• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Papito
    Anonym (Äldre) skrev 2014-01-22 17:35:51 följande:
    Vad är det som är så spännande med äldre kvinnor? 

För min del så vill jag inte bli kontaktad av yngre för de är alltid bara ute efter sex. Oftast har de inte barn heller och saknar förståelse för vad det innebär att ha barn. Jag vill ha en man som helst är 5 år äldre än mig, så att de har hunnit mogna lite i alla fall.
    Här är jag
  • Itman
    Anonym (Äldre) skrev 2014-01-22 17:35:51 följande:
    Vad är det som är så spännande med äldre kvinnor? 

För min del så vill jag inte bli kontaktad av yngre för de är alltid bara ute efter sex. Oftast har de inte barn heller och saknar förståelse för vad det innebär att ha barn. Jag vill ha en man som helst är 5 år äldre än mig, så att de har hunnit mogna lite i alla fall.
    Tycker du är rätt orättvis faktiskt. Det är en stor skillnad i mognad på en 23-årig kvinna och en som är 28-30 precis som det är skillnad på yngre och äldre män.
  • ulfsas

Bra att du är på hugget. :) Har själv tyvärr gjort en tjej väldigt ledsen när jag sa att vi inte kunde fortsätta att ses mer. Det var ett tungt samtal sannerligen. Jobbigt när hon tyckte så mycket om mig redan. Hon ligger i skilsmässa och hon hade varit hemma hos sitt x och pratat om advokat mm. Hon hade gråtit en massa där. Uppe på det kommer jag. Antagligen en av hennes livs sämsta dagar.

Papito skrev 2014-01-22 17:50:02 följande:
    Här är jag

Man, 50 år.
  • Papito
    ulfsas skrev 2014-01-22 22:43:51 följande:
    Bra att du är på hugget. :) Har själv tyvärr gjort en tjej väldigt ledsen när jag sa att vi inte kunde fortsätta att ses mer. Det var ett tungt samtal sannerligen. Jobbigt när hon tyckte så mycket om mig redan. Hon ligger i skilsmässa och hon hade varit hemma hos sitt x och pratat om advokat mm. Hon hade gråtit en massa där. Uppe på det kommer jag. Antagligen en av hennes livs sämsta dagar.
    Du går numera under alias Mr Sensitive

Klart att jag är på hugget, rädda pojkar får inte kyssa vackra flickor
  • ulfsas

Haha, ja, antagligen. Så var man singel igen. Tur jag inte är rädd då. Vackra flickor är inte så illa.

Papito skrev 2014-01-22 22:58:57 följande:
    Du går numera under alias Mr Sensitive Klart att jag är på hugget, rädda pojkar får inte kyssa vackra flickor

Man, 50 år.
  • Anonym (Äldre)
    Itman skrev 2014-01-22 20:25:24 följande:
    Tycker du är rätt orättvis faktiskt. Det är en stor skillnad i mognad på en 23-årig kvinna och en som är 28-30 precis som det är skillnad på yngre och äldre män.
    Orättvis? 
    Ja, det är ju det jag säger, det är en stor skillnad, jag har inget intresse för yngre killar som behöver uppfostran
  • Anonym (hur gör man?)
    Itman skrev 2014-01-22 17:03:22 följande:
    Man, 27 år här. Varför är kvinnor på nätsajter så jävla rädda för yngre killar? Nästan helt omöjligt att få igång en schysst diskussion med någon över 28. Yngre kvinnor, inga problem.

Måste kvinnan alltid vara yngre?
    jag är 40+ så när jag får mail från folk i din ålder så skrattar jag bara och talar om att de är for unga för mig. Inte så konstigt. Men du kanske inte menade SÅ stor åldersskillnad
  • Papito

Apropå ålder så ligger det lite i sakens natur att man inte riktigt förstår skillnaden förrän man faktiskt är den äldre.

Kolla av med närmaste 15-19-åring och du pratar med stålmannen/kvinnan, i deras värld är de jäkligt mogna (många är givetvis det, för sin ålder)....men när man är 30 ser man vilken skillnad det faktiskt är.

Detsamma gäller givetvis från 27 till 45, framförallt om den äldre dessutom har barn. De flesta får helt andra perspektiv på tillvaron när de får barn.
    Har 27-åringen barn ökar chansen att 27 & 45 är kompatibelt.

Sen spelar åldern mindre roll ju äldre man är. 15-25 är sjukt, 25-35 funkar, 35-45 är i nästan samma sak etc...

Sen finns det alltid undantag och idag har det blivit betydligt mer socialt accepterat med större skillnader men jag tror ändå att det ofta finns en generell mognadsdifferens från 20+ till 40+...som sagt, det minskar med ökande ålder och andra faktorer spelar också in.

Finns ju en sån trappa som förklaringsmodell, minns inte hur den är men något i stil med att:

1. Man är omedvetet, omedveten och tror att man kan allt om ämnet.
    2. Man lär sig mer om ämnet ifråga och inser hur lite man kan om det. Man blir alltså medvetet omedveten.

Hm..okej...den har fler steg men jag minns inte nu, haha...får läsa på innan jag ska köra psykologiföreläsningar
    Men är ni med på själva poängen? Den trappan går ju att tillämpa på många olika plan, situationer och ämnen. Jag fick den förklarad för mig i jobbsammanhang men den går att överföra till livet och mognadsprocessen också.

Kort sagt, ju äldre och kunnigare man blir, desto mer inser man hur lite man kan och vet

• xSpinell
    Papito skrev 2014-01-23 13:39:15 följande:
    Apropå ålder så ............................................................................................................................

Finns ju en sån trappa som förklaringsmodell, minns inte hur den är men något i stil med att:

1. Man är omedvetet, omedveten och tror att man kan allt om ämnet.
    2. Man lär sig mer om ämnet ifråga och inser hur lite man kan om det. Man blir alltså medvetet omedveten.

Hm..okej...den har fler steg men jag minns inte nu, haha...får läsa på innan jag ska köra psykologiföreläsningar
    Men är ni med på själva poängen? Den trappan går ju att tillämpa på många olika plan, situationer och ämnen. Jag fick den förklarad för mig i jobbsammanhang men den går att överföra till livet och mognadsprocessen också.

Kort sagt, ju äldre och kunnigare man blir, desto mer inser man hur lite man kan och vet
    Ja , det där brukar jag använda/säga när  jag hör vissa prata om hur duktiga dom
    är på att köra bil i trafiken , medan alla andra bara är idioter o dårar .

Att nu efter att ha jobbat som långtradarchaufför i 29år och kört i alla tänkbara väglag natt som dag .
    Så kan jag säga att ju mera mil jag lägger bakom mig , desto mer inser jag hur lite jag kommer
    att hinna
    vid en eventuell krissituation , så det enda som finns att göra innan olyckan är framme .

Det är att sänka farten innan det är för sent ,detfinns inget annat än farten att skylla på .KaffeKaffeCool
    Det finns inget som heter , det var halt , det var för brant nedförsbacke , den andra skulle stanna ,
    släpkärran/husvagnen var fellastad ,bilen hade dåliga däck ,bilen var för stark  ,solen i ögonen ,mm

Det är bara du som har ett dåligt omdöme och inte tillräckligt med körvana för det du håller på med.
  • Anonym (glasberget)
    Itman skrev 2014-01-22 17:03:22 följande:
    Man, 27 år här. Varför är kvinnor på nätsajter så jävla rädda för yngre killar? Nästan helt omöjligt att få igång en schysst diskussion med någon över 28. Yngre kvinnor, inga problem.

Måste kvinnan alltid vara yngre?
    Jag är inte rädd för yngre. Har ett ex som var nio år yngre än jag, och jag blir snarare irriterad på att de flesta män har ett önskat åldersspann som inte ens innefattar deras egen ålder...
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!