darling och Mötesplatsen. Kan någon berätta om sina erfarenheter av dessa?

• Anonym (tomt)
    Anonym (vilka?) skrev 2014-01-08 22:58:08 följande:
    Seriöst, spelar det verkligen ingen roll vilken man väljer? Jag funderar på match.com, Happy Pancake, e-darling och Mötesplatsen. Kan någon berätta om sina erfarenheter av dessa?
    Från en mans perspektiv, ja. Vill du veta det?
  • Anonym (vilka?)
    Anonym (tomt) skrev 2014-01-08 23:03:13 följande:
    Från en mans perspektiv, ja. Vill du veta det?
    Ja. Det kan vara intressant också.
  • Anonym (tomt)
    Anonym (vilka?) skrev 2014-01-08 23:10:58 följande:
    Ja. Det kan vara intressant också.
    Ok som man möts man av detta:

En väldigt stor del tjejer som endast är där för bekräftelse, de har inget intresse av dejt.
    En nästan lika stor del tjejer som är väldigt tråkiga: (De vet inte vad de ska skriva, skriver samma sak som alla andra eller skriver 2 rader)
    Väldigt många som söker humor, men är tråkiga som väggfärg.

Det finns en liten del (1/100) som har lite vett.

De flesta tjejer på de sidorna lider av skev självsyn. De har extremt höga krav men har väldigt lite att ge tillbaka.

match.com - Svåraste sidan att få kontakt, flest som söker bekräftelse, extrem skev bild och höga krav.
    Happy Pancace - Aningen bättre. Men fler bimbos.
    E-darling - inte provat.
    Mötesplatsen - Väldigt mycket bönder eller folk med underliga idéer.
    Matchaffinity - totalt värdelös.
  • xSpinell
    Anonym (tomt) skrev 2014-01-08 23:31:45 följande:
    Ok som man möts man av detta:

En väldigt stor del tjejer som endast är där för bekräftelse, de har inget intresse av dejt.
    En nästan lika stor del tjejer som är väldigt tråkiga: (De vet inte vad de ska skriva, skriver samma sak som alla andra eller skriver 2 rader)
    Väldigt många som söker humor, men är tråkiga som väggfärg.

Det finns en liten del (1/100) som har lite vett.

De flesta tjejer på de sidorna lider av skev självsyn. De har extremt höga krav men har väldigt lite att ge tillbaka.

match.com - Svåraste sidan att få kontakt, flest som söker bekräftelse, extrem skev bild och höga krav.
    Happy Pancace - Aningen bättre. Men fler bimbos.
    E-darling - inte provat.
    Mötesplatsen - Väldigt mycket bönder eller folk med underliga idéer.
    Matchaffinity - totalt värdelös.
    Finns det ett samband mellan det namn du valt Anonym (tomt) och det du skriver i ditt inlägg ?

Jag har själv inte kommit ut på någon dejtingsida ännu , men jag funderar på det .
    Men sedan läser man vad ni mer erfarna grabbar skriver , då börjar man ju fundera ??????????
    Är det verkligen värt besväret att leta runt i denna djungel efter den rätta om man
    ständigt blir blockad och får höra hur ful o dum i huvudet man är hela tiden .(hu jeda mig).

Kan du utveckla det där med att dom söker humor , men är jättetråkiga själva .
    Att gå ut med någon sådan blir ju lite avslaget , båda måste ju hjälpas åt till att få en positiv dejt .
    Eller har jag missat nåt här Obestämd

Det där du skriver om skev självsyn 
    De har extremt höga krav men väldigt lite att ge tillbaka ,  Obestämd ja hmmm
    Det mönstret tycker jag mig känna igen även på andra ställen här i samhället .
    Men det är klart , det är väll samma personer där som också sitter bakom dataskärmarna Cool
  • Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2014-01-08 22:50:16 följande:
    Jag har inga som helst planer på att sabba nåt Glad 
    Det känns verkligen som att jag hittat rätt. Innan när jag dejtat någon kille i ett par månader så har jag fått panik och känt ett behov av att vara själv men så känner jag inte alls nu. 

Vi umgås nästan varje dag när jag inte har min son hemma och när han är hemma så hörs vi varje dag och ses nån gång den veckan. 

Han är så fin så det är inte klokt! Glad

Hur går det för dig då? Har du någon dam på g tro? 
    Är glad för din skull, verkligen!

Nej, ingen dam på g. Har dejtat men inget som kommer att bli något mer seriöst. Just nu har jag lite uppehåll och ägnar mig åt andra saker. Får se om jag tar upp dejtandet i februari/mars eller senare
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!