• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Xmag

Har inte läst denna tråd på nästan ett år då jag själv nätdejtade. Det intressanta är att det inte verkar ha hänt nåt nytt. Samma problem som avhandlas då avhandlas nu: tjejer som inte svarar, spelet osv. Jag tror, om man skall nätdejta så skall man göra det kort, intensivt och engagerat och sedan ta en längre paus om man inte lyckats. När man nätdejtar så får man heller inte ge upp partnerletandet i IRL. Sätter man all din tilltro till nätet är det rätt lätt att bli besviken.

• Anonym (Elle)

Hej, jag har funderingar på att ge mig ut i nätdejtingens värld.

Har ni några tips på sidor som är bra ? Vilka ska man undvika ? Vilka är dyrast/billigast / gratis ?

• Anonym (Z)
    singel pappa83 skrev 2013-11-08 15:41:40 följande:
    iofs betyder ju d hon sa att hon bara knullat rundor en massa istället för å haft en stadig pojkvän... men förstår va du menar, säger en kille en sak betyder d en sak men säger en tjej d betyder d nått annat  :/ om du ist svarat nån dag senare å sagt att du får så mycket mail att d tyvärr tagit ett tag innan du svarat ;) du hade hon ist blivit intreserad nä ingen logik, men kvinnor e inte logiska :P  

Det betyder det ju inte nödvändigtvis... om det nu spelar så stor roll... herregud vad bitter du verkar. Potentiella dejter läser av sådant och backar.
  • Xmag

Elle, Happy pancake är gratis. Jag har träffat många lika vettiga där som på betalsiter. Men reservation för att det var nästan ett år sen jag var aktiv.

• Anonym (glasberget)
    singel pappa83 skrev 2013-11-08 15:41:40 följande:
    iofs betyder ju d hon sa att hon bara knullat rundor en massa istället för å haft en stadig pojkvän...
    men förstår va du menar, säger en kille en sak betyder d en sak men säger en tjej d betyder d nått annat  :/
    om du ist svarat nån dag senare å sagt att du får så mycket mail att d tyvärr tagit ett tag innan du svarat ;) du hade hon ist blivit intreserad
    nä ingen logik, men kvinnor e inte logiska :P  

Snälla, lägg bara ner. Sluta med sånt där. Det är så otroligt tråkigt att läsa.
  • Anonym (glasberget)
    Xmag skrev 2013-11-08 21:27:24 följande:
    Har inte läst denna tråd på nästan ett år då jag själv nätdejtade. Det intressanta är att det inte verkar ha hänt nåt nytt. Samma problem som avhandlas då avhandlas nu: tjejer som inte svarar, spelet osv. Jag tror, om man skall nätdejta så skall man göra det kort, intensivt och engagerat och sedan ta en längre paus om man inte lyckats. När man nätdejtar så får man heller inte ge upp partnerletandet i IRL. Sätter man all din tilltro till nätet är det rätt lätt att bli besviken.

Jag, och många andra har också skrivit om hur killar inte heller svarar, men av någon anledning glöms det hela tiden bort...
  • ulfsas
    Anonym (glasberget) skrev 2013-11-09 09:17:27 följande:

Jag, och många andra har också skrivit om hur killar inte heller svarar, men av någon anledning glöms det hela tiden bort...
    Vi hade en diskussion om det här med att svara/inte svara på brev på dejtingsajter.
    Det vi kom fram till var att då många, och speciellt vissa tjejer, får så många brev att de inte orkar svara nej på flertalet av brevskörden de får. Ibland så hinner de helt enkelt inte.

Konsensus var att inget svar=nej tack, det finns inget intresse för vidare kontakt. Men då för att alltså slippa skriva det 100-tals ggr så skippar man svaret helt och hållet. 

Jag brukade svara tidigare på alla brev då jag inte fick lika många men det har jag slutat upp med efter den diskussionen här på FL. 
    Man, 49 år.
  • Xmag

När jag var i farten så svarade jag på alla mail för att vara trevlig och utforska vidare. Men då när konversationen är i gång är det mycket "jobbigare" att säga jag är inte intresserad att fortsätta. Det är nog krasst så att det är jobbigt att bli dumpad rent generellt men det är nog bättre att bli det redan från början än efter fem mail. Jag svarade tex inte på utländska tjejer (de som var bosatta utanför Sverige) för det funkar inte för mig helt enkelt då jag har barn och kan inte flytta tex. Men jag svarade, vilket var ett misstag, på några tjejer som bodde utanför stockholm och det slutade med att de blev sura efter ett antal mail när vi kom fram till att jag inte kunde varken flytta eller pendla. Dessa borde jag inte ha lagt tid på.

• Anonym (nyfiken!)
    Anonym (Z) skrev 2013-11-09 06:56:13 följande:

Det betyder det ju inte nödvändigtvis... om det nu spelar så stor roll... herregud vad bitter du verkar. Potentiella dejter läser av sådant och backar.
    har väll inget med att vara bitter å göra, han säger ju bara som det är!  tråkigt men sant
  • singel pappa83
    ulfsas skrev 2013-11-09 09:37:22 följande:
    Vi hade en diskussion om det här med att svara/inte svara på brev på dejtingsajter.
    Det vi kom fram till var att då många, och speciellt vissa tjejer, får så många brev att de inte orkar svara nej på flertalet av brevskörden de får. Ibland så hinner de helt enkelt inte.

Konsensus var att inget svar=nej tack, det finns inget intresse för vidare kontakt. Men då för att alltså slippa skriva det 100-tals ggr så skippar man svaret helt och hållet. 

Jag brukade svara tidigare på alla brev då jag inte fick lika många men det har jag slutat upp med efter den diskussionen här på FL. 
     Själv så svarar ja på alla mail, även om det inte är någon som är intresant, även om d nu bara e 10 mail om året :P  å inte 200 om dagen som alla tjejer får.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!