• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Papito
    Anonym (glasberget) skrev 2014-01-23 15:42:53 följande:
    Jag är inte rädd för yngre. Har ett ex som var nio år yngre än jag, och jag blir snarare irriterad på att de flesta män har ett önskat åldersspann som inte ens innefattar deras egen ålder...

Haha, det kan jag förstå!

Men du ska veta att den gruppen finns även hos kvinnor. Senast igår såg jag en profil där kvinnan sökte i en ålder som låg 25-15 år yngre. Jag somnade ändå var flera år yngre befann mig alltså inte inom målgruppen
  • modesto
    Itman skrev 2014-01-22 17:03:22 följande:
    Man, 27 år här. Varför är kvinnor på nätsajter så jävla rädda för yngre killar? Nästan helt omöjligt att få igång en schysst diskussion med någon över 28. Yngre kvinnor, inga problem.

Måste kvinnan alltid vara yngre?
    Jag skulle verkligen vilja se en ung man som skulle kunna få igång en schysst diskussion med mig. Alla unga killar jag skrev med vill ha oftast webcam sex eller riktigt sex. Även om de skriver en hyfsad presentation och verkade vara utbildade och intelligenta pratar de enbart sex med mig lik förbannat.
  • ulfsas

VA?!!? Har du även andra intressen!!!??? :) Förstår att det kan bli tjatigt. Sex är väl kul men det har sin tid och sin plats.

modesto skrev 2014-01-23 23:21:45 följande:
    Jag skulle verkligen vilja se en ung man som skulle kunna få igång en schysst diskussion med mig. Alla unga killar jag skrev med vill ha oftast webcam sex eller riktigt sex. Även om de skriver en hyfsad presentation och verkade vara utbildade och intelligenta pratar de enbart sex med mig lik förbannat.

Man, 50 år.
  • modesto
    ulfsas skrev 2014-01-24 06:09:32 följande:
    VA?!!? Har du även andra intressen!!!??? :) Förstår att det kan bli tjatigt. Sex är väl kul men det har sin tid och sin plats.
    Precis, jag är inte emot sex med rätt person men jag hatar att prata/skriva om sex, speciellt med människor som jag inte känner. Det finns roligare samtalsämnen enligt mig då och de som är äldre är mer mottagliga att prata om annat tycker jag.
  • monty
    modesto skrev 2014-01-23 23:21:45 följande:
    Jag kan säga att liknande gäller åt andra hållet för "yngre" tjejer.

De har ofta en bra presentation osv men är tröga som sirap och tråkiga som väggfärg.
  • Anonym (vilka?)

Nu har jag gjort det. Registrerat mig på en sajt. Har noga angett att jag är intresserad ett visst åldersspann och ett speciellt geografiskt område.
    Ingenting av det jag har läst verkar stämma.
    1) Det väller inte in en massa meddelanden till mig som är tjej. Egentligen, det ser tomt ut när jag loggar in, men sedan är det enstaka besök. Kan det vara så att folk bara tar kontakt med inloggad?
    2) Alla som tar kontakt är äldre än jag. Var är alla 20+ som längtar efter mogna, erfarna kvinnor som varken är intresserade av barn eller samboende?
    3) Ingen från det geografiska området, som är ingen håla direkt. Jag har fått meddelande från Norrland och Skåne, men bor själv i mitten. Det är klart att jag inte är intresserad, när jag angett område.
    4) Nästan alla jag har tittat på anger i sin profil att de är intresserad av äktenskap/långvarigt. Så kan det väl inte vara. Man är väl mest intresserad av dejting, flirt som kanske gärna får utvecklas till något seriösare, men inte av det seriösa från början.

Fråga. Ska man svara på alla mejl eller bara strunta i det. Den uppfostrade människan i mig att jag bör besvara alla med ett vänligt "Nej, tack (bor fel eller annat som jag inte stämmer med det jag önskar)" eller finns risk att man får oförskämdheter tillbaka? Jag vill inte läsa taskiga mejl.

• xSpinell

Nej , Anonym (vilka?)det behöver du inte .(svara , alltså)
    Men det är väldigt många som vill , att alla man skriver till ska vara hövliga o svara.

Jag som är en singelman (som visserligen inte söker något seriöst)
    tycker bara att det är skönt om ni låter bli att svara om det ändå inte finns nåt intresse.
    För jag fattar själv att ni inte är intresserade av nåt mer då .Cool

Sen finns det ju väldigt många här tycker jag , som skriver att "ni kan väll åtminstone svara"
    men vad spelar det för roll om ni svarar , för det föder väll bara en massa falska förhoppningar .
    Blir dom sedan griniga för ingen svarar , får dom väll sitta o tjura då Gråter(får dom nog ta tag i själva)

Jag har nu inte kommit ut på någon dejtsajt ännu Flört(blir säkert nån gång i framtiden)
    Så jag kan ju inte yttra mig om hur folk beter sig på dessa sajter .
    Men jag tycker att FL också funkar hyfsat , finns även en o annan höna här ocksåSkål

• Anonym (vilka?)
    xSpinell skrev 2014-01-25 12:49:08 följande:
    Jag som är en singelman (som visserligen inte söker något seriöst)
    tycker bara att det är skönt om ni låter bli att svara om det ändå inte finns nåt intresse.
    För jag fattar själv att ni inte är intresserade av nåt mer då .Cool

Sen finns det ju väldigt många här tycker jag , som skriver att "ni kan väll åtminstone svara"
    men vad spelar det för roll om ni svarar , för det föder väll bara en massa falska förhoppningar .
    Ja, när jag läst några trådar, så har den andra åsikten regerat, och det är därför jag undrade hur man bäst gör.
  • xSpinell
    Anonym (vilka?) skrev 2014-01-25 13:06:49 följande:
    Ja, när jag läst några trådar, så har den andra åsikten regerat, och det är därför jag undrade hur man bäst gör.
    Svara bara när du har/känner ett intresse .
    Det uppskattar jag när ni gör.Flört

Men nu har ju ingen Tjej/kvinna skrivit till mig och sagt att hon inte vill att
    jag hör av mig mer utan dom/ni skriver lite mera angående om det jag skrivit .

Men då sitter jag här i valet o kvalet och undrar lite om det är någon ide` att skriva igenObestämd
    Det blir jag ju visserligen tvungen till , men då kanske det inte kommer nåt mer svar (men då vet jag)
    Personligen tycker jag då , att hon hade kunnat låtit bli från början .

Sen rinner många konversationer ut i sanden , av naturliga skäl .(efter flera mejl)
    Men det kanske beror på mig , för jag sysslar inte med nån envägskommunikation.
    Jag skriver inte tex 6-7mejl för att få tillbaka ett Skrikandes(inte en chans att jag gör)

Så gör som du tycker och känns rätt för dig .
    När man sedan svarar någon så kan man ju vara trevlig o positiv 
    och ha förståelse för att man har blivit den "utvalda" av någon som verkar tycka om en .
    Annars anser jag att man ska låta bli att ens skriva ,
    det är tillräckligt med smutskastning och elaka ord på dessa sidor(tänk på det ,ni som läser detta)

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!