• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (glasberget)
    Anonym (tomt) skrev 2014-01-08 22:42:16 följande:
    Som tjej kan du välja vilken som helst. Som man behöver du se riktigt bra ut och ha ett väldigt starkt psyke.
    Nej, det kan man inte. Jag får i stort sett inga mail på dejtingsidor, och det finns fler tjejer som är i samma situation. Är det nån gång man behöver ha ett starkt psyke är det när man hör om hur otrooooligt många mail alla tjejer får när man själv inte alls är i samma situation... :P
  • xSpinell
    dilog skrev 2014-01-12 01:43:57 följande:
    ja hur hamnar man där?  Först arbetslös, sen utförsäkrad, Startade eget för att jag verkligen trodde på något. Gick åt helvete och idag har jag min 6 praktikplats som ger mig 3385 kr i månaden. betalar bara räntan på lånet jag har och en del räkningar har jag bara inte klarat av att betala. hjulen snurrar allt fortare helt enkelt
    Ja säg vilka som inte har hamnat i skuld någon gång på dom här sidorna Guld i mun (puhh uj uj uj )

Det är nog väldigt många tror/vet jag , det är en väldigt stor anledning till allt trassel och dom alla
    problem som många har i sina förhållanden här på FL   (lite pengar betyder en viss frihet)
    Det är väldigt lätt att hamna i skuld idag med alla frestelser om krediter på allt man vill ha .
    Köp idag betala i sommar , men om man inte har pengar idag
    Vad fan är det som säger att man har pengar i sommar , när det är mera troligt att man blivit uppsagd.

Jag har själv varit väldigt skuldsatt efter en skilsmässa/separation när henne jag hade
    barnen tillsammans med träffade en annan (20år sedan , det är nu glömt)
    Jag blev då ensamstående pappa med två barn, då min son 1år o dotter 6år(dom är vuxna idag)

Anledningen till skulderna var att huset vi hade såldes av KFM till underpris när världen 
    var på väg in i en finanskris , det finns ingen normalt arbetande människa som kan göra nåt då.

Men en fråga till dig dilog  ,
    har du sökt skuldsanering ? (det var min räddning , skuldfri i dag)Skål
    För det tror/vet jag du kan söka hur låg inkomst du än har (sökainte beviljad , en viss skillnad)
    Nu kan jag inte påstå att man beviljas en skuldsanering och sedan är allt bara frid o fröjd (nej nej)
    Det är en ganska bra påfrestning på en , att lyckas betala den uppgjorda summan varje månad 

Jag upplevde att det var ett sorts straff det , (nu måste jag fixa det här annars faller alltihop)
    Oavsett hur hög summan är , så är den uträknad på vad du kan betala
    så den är alltid lika svår att betala med dina tillgångar (stor eller liten enligt andra)

• ulfsas

Ang det där med bild. Jag skriver numera aldrig till en tjej utan bild. Har det i min presentationstext också.
    Gjorde det en gång nämligen. Trevlig tjej. Men när hon skickade sin bild så blev det helt fel. Jobbigt att tacka nej till fortsättning just efter att jag fått bilen.
    Vill inte göra om det.
    Hej från Dubai.

• Anonym (nyfiken)

Hur skulle ni ta det om ni fick reda på att den som ni dejtar har haft flera depressioner? Spelar det någon roll, blir ni besvikna och vill sluta träffas? I vilket stadium vill ni få informationen? Är det ens information som man vill ha eller känner man sig lurad om man inte fått den och personen sedan blir deprimerad?

• Anonym (tomt)
    Anonym (nyfiken) skrev 2014-01-12 22:32:15 följande:
    Hur skulle ni ta det om ni fick reda på att den som ni dejtar har haft flera depressioner? Spelar det någon roll, blir ni besvikna och vill sluta träffas? I vilket stadium vill ni få informationen? Är det ens information som man vill ha eller känner man sig lurad om man inte fått den och personen sedan blir deprimerad?
    Det är klart att det är negativ faktor. Framför allt flera depressioner. Återfallsrisken är då högre.

Jag hade velat veta det efter några veckor, kanske någon månad eller två. Då skulle jag veta om det var en person att satsa på trots detta handikapp.
  • Anonym (tempo)
    Anonym (nyfiken) skrev 2014-01-12 22:32:15 följande:
    Skall jag vara ärlig så "been there, done that" - och gör inte om det.

För mig är det ett skäl att gå vidare - eftersom jag inte är tokstark själv heller längre.

Generellt, handikapp - visst, varför inte ? Men inte en sjukdom där jag riskerar att åka dit själv. Och för mig är det den risken tyvärr.

Det är antagligen samma val som ex-alkoholister och ex-narkomaner gör och samma val som de som varit i ekonomiska svårigheter gör med de som är.
  • modesto
    Anonym (tomt) skrev 2014-01-12 12:59:13 följande:
    Nej, finns många snygga utan bilder.

Jag utgår alltid från texten. Jag kan rata någon med bra text och bild, men inte någon med bra text och ingen bild.

Jag har en vän som är 10:a. Hon kör utan bild för att inte bli spammad. Vill hon få lite mer mail så lägger hon upp en bild under någon dag.
    Precis, så brukade jag göra, man kan styra hur mycket intresse man får
  • modesto
    Anonym (tomt) skrev 2014-01-12 09:44:23 följande:
    * Se dejtingsidor som ett komplement. Om man inte klarar att ragga IRL så ska man inte göra det på dejtingsidor.
    haha, du har sååå fel!! De som inte klarar av att ragga irl kan göra det med framgång på datingsidor. För blyga som går aldrig på fester och krogen kan internetdating funka alldeles utmärkt. Man kan ta det i lugn och ro i sin egen takt, det är lättare att öppna sig genom att skriva först och visa sina bästa sidor än att försöka överrösta musik i någon bullrig miljö med berusade människor.
  • Papito
    modesto skrev 2014-01-14 02:10:29 följande:
    haha, du har sååå fel!! De som inte klarar av att ragga irl kan göra det med framgång på datingsidor. För blyga som går aldrig på fester och krogen kan internetdating funka alldeles utmärkt. Man kan ta det i lugn och ro i sin egen takt, det är lättare att öppna sig genom att skriva först och visa sina bästa sidor än att försöka överrösta musik i någon bullrig miljö med berusade människor.

Precis!

Känner dessutom flera som har det omvända problemet, att de ser bra ut men inte är hälften så bra på att ragga när lite djupare snack kommer in i bilden.

Tror att världarna kompletterar varandra.
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym (tomt) skrev 2014-01-12 22:43:24 följande:
    Det är klart att det är negativ faktor. Framför allt flera depressioner. Återfallsrisken är då högre.

Jag hade velat veta det efter några veckor, kanske någon månad eller två. Då skulle jag veta om det var en person att satsa på trots detta handikapp.
    OK, Tack för svar.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!