• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • singel pappa83
    canty skrev 2013-10-31 08:39:02 följande:
    Jag trodde det var 2013 och att det handlar om vuxna människor. Men tjejer ska fortfarande ha allt serverat på silverfat. Om man skriver till en tjej och anknyter till nåt man läst i hennes profil, för att visa att man faktiskt läst och vill visa intresse - hjälps inte. Är 10 andra killar som tänkt samma sak. Man blir en i mängden. Man måste då slå knut på sig själv och hitta på nåt originellt så att man sticker ut. Det räcker inte med ett hej, att prata som vanliga människor gör.
    Behöver tjejer göra det här? Nej, de behöver inte göra ett skit. 
    Varför ska man då jobba för inget?
    Nej killar, sluta skriv till tjejer. Och sluta ge komplimanger. Tjejer är så vana att få det, tar det för givet.
    Om vi slutar mejla tjejer kanske de börjar tycka det är lite tråkigt när deras egon inte boostas av att uppmärksamhet från killar. Kanske att de orkar slänga iväg ett mejl själva. Och det räcker inte med ett enkelt hej. Nej, de ska få jobba för det. Skriva nåt galet, knäppt, putslustigt, så att de sticker ut.
    Håller helt med! tyvärr är det såhär! 
  • Anonym (bigsky)

Sen det här spelet... Man ska framstå som bättre än vad man är. Jag minns för några år sen när jag dejtade en tjej. Innan vi hade träffats så frågade jag hur länge hon varit singel. "I evigheter" svarade hon. Jag tänkte inget mer på det.
     I somras hade jag kontakt med en tjej och hon skrev faktiskt först. Händer ju aldrig.
    Jag nämnde det för henne, att ingen hade skrivit till mig på ett år, så det var uppiggande att nån mejlar en.  Hennes svar var ett avvaktande "ok..."
    Berättade för syrran också som sa "men varför talar du om sånt? Behöver väl inte hon veta"

Det var alltså mitt fel att ingen tjej hade skrivit till mig. 
    Det är bättre att ljuga då, är det den slutsatsen man ska dra?

• Xmag

Sorry men det låter inte så positivt att säga att du är den enda som hört av sig. Man framstår inte som så attraktiv då. Jämför med om du ringer på en annons på blocket och de säger "kul, det är ingen som ringt på den här annonsen". Sånt kan man ju berätta sen om det kommer upp. Det är ju inte att ljuga.

• singel pappa83
    Anonym (bigsky) skrev 2013-11-06 18:06:29 följande:
    Sen det här spelet... Man ska framstå som bättre än vad man är. Jag minns för några år sen när jag dejtade en tjej. Innan vi hade träffats så frågade jag hur länge hon varit singel. "I evigheter" svarade hon. Jag tänkte inget mer på det.
     I somras hade jag kontakt med en tjej och hon skrev faktiskt först. Händer ju aldrig.
    Jag nämnde det för henne, att ingen hade skrivit till mig på ett år, så det var uppiggande att nån mejlar en.  Hennes svar var ett avvaktande "ok..."
    Berättade för syrran också som sa "men varför talar du om sånt? Behöver väl inte hon veta"

Det var alltså mitt fel att ingen tjej hade skrivit till mig. 
    Det är bättre att ljuga då, är det den slutsatsen man ska dra?

iofs betyder ju d hon sa att hon bara knullat rundor en massa istället för å haft en stadig pojkvän...
    men förstår va du menar, säger en kille en sak betyder d en sak men säger en tjej d betyder d nått annat  :/
    om du ist svarat nån dag senare å sagt att du får så mycket mail att d tyvärr tagit ett tag innan du svarat ;) du hade hon ist blivit intreserad
    nä ingen logik, men kvinnor e inte logiska :P  
  • Anonym (tss)
    Jag trodde det var 2013 och att det handlar om vuxna människor. Men tjejer ska fortfarande ha allt serverat på silverfat. Om man skriver till en tjej och anknyter till nåt man läst i hennes profil, för att visa att man faktiskt läst och vill visa intresse - hjälps inte. Är 10 andra killar som tänkt samma sak. Man blir en i mängden. Man måste då slå knut på sig själv och hitta på nåt originellt så att man sticker ut. Det räcker inte med ett hej, att prata som vanliga människor gör.
    Nej killar, sluta skriv till tjejer. Och sluta ge komplimanger. Tjejer är så vana att få det, tar det för givet.
    Om vi slutar mejla tjejer kanske de börjar tycka det är lite tråkigt när deras egon inte boostas av att uppmärksamhet från killar. Kanske att de orkar slänga iväg ett mejl själva. Och det räcker inte med ett enkelt hej. Nej, de ska få jobba för det. Skriva nåt galet, knäppt, putslustigt, så att de sticker ut.
    Jag är tjej och jag har skrivit galna, roliga och putslustiga saker till folk men ändå inte fått svar. Och jag ser bra ut. Det har killarna jag skrivit till gjort också, och därför skriver "alla" tjejer till dem.
    Så tyvärr tror jag mest det handlar om utseendet, och inte vad man skriver i sin
    Men sluta vara så bitter.
  • Anonym (Ove Sundberg)

Är man inte snygg har man ingen chans med nätdejting. Tjejerna som nätdejtar är oftast ytliga och korkade. De vill bara ha fittsmisk. Jag tycker det är bättre att ragga irl då vet man vad man får och tjejerna är inte lika otrevliga.

• Anonym (tss)
    Anonym (Ove Sundberg) skrev 2013-11-08 16:04:22 följande:
    Är man inte snygg har man ingen chans med nätdejting. Tjejerna som nätdejtar är oftast ytliga och korkade. De vill bara ha fittsmisk. Jag tycker det är bättre att ragga irl då vet man vad man får och tjejerna är inte lika otrevliga.
    Så är det. Men det gäller även tvärt om.

Och nej, snygg betyder inte korkad. Att tro det är ju bara ... korkat. 
  • Anonym (Ove Sundberg)
    Anonym (tss) skrev 2013-11-08 16:23:00 följande:
    Så är det. Men det gäller även tvärt om. Och nej, snygg betyder inte korkad. Att tro det är ju bara ... korkat. 

Jag sa inte att snygg betyder korkad. Jag sa att de tjejer som nätdejtar oftast är ytliga och korkade. Lär dig läsförståelse.
  • Anonym (tss)
    Anonym (Ove Sundberg) skrev 2013-11-08 16:28:50 följande:

Jag sa inte att snygg betyder korkad. Jag sa att de tjejer som nätdejtar oftast är ytliga och korkade. Lär dig läsförståelse.
    Jag misstänker att jag spöar dig på punkten läsförståelse faktiskt.

Men nu är det fredag. Gå ut och ta dig en öl. Sluta vara så bitter ;) 
  • modesto
    Anonym (Ove Sundberg) skrev 2013-11-08 16:28:50 följande:

De flesta killar på nätet är ytliga och korkade och kan inte prata om annat än sex. Speciellt de som ser bra ut är såå ointelligenta. Snälla, kan du inte förvåna mig med intelligent konversation?
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!