• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Papito
    Anonym (tomt) skrev 2014-01-08 23:31:45 följande:
    Ok som man möts man av detta:

En väldigt stor del tjejer som endast är där för bekräftelse, de har inget intresse av dejt.
    En nästan lika stor del tjejer som är väldigt tråkiga: (De vet inte vad de ska skriva, skriver samma sak som alla andra eller skriver 2 rader)
    Väldigt många som söker humor, men är tråkiga som väggfärg.

Det finns en liten del (1/100) som har lite vett.

De flesta tjejer på de sidorna lider av skev självsyn. De har extremt höga krav men har väldigt lite att ge tillbaka.

match.com - Svåraste sidan att få kontakt, flest som söker bekräftelse, extrem skev bild och höga krav.
    Happy Pancace - Aningen bättre. Men fler bimbos.
    E-darling - inte provat.
    Mötesplatsen - Väldigt mycket bönder eller folk med underliga idéer.
    Matchaffinity - totalt värdelös.
    xSpinell skrev 2014-01-09 01:02:59 följande:
    Finns det ett samband mellan det namn du valt Anonym (tomt) och det du skriver i ditt inlägg ?

Jag har själv inte kommit ut på någon dejtingsida ännu , men jag funderar på det .
    Men sedan läser man vad ni mer erfarna grabbar skriver , då börjar man ju fundera ??????????
    Är det verkligen värt besväret att leta runt i denna djungel efter den rätta om man
    ständigt blir blockad och får höra hur ful o dum i huvudet man är hela tiden .(hu jeda mig).

Kan du utveckla det där med att dom söker humor , men är jättetråkiga själva .
    Att gå ut med någon sådan blir ju lite avslaget , båda måste ju hjälpas åt till att få en positiv dejt .
    Eller har jag missat nåt här Obestämd

Det där du skriver om skev självsyn 
    De har extremt höga krav men väldigt lite att ge tillbaka ,  Obestämd ja hmmm
    Det mönstret tycker jag mig känna igen även på andra ställen här i samhället .
    Men det är klart , det är väll samma personer där som också sitter bakom dataskärmarna Cool
    Haha...nja...
    Okej, anonym (tomt) är kanske lite väl bitter och har troligen haft väldig otur, jag tror absolut inte att en majoritet av tjejerna är såna.

Men visst, han är inte helt ute och cyklar, han har en liten poäng och även om jag inte tror att det är riktigt så många som han beskriver, så finns det en hel del som stämmer in i hans analys.

Men om man som man sållar ganska hårt, hittar man en hel del guldkorn, det har jag gjort, sen att vi av olika anledningar inte valt att bli ett seriöst par, det är en annan femma.

• Anonym (tomt)
    Papito skrev 2014-01-09 03:40:54 följande:
    Haha...nja...
    Okej, anonym (tomt) är kanske lite väl bitter och har troligen haft väldig otur, jag tror absolut inte att en majoritet av tjejerna är såna.

Men visst, han är inte helt ute och cyklar, han har en liten poäng och även om jag inte tror att det är riktigt så många som han beskriver, så finns det en hel del som stämmer in i hans analys.

Men om man som man sållar ganska hårt, hittar man en hel del guldkorn, det har jag gjort, sen att vi av olika anledningar inte valt att bli ett seriöst par, det är en annan femma.

Jag är inte bitter, men realist.

Jag har varit på ungefär 20 dejter och vet precis vilka tjejer som svarar. Men det tog mig 2-3 månader av aktivt arbete att lära mig vad som fungerar på dejtingsidor.

Krogen är 3 gånger så enkel.

Så kör man betalsidorna så är 2-3 månader ungefär tusen spänn per sida.
  • Angelven
    Anonym (tomt) skrev 2014-01-09 07:12:26 följande:

Jag har varit på ungefär 20 dejter och vet precis vilka tjejer som svarar. Men det tog mig 2-3 månader av aktivt arbete att lära mig vad som fungerar på dejtingsidor.

Hmm...

Vi har nog helt olika erfarenheter

Gillade mötesplatsen, bra om man vill ha en betalsida, trevliga tjejer, går att filtrera enkelt, bra funktioner och stort urval. Jag är inte där just nu eftersom jag tycker att Happypancake är hur bra som helst - inte så mycket där just nu heller, behövs inte eftersom det var _såpass_ bra där

20 dejter !??! Tror du får filtrera lite innan du går på dejt kanske och inte hoppa på första bästa, kanske sålla rätt hårt innan du ens tar kontakt Nog för att jag varit på en hel del dejter också, men en hel del har lett vidare också, ett tag - sedan har det ofta visat sig inte fungera i längden.

Att det inte fungerat har oftast varit för att bägge parter behöver veta vad det är dom egentligen är ute efter och hur det skall åstadkommas rent praktiskt. Tror det är extremt viktigt att fundera igenom det själv, fundera igenom hur verkligheten bortom rosa skimmer skall fungera - särbos, varannan vecka sambos, flytt för dig eller mig, distans, et cetera...

Som för mig - singelpappa, barn på nästan heltid och inte flyttbar - hur har jag tänkt att ett förhållande skall fungera, och när jag dessutom oftast träffar på kvinnor i exakt samma situation ? Hur skall man ens kunna träffas om det är 1-2 ggr per två veckor ?

Stoppade in en länk två-tre sidor bak, fruktansvärt bra amerikansk artikel om nätdejting, rekommenderas!

Annars, är man bara sugen på att testa lite - tinder (app) - inte så många där men rätt roligt, fungerar nog bättre om man är 30minus, än för mig 40plus, verkar populärare i den åldern. Bra koncept, gratis. Badoo vurmar en del för, enkelt för tjejer, behöver inte betala något för de får så många kontakter ändå För killar, lite tuffare, och jag får erkänna att jag begriper inte charmen med det

Krogen ? Nah, det suger, jag kan ju "bara" filtrera på utseende innan jag tar kontakt - går inte att undvika alla desparata 40plus kvinnor som måste ha barn NU! IKVÄLL! Eller 25-åringar som tror jag tänker bjuda på drinkar för att få hoppas få omkull dom...
  • Anonym (rainbow)

Jag nätdejtar inte heller längre, har ju pojkvän sedan en tid tillbaka men skrev här once upon a time

Jag tycker att Angelvens länk är bra, men  jag tycker inte att man ska lägga upp exceptionellt bra foton på sig själva. Givetvis ska det inte vara osmakliga bilder men om man väljer superretuscherade bilder där man väger -10 kg och var 5 år yngre så blir det lätt en besvikelse när man väl ses.

Jag kan komplettera anonym(tomt)s bild av nätdejting. 

Som kvinna möttes jag ofta av detta:
    Killar som enbart är där för att ligga. De kan öppna med frasen "Vill du ha en trekant?", "Jag är gift men letar efter någon att ha vid sidan om", "Gillar du analsex?" uppbnbarliga copy+paste massmeddelanden och tämligen obegripliga meddelanden där personen antingen låtit en ettåring härja fritt vid tangentbordet eller var stenad (jag gissar på det sistnämnda). Män som är minst 10 år äldre eller yngre än vad jag angett att jag söker var också en "favorit". Många kändes stressade och jag kunde inte låta bli att undra om jag var dejt nr 3 den dagen.

Män som skriver att de har humor, men deras presentation är torrare än brödet som gick ut förra veckan. 

Det finns en hel del män som lider av skev självsyn också- det där går båda vägarna. Jag har hört manliga bekanta gnälla över att de enda som går att få kontakt med på nätet är tjocka tjejer- själva har de inte direkt klippkort på gymmet heller...

Nu till sajterna: 
    match.com- Betalade aldrig, bestämde mig för att köra gratissidorna istället på gott och ont.

Happy Pancake- Helt ok, bättre variation i utbudet i storstäderna tror jag. I min hemstad (något mindre) är det mest icke-akademiker. De jag skrev med verkade ändå relativt seriösa i de flesta fallen. De som hade korta/obefintliga presentationer hängde mest på andra sidor och/eller var ute efter sex istället för en relation. 

E-darling - Verkade krångligt och litet utbud där jag bor. Skippade det, 

Mötesplatsen - De vettiga hade även profiler på Happy Pancake, övriga var inget som föll mig i smaken.

Badoo- Mobilapp som jag hatade men där jag till slut träffade rätt av en slump. Dock extremt mycket sexraggning även om killarna skriver att de är ute efter seriösa relationer blev det snabbt uppenbart att nej, det var de inte. 

MEN- jag råder dig ändå att testa! Häng inte upp allt hopp på nätdejting utan försök träffa någon på andra ställen med, och var medveten om att nätdejting fungerar lite annorlunda än tex på krogen. De flesta som varit där ett tag dejtar flera samtidigt för att helgardera sig, ambitionsnivån varierar (en del vill som sagt ha en livskamrat, andra är ute efter skoj i någon vecka och en stor del bara för en natt eller två ) och det är bra att veta ungefär vad man letar efter.

Min största nätdejtingmiss var nog att jag gick på en del dejter "för att vara snäll" även fastän jag innerst inne visste att det inte kändes rätt. Det slutade jag med efter ett tag och då blev dejterna förvisso glesare, men bättre. 

• Angelven
    Anonym (rainbow) skrev 2014-01-09 10:39:08 följande:
    Jag nätdejtar inte heller längre, har ju pojkvän sedan en tid tillbaka men skrev här once upon a time

Jag tycker att Angelvens länk är bra, men  jag tycker inte att man ska lägga upp exceptionellt bra foton på sig själva. Givetvis ska det inte vara osmakliga bilder men om man väljer superretuscherade bilder där man väger -10 kg och var 5 år yngre så blir det lätt en besvikelse när man väl ses.
    Det är ju helt klart så att man skall inte lägga upp falska bilder - jag tycker inte heller det var det artikeln sade.

Snarare säger den : ta några nya, genomtänkta och snygga porträttbilder på dig själv som presentation och lägg sedan till ett gäng bilder (aktuella) som visar det budskap du vill förmedla.

Annars håller jag med dig
  • Gomez

ot.
    Ulfsas: Jag är lite nyfiken. Vad händer?

Ont.

I mitt fall funkade en gratis dejting-sajt. Till slut.
    Mailade med flera. Varav en skulle endast ha mig som flytthjälp.. hahaha.. 

Jag hade egentligen tänkt lägga ner. Aldrig mer försöka.Bli munk.
    Men jag tänkte äh vad fan.
    Jag prövar EN. SISTA. GÅNG.

Var detta är på väg har jag ingen aning om men jag njuter av varje sekund.

Så mitt råd är försök en gång till.  Ge inte upp.
    Var er själva. Förlora inte hoppet.

Nånstans därute finns någon för er.

Ge aldrig upp..
    {#emotions_dlg.flower}

Du är min ros från Cartagena
  • nelly82
    Gomez skrev 2014-01-09 15:55:26 följande:
    ot.
    Ulfsas: Jag är lite nyfiken. Vad händer?

Ont.

I mitt fall funkade en gratis dejting-sajt. Till slut.
    Mailade med flera. Varav en skulle endast ha mig som flytthjälp.. hahaha.. 

Jag hade egentligen tänkt lägga ner. Aldrig mer försöka.Bli munk.
    Men jag tänkte äh vad fan.
    Jag prövar EN. SISTA. GÅNG.

Var detta är på väg har jag ingen aning om men jag njuter av varje sekund.

Så mitt råd är försök en gång till.  Ge inte upp.
    Var er själva. Förlora inte hoppet.

Nånstans därute finns någon för er.

Ge aldrig upp..
    {#emotions_dlg.flower}
    Härligt å höra!
  • Anonym (nyfiken!)
    Anonym (tomt) skrev 2014-01-08 23:31:45 följande:
    Ok som man möts man av detta:

En väldigt stor del tjejer som endast är där för bekräftelse, de har inget intresse av dejt.
    En nästan lika stor del tjejer som är väldigt tråkiga: (De vet inte vad de ska skriva, skriver samma sak som alla andra eller skriver 2 rader)
    Väldigt många som söker humor, men är tråkiga som väggfärg.

Det finns en liten del (1/100) som har lite vett.

De flesta tjejer på de sidorna lider av skev självsyn. De har extremt höga krav men har väldigt lite att ge tillbaka.

match.com - Svåraste sidan att få kontakt, flest som söker bekräftelse, extrem skev bild och höga krav.
    Happy Pancace - Aningen bättre. Men fler bimbos.
    E-darling - inte provat.
    Mötesplatsen - Väldigt mycket bönder eller folk med underliga idéer.
    Matchaffinity - totalt värdelös.
    håller nästan helt med!  har oxå märkt samma "fel" som du ang tjejer, har aldrig varit så aktiv på dejtingsidor ( dock mest på happypancake)   men gjorde oxå som dig, va på ett 20 tal dejter och inga av dom ledde till något seriöst...
    tyvärr är d ju så svårt som kille så man tröttnar å ger upp efter ett tag. har träffat på mina ex genom nätet men inte via dejting sidor :P 
    sen att många söker efter en ferrari men är själva en fiat  märker man oxå fort, men sen är dom oftast kvar på sidorna oxå....
  • Anonym (nybörjare 2)
    Anonym (tomt) skrev 2014-01-09 07:12:26 följande:

kanske söker du ungefär samma typ av tjejer
    det som du tror är "din typ"
    har du testat att skriva till någon ur tex ett annat åldersspann, en brunett istället för blond, andra intressen osv?
  • ulfsas

ulfsas: här händer det en hel del. Är just nu i Sydney. Har varit ute på Stora Barriärrevet och dykt. Lady Elliot heter ön.
    Såg hajar o mycket annat. Har en fredag och en lördagskväll kvar här innan hemresan.
    Misstänker att det inte var vad du frågade efter. Har en tjej som jag träffade på Café Opera som jag träffar ibland. Inget giftemål men trevligt ändå.
    Får se om det blir mindre utgång framöver eller ej. Tycker faktiskt att krogen är kul.
    Har ni snö än?
    Här var det 30C i vattnet och 45C när jag körde förbi Brisbane. Stort land detta. Har nog kört ca 150 mil.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!