• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Isnogood
    xSpinell skrev 2013-09-19 22:06:33 följande:
    Du har alldeles rätt , jag fattar inte heller det här Obestämdhmm???
    Vad menar du med det du skrivit här ?

Annars är jag så tacksam för era råd tjejer/kvinnor , jag har nu inte hunnit ut på nån dejtingsajt
    ännu men det blir väll .
    Jag tycker det funkar rätt så hyfsat här på FL , med att få lite kontakter Drömmer 

Vaf jag menar, är att jag inte förstår varför en del män beter sig som de gör när de kontaktar mig.
    Med tanke på att det är ganska gott om fruntimmer på de sidorna, med "utmanande" bilder mm, så tycker ju i alla fall jag att de borde vara dessa kvinns som "drabbas" av dessa mail, inte en sån som jag Skäms

Har kollat igenom bilderna jag har, ingen av dem är på något sätt utmanade.
    Kollat igenom min presentation och information om intressen, o inte heller där finns det någon som helst tendens till att "locka" eller inviter till att jag skulle uppskatta att få mail med kommentarer om att få köra ner huvudet mellan mina ben eller hur mycket de vill spendera natten med mig...

Jag är nog inte skapt för datingsidor...       
    I live on the dark side...the devil is my confederate
  • Isnogood
    ander25k skrev 2013-09-20 14:05:01 följande:
    Och att faktiskt våga ge sig ut på en dejt .

Det är ju den där lilla lilla detaljen som kan ställa till det ibland Skäms

(Såg att du varit in på min sida )     
  • ander25k
    Isnogood skrev 2013-09-21 14:07:38 följande:

Det är ju den där lilla lilla detaljen som kan ställa till det ibland Skäms

(Såg att du varit in på min sida )     
    Japp ,var tvungen att kolla , och nej , ingenting utmanande eller så , så du borde bara stöta på trevliga gubbar som mig Flört
  • Isnogood
    ander25k skrev 2013-09-21 14:36:09 följande:
    Japp ,var tvungen att kolla , och nej , ingenting utmanande eller så , så du borde bara stöta på trevliga gubbar som mig Flört
    Har gott om mysko typer i inboxen... Ja tror de har det som nån slags tävling=

Typ: Vem kan få henne att avregga sig FÖRST... Obestämd

Ok, har faktsikt några trevliga typer i inboxen också

Träffade en av dem i går kväll Drömmer      
  • modesto
    Clownensglädje skrev 2013-09-21 13:56:43 följande:
    Samma ufon som vanligt här inne..
    Som dig t ex
  • modesto

Isnogood, det kan vara dina muskler. Jag vet inte vad du har för bilder på datingssidorna men vältränade kvinnor är kanske inte så vanliga ju äldre man blir.

• Anonym (Misse)

Jag vet inte vad jag tycker om nätdejting egentligen.
    Man tittar på bilder av människor som söker kärleken, sida upp och sida ner bläddrar man och avgör om personen duger/får en chans till/passerar genom filtret, samtidigt som man ogärna behandlas så själv.

Den känns lite cyniskt ..jag gillar inte känslan jag får.

Samtidigt så är det ju så många fler nyanser som avgör om intresse uppstår, hur folk uttrycker sig, humor, intelligens, sånt som inte framgår av några bilder och en kort presentation.

• xSpinell
    Anonym (Misse) skrev 2013-09-22 13:18:28 följande:
    Jag vet inte vad jag tycker om nätdejting egentligen.
    Man tittar på bilder av människor som söker kärleken, sida upp och sida ner bläddrar man och avgör om personen duger/får en chans till/passerar genom filtret, samtidigt som man ogärna behandlas så själv.

Den känns lite cyniskt ..jag gillar inte känslan jag får.

Samtidigt så är det ju så många fler nyanser som avgör om intresse uppstår, hur folk uttrycker sig, humor, intelligens, sånt som inte framgår av några bilder och en kort presentation.
    Ja allt kommer ju inte fram på några få fotografier  (sorry)

Men det är ju lite självförvållat att inte få några mejl , då man som vissa
    har en kravlista på närmare en kilometer lång .
    Personen ska vara si eller så får inte ha det måste vara det  och ???????  ja , inte ens framtiden vet

Men det funkar ju inte när våra liv präglar oss till det vi blivit i dag.
    Historien skriver blad efter blad med allt vi varit med om . (går inte att göra så mycket åt)
  • Anonym (Misse)
    xSpinell skrev 2013-09-22 14:14:18 följande:
    Men det är ju lite självförvållat att inte få några mejl , då man som vissa
    har en kravlista på närmare en kilometer lång .
    Personen ska vara si eller så får inte ha det måste vara det  och ???????  ja , inte ens framtiden vet

Jo, men samtidigt, om man inte hade några som helst krav mer än ett bultande hjärta intill sig så skulle inte dejtingsiterna behövas alls, då skulle man bara kunna gå ut och rycka tag i första bästa.

Det du kallar kravlista kan också grundas på livserfarenhet.
    Det som gjorde att den förra relationen kraschade vill man såklart undvika och det man tycker om och trivs med vill man ju ha mer av.

Jag tycker absolut att man ska ha krav, men för den delen behöver dom ju inte vara orimliga.

Men jag tror ändå att det behövs mer , sånt som inte framgår av en hastigt ihopslängd presentation.

Hur nåns röst låter.....
    Hur den personen behandlar andra....
    Hur väl den personen trivs med sig själv

osv...
  • Isnogood
    modesto skrev 2013-09-22 13:06:09 följande:
    Isnogood, det kan vara dina muskler. Jag vet inte vad du har för bilder på datingssidorna men vältränade kvinnor är kanske inte så vanliga ju äldre man blir.
    Skäms

Fast, jag har ingen sån bild där...

Bara mitt ansikte... Förvånad det är DÄRFÖR de skrämmer bort de "braiga" Spöke    
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!