• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Isnogood
    xSpinell skrev 2013-09-23 17:02:14 följande:
    Men är du vem som helst då ?

Varför är inte du unik    Flört
    Jag känner mig speciell , annars har man ingen chans i det här spelet Drömmer (måste tänka positivt)
    "Går o tittar mig i spegeln"
    "Obehagsryser"
    "Springer tillbaka till datorn"

Ja... "HM" varför e jag inte speciell...? Obestämd

Jag e ATTANS så speciell=
    Bor på egen liten gård med massor av renoveringsbehov
    Vedeldning som enda värmekälla
    (Har vatten, avlopp, dusch, wc, ström o.s.v. e ingen neandertalare )
    Gården full av djur o 2 barn (ok, ena utflugen)
    ...........
    Det krävs en hel del av en människ för att leva så här, men det krävs nog ännu mer av en människa för att kunna "beblanda" sig med mig Skäms              
    I live on the dark side...the devil is my confederate
  • Isnogood
    xSpinell skrev 2013-09-23 17:06:02 följande:
    SkålFlört

SkålOskyldig
  • ander25k
    Isnogood skrev 2013-09-23 17:08:26 följande:
    "Obehagsryser"

...........
    Det krävs en hel del av en människ för att leva så här, men det krävs nog ännu mer av en människa för att kunna "beblanda" sig med mig Skäms              
    Vi är alla lite speciella , jag på mitt vis :)
  • Papito
    xSpinell skrev 2013-09-23 15:02:55 följande:
    Den här blir ju lite klurig   ObestämdHmmm  , om jag får skriva av egen erfarenhet ...

Efter att jag själv uppfostrat mina barn ensam (sedan min son var 1år och dotter 6år)
    så kan jag intyga att det inte går att kombinera allting , man måste nog prioritera ibland ,tro mig
    Jag menar inte att jag har problem med prioriteringar, syftade på ett antal kvinnor som är barnlösa, vill ha barn men vägrar ställa om sitt liv, har iofs inte träffat på så många såna
  • Angelven
    Papito skrev 2013-09-23 18:52:12 följande:
    Jag menar inte att jag har problem med prioriteringar, syftade på ett antal kvinnor som är barnlösa, vill ha barn men vägrar ställa om sitt liv, har iofs inte träffat på så många såna
    Jag har dejtat en del av dom - det brukar fungera 1,2 kanske 3 dejter....

Sedan inser de att de måste bestämma sig - förhållande och kanske barn på sikt - eller kompisar, ravepartyresa i florida och sedan bananplantagevandring på borneo ...

... och så är inte barn så viktiga. Jag har stort sett gett upp alla tjejer som inte har barn - de vill inte växa upp (jaja, innan ni bränner mig på bål, så ja, jag vet att det finns undantag - eller, det påstås att de skall existera
  • xSpinell
    Papito skrev 2013-09-23 18:52:12 följande:
    Nu måste jag nog be om ursäkt Oskyldigom det uppfattades på det sättet .

Det var nog inte dina prioriteringar jag skrev om , utan dom kvinnor/män som
    sent i livet kommer på att det är något som fattas (en ganska viktig komponent i livet)
    Jag kan säga att det är mina barn som ger mig en viss ro idag (vid snart 50års ålder)
    Vad mer ska jag åstadkomma på denna planet.

Jag har sett detta på nära håll , har ett par kompisar som kom på att något saknades i 40-45års ålder
    Det blev lite stressigt för dom att hitta en partner som ställer upp , när partnern själv har nästan vuxna
    barn och snart ser sig som fria .

Jag personligen upplever det nog mer njutbart att gå på min dotters examen vid 45-50års ålder
    än att göra det vid 70års ålder (frågan är då bara när ska jag i så fall gå på mina barnbarns examen ??)

Sen finns det ju vissa som väljer bort barn , men jag tror att saknaden alltid kommer .
    Men alla vill nog inte erkänna det .

• xSpinell
    Isnogood skrev 2013-09-23 17:08:26 följande:
    "Obehagsryser"

...........
    Ja du tjejen , du har nog nåt lite extra ObestämdHmmm

Du är nog inte riktigt en sån tjej/Kvinna som jag vanligtvis brukar stöta på ute på stan .

Men jag vet nog vad du skriver om , jag är till stor del uppväxt på en gård.
    Min morfar o mormor hade en gård i Södermanland som jag tillbringade
    mycket av min barn o ungdomstid på   

Så när jag jobbar o ska ut till nån gård med gods , så känner jag en viss ro av att komma
    ut på landet (försöker alltid att passa in middagsrasten till nåt sånt)Flört
  • Isnogood
    xSpinell skrev 2013-09-23 22:31:59 följande:
    Ja du tjejen , du har nog nåt lite extra ObestämdHmmm

Du är nog inte riktigt en sån tjej/Kvinna som jag vanligtvis brukar stöta på ute på stan .

Men jag vet nog vad du skriver om , jag är till stor del uppväxt på en gård.
    Min morfar o mormor hade en gård i Södermanland som jag tillbringade
    mycket av min barn o ungdomstid på   

Så när jag jobbar o ska ut till nån gård med gods , så känner jag en viss ro av att komma
    ut på landet (försöker alltid att passa in middagsrasten till nåt sånt)Flört
    Sånna som jag är inte ute på stan så ofta

Södermanland..... Världens vackraste skogar "100% partisk" Drömmer

Bra att du har koll!    
  • Anonym (små barns mor)

Hej alla glada

Ni som har koll. Uppfattas man som oseriös om man är flörtig på nätet?

Har nämligen börjat försöka mig på att hitta en kommande dejt på nätet. Men det går så där, många är väldigt oseriösa.

• Papito
    Anonym (små barns mor) skrev 2013-09-25 22:22:27 följande:
    Hej alla glada
    Ni som har koll. Uppfattas man som oseriös om man är flörtig på nätet?
    Har nämligen börjat försöka mig på att hitta en kommande dejt på nätet. Men det går så där, många är väldigt oseriösa.
    Nej det tycker jag inte, klart att man kan vara lite flörtig men ändå seriös. Det du kanske får tänka på är att inte börja prata sex väldigt omgående, då kan du uppfattas som oseriös.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!