• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Angelven

Vill bara tipsa om att dagens pappersdn har en riktigt bra artikel om nätdejting och dejting i "fråga psykologen" delen.

57-årig mamma som frågar och svaret hon får tar en helt annan vinkel än väntat. Läsvärt - jag hittar tyvärr inte artikeln på webben, de verkar inte lägga ut just dom svaren med det samma.

• Angelven
    Angelven skrev 2014-03-24 09:01:16 följande:
    Vill bara tipsa om att dagens pappersdn har en riktigt bra artikel om nätdejting och dejting i "fråga psykologen" delen.

57-årig mamma som frågar och svaret hon får tar en helt annan vinkel än väntat. Läsvärt - jag hittar tyvärr inte artikeln på webben, de verkar inte lägga ut just dom svaren med det samma.
    Nu ligger den ute på internet också: blogg.dn.se/fragainsidan/
  • dilog

nu har man varit singel i 3 år. varit med på en dejtsajt i över 8 månader. Hat träffat några men aldrig kommit så långt att det har blitt nått. alla har sagt ungefär det samma. Du är fin snäll go på alla vis men jag passar inte dig.
    Vad fan har jag för fel som gör att kvinnor inte passar mig?

• Angelven

För snäll och go kanske ?

Ibland måste man också visa att man vill ha tjejen, ge henne en kyss eller två

För att parafrasera  - "Snälla pojkar kommer till himmelen, stygga pojkar kommer hur långt som helst"

Skämt åsido - fundera över vilka tjejer du träffar, varför det inte fungerat, när det inte fungerat (första dejten, första kyssen, första sexet, första ikea ?) och gör något åt det - ändra något bara.

• Anonym (singelmorsa)

dilog skrev 2014-04-02 22:12:10 följande:
    nu har man varit singel i 3 år. varit med på en dejtsajt i över 8 månader. Hat träffat några men aldrig kommit så långt att det har blitt nått. alla har sagt ungefär det samma. Du är fin snäll go på alla vis men jag passar inte dig.
    Vad fan har jag för fel som gör att kvinnor inte passar mig?
    Jag var singel i 6 år och dejtade under flera av de åren utan att det ledde längre än till ett par månaders dejtande. Föll jag för killarna så föll de inte för mig och vice versa. 

Nu är jag sedan ett halvår tillbaka tillsammans med världens underbaraste kille och efter allt mitt nätdejtande så så träffade jag honom på krogen. Så ge inte upp, din tid kommer! 
  • dilog

Om du nu träffat världens goaste kille förstår jag inte ditt nick som singelmorsa. men tack för uppmuntran

• nelly82

Jag e övertygad om att man kan hitta den rätta på krogen!!!! Dock känner jag att jag hänger på sånna ställen mindre och mindre ju äldre man blir. Går man ut är det ofta med goda vänner och då prioriterar man deras sällskap framför att ragga.

Jag har nätdejtat hur mycket som helst känns det som utan att få det att funka. En dag  fick jag dock ett rött hjärta av en snubbe (betyder "jag är intresserad av dig", finns även gula att ge, betyder "jag e nyfiken på dig").

Tyckte det verkade desperat med ett rött hjärta, men läste hans profil, och blev jätteimpad!! Lite chattande senare bjöd han hem mig på middag dagen efter.... och det var toppen =)

Men med det sagt e allt fortfarande nytt å jag törs inte ta nåt för givet! När kan man det egentligen??

• ulfsas
    nelly82 skrev 2014-04-03 18:24:28 följande:
    Jag e övertygad om att man kan hitta den rätta på krogen!!!! Dock känner jag att jag hänger på sånna ställen mindre och mindre ju äldre man blir. Går man ut är det ofta med goda vänner och då prioriterar man deras sällskap framför att ragga.

Jag har nätdejtat hur mycket som helst känns det som utan att få det att funka. En dag  fick jag dock ett rött hjärta av en snubbe (betyder "jag är intresserad av dig", finns även gula att ge, betyder "jag e nyfiken på dig").

Tyckte det verkade desperat med ett rött hjärta, men läste hans profil, och blev jätteimpad!! Lite chattande senare bjöd han hem mig på middag dagen efter.... och det var toppen =)

Men med det sagt e allt fortfarande nytt å jag törs inte ta nåt för givet! När kan man det egentligen??
    Att ta någon för givet kanske man skall akta sig för men man kan ju bli bekväm i den andres sällskap. Kul att ha någon att längta till och som längtar efter en när man är borta.
    Låter kul. Lycka tillSolig
    De säger att Chuck Norris är tuff. Jag vet inte ens vem hon är?!
  • dilog

var planerat en dejt in i minsta detalj men precis när det skulle bli av drog hon sig ur.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!