Anonym (tomt) skrev 2014-01-09 07:12:26 följande:
Jag är inte bitter, men realist.
Jag har varit på ungefär 20 dejter och vet precis vilka tjejer som svarar. Men det tog mig 2-3 månader av aktivt arbete att lära mig vad som fungerar på dejtingsidor.
Krogen är 3 gånger så enkel.
Så kör man betalsidorna så är 2-3 månader ungefär tusen spänn per sida.
Hmm...
Vi har nog helt olika erfarenheter
Gillade mötesplatsen, bra om man vill ha en betalsida, trevliga tjejer, går att filtrera enkelt, bra funktioner och stort urval. Jag är inte där just nu eftersom jag tycker att Happypancake är hur bra som helst - inte så mycket där just nu heller, behövs inte eftersom det var _såpass_ bra där
20 dejter !??! Tror du får filtrera lite innan du går på dejt kanske och inte hoppa på första bästa, kanske sålla rätt hårt innan du ens tar kontakt
Nog för att jag varit på en hel del dejter också, men en hel del har lett vidare också, ett tag - sedan har det ofta visat sig inte fungera i längden.
Att det inte fungerat har oftast varit för att bägge parter behöver veta vad det är dom egentligen är ute efter och hur det skall åstadkommas rent praktiskt. Tror det är extremt viktigt att fundera igenom det själv, fundera igenom hur verkligheten bortom rosa skimmer skall fungera - särbos, varannan vecka sambos, flytt för dig eller mig, distans, et cetera...
Som för mig - singelpappa, barn på nästan heltid och inte flyttbar - hur har jag tänkt att ett förhållande skall fungera, och när jag dessutom oftast träffar på kvinnor i exakt samma situation ?
Hur skall man ens kunna träffas om det är 1-2 ggr per två veckor ?
Stoppade in en länk två-tre sidor bak, fruktansvärt bra amerikansk artikel om nätdejting, rekommenderas!
Annars, är man bara sugen på att testa lite - tinder (app) - inte så många där men rätt roligt, fungerar nog bättre om man är 30minus, än för mig 40plus, verkar populärare i den åldern. Bra koncept, gratis. Badoo vurmar en del för, enkelt för tjejer, behöver inte betala något för de får så många kontakter ändå
För killar, lite tuffare, och jag får erkänna att jag begriper inte charmen med det
Krogen ? Nah, det suger, jag kan ju "bara" filtrera på utseende innan jag tar kontakt - går inte att undvika alla desparata 40plus kvinnor som måste ha barn NU! IKVÄLL!
Eller 25-åringar som tror jag tänker bjuda på drinkar för att få hoppas få omkull dom...