• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • läppar
    Papito skrev 2014-01-26 01:38:59 följande:
    Jag är en av dem som tyckt att man åtminstone kan svara tack men nej tack. Att det lika gärna kan skickas ut en standardmail.
    Jag tycker fortfarande att det är jäkligt ohyfsat att inte ens säga nej tack om man märker att någon ansträngt sig lite extra.
    Men nu kommer nästa fenomen, att många inte ens läser brevet man skriver.

Sen klagar tjejerna på att 95% av männen skriver oneliners och korta tråkiga brev...men det är väl inte så konstigt?

Numera har jag accepterat att det funkar så på nätet, att tjejerna struntar i att svara även om man skriver lite kreativt.
    Jag tycker inte om det men accepterar det.
    Dessutom har jag anpassat  mig och skriver endast i undantagsfall längre än tre-fyra rader. En direkt effekt av tjejernas oengagemang faktiskt.

Så idag är jag inte lika rabiat i frågan, gör som du vill skulle jag säga...men jag tror att det uppskattas om du skickar ett tack men nej tack. Skulle kunna vara ett standardsvar: "Tack för att du valde att skriva till mig men jag skriver redan med flera och känner att det är tillräckligt." Eller "Tack för ditt brev men jag är tyvärr inte intresserad".

Men som sagt, gör som du vill, bara du inte är otrevlig.

Jag har en teori om att många (inte alla, det har jag lärt mig) tjejer drabbas av överflödets förbannelse på nätet. De kan hela tiden välja mellan flera olika och klarar inte av det. Det blir att de hela tiden är på jakt efter någon som är lite snyggare, lite coolare, liiiite bättre. Och i längden tror jag att många av dem tjejerna får svårt att hitta någon på riktigt, det blir mest en massa smådejtande eller hyfsat korta relationer (max något år) stup i kvarten.

Samma gäller givetvis för killar men jag tror att det är betydligt färre som har samma "möjlighet" eftersom män är kraftigt överrepresenterade på sajterna.
  • xSpinell

Jag tycker det är jätteskönt att dom som bara ska skicka ett(nej tack) inte gör det.
    Inboxen får väll nog ändå.

Det är väll ingen rolig läsning att läsa .
    Det är bara dom som tycker om att läsa en massa sorglig smörja ,
    så att dom sedan kan sitta där o tycka synd om sig själva som vill ha dessa mejl.

Om nu en tjej (i mitt fall är det en tjej/kvinna) inte hör av sig .
    Så fattar jag väll vad det innebär Drömmer(hon ville nog inte ses , Okej då vet jag)

• läppar
    xSpinell skrev 2014-05-02 12:17:14 följande:
    Jag tycker det är jätteskönt att dom som bara ska skicka ett(nej tack) inte gör det.
    Inboxen får väll nog ändå.

Det är väll ingen rolig läsning att läsa .
    Det är bara dom som tycker om att läsa en massa sorglig smörja ,
    så att dom sedan kan sitta där o tycka synd om sig själva som vill ha dessa mejl.

Om nu en tjej (i mitt fall är det en tjej/kvinna) inte hör av sig .
    Så fattar jag väll vad det innebär Drömmer(hon ville nog inte ses , Okej då vet jag)
    Och sedan kan en del tjejer/kvinnor låta ens mail marinera i hjässan i några dagar..
    Vilket gör att det både en o 27 gånger har kommit ett rart svar efter 1-2 till 5-7 dagar.
    Då kan man välja att tacka o sedan nej tack - om man väljer att ta det som att de
    hellre först mailade med/dejtade några andra o sedan var man 5-6-7 alternativet.

Eller så kan det i princip bara ha handlat om att hon dels hade 157 olästa mail
    och ens eget mail var det 158:e, och att hon är en tjej som tar allt precis i tur o ordning
    och då tar det sin tid....o kanske i komb. med en busy vecka o komb. med krasslig, osv osv.

Jag har fattat att en del killar, när de inte svår svar direkt, skriver typ:
    "kunde man inte ens få ett nej tack, din otrevliga kaxiga hynda/hora/luder/slampa"
    Den tjejen hade kanske tänkt skriva tack men nej tack eller efter lite fundering
    t o m kunnat skriva att vi kan mailas lite o sedan se.....

Men efter "hora-mailet" så är det näästan lite point of no return passerad.....;)
    Klart som f-n att det som kille är sjukt frustrerande att bara sitta o vänta o vänta,
    men det är ju på ett sätt säkerligen lite halvjobbigt att ha SÅ många alternativ.
    (som att välja vilka som ska starta i Argentinas anfall, och så har man på förhand
    5-6-7-8-9 riktigt bra alt. på papperet och man vet att det lätt blir kritik hur man än väljer..:P

Det skrämmer nog bort en del tjejer, och det förstärks väl av att det när det är så få tjejer
    så blir trycket så stort på de tjejerna....som skräms bort ännu mer...o så blir trycket
    o frustrationen ännu större - som går ut över de få som orkar vara kvar..
    ALLA singeltjejer kommer inte på samma gång hoppa in på samma sajt
    så att det för en gångs skull blir en annan stämning iom att killarna slipper vänta
    så länge på respons, även på ett superfint skrivet mail. (eh...har en vän som...:)

Vad säger ni andra, denna klämfredag? Blire nå kläm på ngn tjej, eller
    blire som här - kläm på ngt eget? (bott fööör länge i götet) FlörtTungan ute

Alla heter Glenn........................i......................Göte-la-borg! Skål
    (var är min medicin)

OskyldigTomteFlörtSolig

• läppar

Hahaha!! *svår svar*  Skål  (har jag börjat dricka?)

FÅR SVAR !!

(finns bergis annat slarv med nu, bara för det.....vågar inte ens titta efter)

• läppar

Tjejerna kanske - då o då - iaf halvönskar att de istället valde anfallare på Island
    eller hade Sveriges anfall att deala med - in med den gifvne o så e saken biff HjärtaHjärta

Ingen tvekan om vem man ska välja o pusselipuss direkt o
    5 år senare så har några sniglar kommit ut, o allt är friden und fröjden  Skål{#emotions_dlg.flower}Solig

• Anonym (Lily)

Oj vilken lång och rolig tråd! Här vill jag vara med! Glad Jag är en 34årig tjej som blev singel i höstas efter ett femårigt förhållande och har börjat nätdejta lite smått den senaste månaden. Tydligen gör även mitt ex som lämnade mig det eftersom jag har sett honom på lite nätdejtingsidor och han söker efter mycket yngre tjejer än jag... Obestämd Så jag hoppas att jag hittar någon snart att bli lycklig med så att jag slipper känna mig bitter över exet.

Jag tycker att det är jättestor skillnad på sidorna. Har hittills provat happy pancake, match.com, victoria milan och okcupid. På VM och match så fick jag mängder av mail men alla var bara ute efter sex och ville inte dejta ens en gång. På happy pancake fick jag nästan inga mail alls vilket känns lite mysko. Är för gammal kanske? Ser ung ut men kanske siffran gör att folk väljer bort en automatiskt. På OkC så fick jag flera mail av killar som hade jättefina personligheter och var supertrevliga men deras utseende på bilderna tilltalade mig inte. Nu har jag ändå en dejt i helgen med den trevligaste av dem för man vet ju aldrig om det känns annorlunda när man ses i verkligheten. Har hört att många är med om tvärtom - att någon ser bra ut på bilderna men sedan inte när man ses, men kan det vara tvärtom också? Någon som har varit med om det?

Nu har jag dessutom fått inloggningsproblem på OkC och inte kunnat logga in på ett par dagar. Väldigt irriterande! Någon annan som upplever samma?

läppar skrev 2014-05-02 12:57:01 följande:
    Jag har fattat att en del killar, när de inte svår svar direkt, skriver typ:
    "kunde man inte ens få ett nej tack, din otrevliga kaxiga hynda/hora/luder/slampa"
    Den tjejen hade kanske tänkt skriva tack men nej tack eller efter lite fundering
    t o m kunnat skriva att vi kan mailas lite o sedan se.....

Usch då, det låter inte som någon man blir intresserad av precis. Har också varit med om det. Det är inte som att jag inte gör annat än sitter och väntar och svarar på deras mail just när det poppar upp. Jag brukar logga in två gånger i veckan kanske och precis som du säger så betar jag av mailen ett i taget eftersom jag vill svara på allting. Då kan det dröja en vecka innan man får svar. Det är inte lätt när man försöker vara trevlig mot alla Drömmer
  • läppar
    Anonym (Lily) skrev 2014-05-02 13:26:59 följande:
    Oj vilken lång och rolig tråd! Här vill jag vara med! Glad Jag är en 34årig tjej som blev singel i höstas efter ett femårigt förhållande och har börjat nätdejta lite smått den senaste månaden. Tydligen gör även mitt ex som lämnade mig det eftersom jag har sett honom på lite nätdejtingsidor och han söker efter mycket yngre tjejer än jag... Obestämd Så jag hoppas att jag hittar någon snart att bli lycklig med så att jag slipper känna mig bitter över exet.

Jag tycker att det är jättestor skillnad på sidorna. Har hittills provat happy pancake, match.com, victoria milan och okcupid. På VM och match så fick jag mängder av mail men alla var bara ute efter sex och ville inte dejta ens en gång. På happy pancake fick jag nästan inga mail alls vilket känns lite mysko. Är för gammal kanske? Ser ung ut men kanske siffran gör att folk väljer bort en automatiskt. På OkC så fick jag flera mail av killar som hade jättefina personligheter och var supertrevliga men deras utseende på bilderna tilltalade mig inte. Nu har jag ändå en dejt i helgen med den trevligaste av dem för man vet ju aldrig om det känns annorlunda när man ses i verkligheten. Har hört att många är med om tvärtom - att någon ser bra ut på bilderna men sedan inte när man ses, men kan det vara tvärtom också? Någon som har varit med om det?

Nu har jag dessutom fått inloggningsproblem på OkC och inte kunnat logga in på ett par dagar. Väldigt irriterande! Någon annan som upplever samma?

Usch då, det låter inte som någon man blir intresserad av precis. Har också varit med om det. Det är inte som att jag inte gör annat än sitter och väntar och svarar på deras mail just när det poppar upp. Jag brukar logga in två gånger i veckan kanske och precis som du säger så betar jag av mailen ett i taget eftersom jag vill svara på allting. Då kan det dröja en vecka innan man får svar. Det är inte lätt när man försöker vara trevlig mot alla Drömmer
    Får du tunt med mail på HP o är 34 år?  Och du söker killar runt din ålder, eller?
    Skumt..
    Kan ju alltid vara något med hur bilderna ser ut o så.....
    Pm:a om du vill ha en nykter bedömning o don´t worry, jag ska inte kurtisera dig,
    (om du inte bor i Gbg förstås...DÅ....vet man aldrig vad som ev. skulle kunna ske)

För hur bilderna ser ut, avgör ganska mkt för intrycket man får.
    Om det är 8-10 bilder o 2-3 rader pres.-text..
    En annan sak om det är 1-2 bilder o en grymt lång o skön text.....mmmmmmm...........
    (de får ju iofs gärna vara fina o ej missvisande, ändå:)

Nej, för mig har det varit så att bilden aldrig har stämt överens med verkligheten
    och detta alltid åt det negativa hållet - så en tjej som jag annars hade kunnat vara intr. av
    blir nu för mig en tjej som, (iofs som hon tänker att ändå "alla" andra också gör)
    gör så för att få fler som intresserar sig.

Jag gillar därför numera att hon inte har ngn bild alls.
    Man kan ju ändå ömsesidigt skriva om ens kläder/stil/utseende/om man brukar få
    komplimanger för ens yttre, osv.

• Anonym (Lily)
    läppar skrev 2014-05-02 13:50:21 följande:
    Får du tunt med mail på HP o är 34 år?  Och du söker killar runt din ålder, eller?
    Skumt..
    Kan ju alltid vara något med hur bilderna ser ut o så.....
    Pm:a om du vill ha en nykter bedömning o don´t worry, jag ska inte kurtisera dig,
    (om du inte bor i Gbg förstås...DÅ....vet man aldrig vad som ev. skulle kunna ske)

För hur bilderna ser ut, avgör ganska mkt för intrycket man får.
    Om det är 8-10 bilder o 2-3 rader pres.-text..
    En annan sak om det är 1-2 bilder o en grymt lång o skön text.....mmmmmmm...........
    (de får ju iofs gärna vara fina o ej missvisande, ändå:)

Nej, för mig har det varit så att bilden aldrig har stämt överens med verkligheten
    och detta alltid åt det negativa hållet - så en tjej som jag annars hade kunnat vara intr. av
    blir nu för mig en tjej som, (iofs som hon tänker att ändå "alla" andra också gör)
    gör så för att få fler som intresserar sig.

Jag gillar därför numera att hon inte har ngn bild alls.
    Man kan ju ändå ömsesidigt skriva om ens kläder/stil/utseende/om man brukar få
    komplimanger för ens yttre, osv.
    Jag söker killar mellan 20 och 40 så jag har ju ett stort spann liksom. Har blivit överöst på andra dejtingsidor så något mysko är det Glad Mina bilder är nog ganska normala tror jag, ser inte dålig ut på något specifikt sätt, men lite yngre än min ålder. Jag vet inte hur man skickar bilder via PM?

Jag har tre bilder och en ganska bra beskrivning av vem jag är och vad jag söker Glad Men det kan ju vara lite dåligt med folk från min stad i HP kanske? Jag bor inte i någon av de tre största städerna.

Det lät ju inte bra att bilderna alltid är sämre! Får hoppas att inte samma sak gäller för killar då Drömmer Den här killen jag ska träffa är verkligen supertrevlig och perfekt på alla andra sätt. Så tråkigt om det skulle falla på utseendet!
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!