• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • canty

Jag trodde det var 2013 och att det handlar om vuxna människor. Men tjejer ska fortfarande ha allt serverat på silverfat. Om man skriver till en tjej och anknyter till nåt man läst i hennes profil, för att visa att man faktiskt läst och vill visa intresse - hjälps inte. Är 10 andra killar som tänkt samma sak. Man blir en i mängden. Man måste då slå knut på sig själv och hitta på nåt originellt så att man sticker ut. Det räcker inte med ett hej, att prata som vanliga människor gör.
    Behöver tjejer göra det här? Nej, de behöver inte göra ett skit. 
    Varför ska man då jobba för inget?
    Nej killar, sluta skriv till tjejer. Och sluta ge komplimanger. Tjejer är så vana att få det, tar det för givet.
    Om vi slutar mejla tjejer kanske de börjar tycka det är lite tråkigt när deras egon inte boostas av att uppmärksamhet från killar. Kanske att de orkar slänga iväg ett mejl själva. Och det räcker inte med ett enkelt hej. Nej, de ska få jobba för det. Skriva nåt galet, knäppt, putslustigt, så att de sticker ut.

• Anonym (Z)
    canty skrev 2013-10-31 08:39:02 följande:
    Jag trodde det var 2013 och att det handlar om vuxna människor. Men tjejer ska fortfarande ha allt serverat på silverfat. Om man skriver till en tjej och anknyter till nåt man läst i hennes profil, för att visa att man faktiskt läst och vill visa intresse - hjälps inte. Är 10 andra killar som tänkt samma sak. Man blir en i mängden. Man måste då slå knut på sig själv och hitta på nåt originellt så att man sticker ut. Det räcker inte med ett hej, att prata som vanliga människor gör. Behöver tjejer göra det här? Nej, de behöver inte göra ett skit.  Varför ska man då jobba för inget? Nej killar, sluta skriv till tjejer. Och sluta ge komplimanger. Tjejer är så vana att få det, tar det för givet. Om vi slutar mejla tjejer kanske de börjar tycka det är lite tråkigt när deras egon inte boostas av att uppmärksamhet från killar. Kanske att de orkar slänga iväg ett mejl själva. Och det räcker inte med ett enkelt hej. Nej, de ska få jobba för det. Skriva nåt galet, knäppt, putslustigt, så att de sticker ut.

Oj, inte roligt att det gått så långt att du generaliserar så. Men det kanske verkligen är så likadana tjejer du erfarit? Jag svarar hellre på ett hej som jag fattar gått till 10 samtidigt än ett massmail med styckeindelning som ska verka riktat till mig bara. Och ska det vara personligt så charmas jag mer av uppriktighet och humor om något tillkortakommande hos brevskrivaren än "marknadsförarna". Tror inte jag är ensam om detta men jag har kanske fel.
  • xSpinell
    Anonym (Z) skrev 2013-10-31 12:53:40 följande:

Oj, inte roligt att det gått så långt att du generaliserar så. Men det kanske verkligen är så likadana tjejer du erfarit? Jag svarar hellre på ett hej som jag fattar gått till 10 samtidigt än ett massmail med styckeindelning som ska verka riktat till mig bara. Och ska det vara personligt så charmas jag mer av uppriktighet och humor om något tillkortakommande hos brevskrivaren än "marknadsförarna". Tror inte jag är ensam om detta men jag har kanske fel.
    Tillkortakommande ?

om något tillkortakommande ,Förvånad (tex vad skriver dom då )

Uppriktighet o humor , det använder jag Glad 
  • Anonym (Z)
    xSpinell skrev 2013-10-31 13:02:47 följande:
    Tillkortakommande ? om något tillkortakommande , (tex vad skriver dom då ) Uppriktighet o humor , det använder jag  

Nu avser jag inre egenskaper. Jag blir ofrivilligt mer ytlig på sådana där sidor. Men angående brister då.. I kontrast till "jag är bäst i alla avseenden"(ibland m exfru som påstådd referent..Sant!) -hejdå, det orkar/vill/kan jag inte matcha, så läser jag hellre ngt positivt blandat med lite självironi om sidor som inte är de bästa. Jag vill lära känna ngn, inte höra säljknep. Och den andra stora anledningen, jag vill ha utrymmet att vara ärlig om mig själv. Man gillar mig eller inte, så enkelt är det. Självsanering från början passar mig bäst:)
  • xSpinell
    Anonym (Z) skrev 2013-10-31 13:21:58 följande:

Nu avser jag inre egenskaper. Jag blir ofrivilligt mer ytlig på sådana där sidor. Men angående brister då.. I kontrast till "jag är bäst i alla avseenden"(ibland m exfru som påstådd referent..Sant!) -hejdå, det orkar/vill/kan jag inte matcha, så läser jag hellre ngt positivt blandat med lite självironi om sidor som inte är de bästa. Jag vill lära känna ngn, inte höra säljknep. Och den andra stora anledningen, jag vill ha utrymmet att vara ärlig om mig själv. Man gillar mig eller inte, så enkelt är det. Självsanering från början passar mig bäst:)
    Okej , tror jag hänger med .
    du läser hellre att , tex jag skriver nåt positivt om mig blandat med lite självkritik . mer än
    att jag bara skriver om hur bra jag är bäst på allting , eller (är det rätt uppfattat)

Men vadå , exfrun som referent ?Obestämd
    Använder vissa personer i sina texter , exet som en referens (eller har jag missat nåt)Förvånad
  • Anonym (Z)
    xSpinell skrev 2013-10-31 13:44:10 följande:
    Okej , tror jag hänger med . du läser hellre att , tex jag skriver nåt positivt om mig blandat med lite självkritik . mer än att jag bara skriver om hur bra jag är bäst på allting , eller (är det rätt uppfattat) Men vadå , exfrun som referent ? Använder vissa personer i sina texter , exet som en referens (eller har jag missat nåt)

Det händer ja :), i personliga mail. För att snabbare driva igenom en dejt, för att jag av olika anledningar är för långsam för otåliga herrar. Jag ser inte att jag blir snabbare av den twisten på tjat;)
  • Anonym (Z)

Och ja, självdistans, ej att förväxla med självömkan, vinner över påstådd förträfflighet.

• xSpinell
    Anonym (Z) skrev 2013-10-31 14:14:39 följande:
    Och ja, självdistans, ej att förväxla med självömkan, vinner över påstådd förträfflighet.
    Självdistans =kommit över exet
    Självömkan=inte kommit över , eller .

Vad gäller referenser .
    Men va fan hur skriver dom då (tex du kan få exets nr,0705XXXX? så kan du kolla hur bra jag är)
    Men , hon är väll den sista som skulle säga att (han är skitbra i sängen)Kräks
  • Anonym (Z)
    xSpinell skrev 2013-10-31 14:32:55 följande:
    Självdistans =kommit över exet Självömkan=inte kommit över , eller . Vad gäller referenser . Men va fan hur skriver dom då (tex du kan få exets nr,0705XXXX? så kan du kolla hur bra jag är) Men , hon är väll den sista som skulle säga att (han är skitbra i sängen)

":((((((Varför kan vi inte träffas? Jag är en bra kille. Min exfru har inget ont att säga om mig". När önskad respons uteblir: "stackars dig! Vad gör du här om du inte vill träffas???? Sök hjälp!!" Haha, ilska riktad min väg för att det passar mig att gå långsamt fram är inte charmigt. Det är läskigt. Det som förvånar mig är att många är så lättkränkta. Jag är artig, jag förleder ingen och jag är inte otrevlig.
  • xSpinell
    Anonym (Z) skrev 2013-10-31 14:54:17 följande:

":((((((Varför kan vi inte träffas? Jag är en bra kille. Min exfru har inget ont att säga om mig". När önskad respons uteblir: "stackars dig! Vad gör du här om du inte vill träffas???? Sök hjälp!!" Haha, ilska riktad min väg för att det passar mig att gå långsamt fram är inte charmigt. Det är läskigt. Det som förvånar mig är att många är så lättkränkta. Jag är artig, jag förleder ingen och jag är inte otrevlig.
    Ja , vissa blir nog lite stötta .
    Dom har nog kanske tiden mot sig . (det är bråttom) Vad vet jagObestämd?

Om jag skriver för min egen del så , tycker jag att det är lättare ju äldre man blir .
    Det är klart , jag har två vuxna barn och lagt bakom mig ett förhållande som slutade med otrohet
    Hon träffade en annan och barnen ville inte bo hos henne sedan dess , det är
    anledningen till att jag uppfostrade mina barn ensam .(20år sedan nu , det är glömt)

Jag nöjd med min situation och friheten med att vara singel nu när
    barnen har flyttat hemifrån  (vad mer ska jag åstadkomma på denna planet)
    Då blir det ju lite mer ledigt att skriva med er kvinnor/tjejer (mest här på FL)
    och det är ju lite roligt om ni visar ett intresse av att träffas ,
    än att jag ska tjata mig till en träff.Obestämd(nej nej , det gör jag inte)

För det är ju så att många blir ju inte något mer än brev/mejlvänner, men det får man ta .
    Det finns en fördel med att ha några att skriva till emellanåt också , för man känner
    sig inte så ensam då när man kan byta lite tankar o funderingar med någon emellanåt
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!