• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Angelven
    Anonym (tomt) skrev 2014-01-12 11:33:53 följande:
    Jag har fot inom rysk kultur.

Man måste med dessa vara inställt på rysk samhällskultur, där mannen ofta tjänar betydligt bättre än kvinnan, Kvinnan i sin tur tar hand om hemmet mer. Detta är något ryska kvinnor strävar efter, även om de har chansen att leva helt jämställt.

Ska man dejta en ryska, då ska man visa att man kan betala för två.
    Well - jag ligger i top 4% (kollade precis) med en liten villa i ett trevligt område och en liten svensson-bil och tro mig, det räcker inte , det är högre förv'äntningar än så - och allvarligt, nog för att de är snygga, men det är svenska tjejer som jag kan dejta också - och de är mycket mera jämlika med bra inkomster. Jag har inga problem att få dejta en läkare/ekonom/jurist/ingenjör

Och ja, jag kan betala för två - hemmafru är inte ett problem - eller en bra middag/utekväll ibland
  • Anonym (Aha..:))
    Angelven skrev 2014-01-12 13:16:14 följande:
    Min erfarenhet av tjejer som inte har bild och säger "jag ser bra ut, det är det många som säger" - det är, skaffa er riktiga vänner, sådana som säger ärligt hur det är ... Lägg 1 bra bild som presentationsbild, dölj resten.

Haha är det så illa?:) Min erfarenhet är att många män överskattar sitt utseende, vare sig de har bild eller inte. Guldkornen har varit de med dolda bilder, som har ett ganska offentligt jobb eller ett knasigt ex, som jag.
  • Anonym (rainbow)

Jag hade inte alltid bild och jag tyckte inte att det gjorde så stor skillnad. De jag ville ta kontakt med, tog jag kontakt med och jag kan i alla fall inte dra mig till minnes att svar uteblev mer än enstaka gånger.

Då skickade jag förvisso en bildlänk i första mailet, men det trillade även in mail från en hel del andra killar. 

• Angelven
    Anonym (Aha..:)) skrev 2014-01-12 13:28:56 följande:

Haha är det så illa?:) Min erfarenhet är att många män överskattar sitt utseende, vare sig de har bild eller inte. Guldkornen har varit de med dolda bilder, som har ett ganska offentligt jobb eller ett knasigt ex, som jag.
    Ja, det är så illa.

Och tänk så här....

Killar är vana att få 1 svar på 10 mail. 
    Killar är vana att 1 av 10 som har dolda foton är värd besväret. - även om hon är snygg, är det inte säkert att hon är vad jag letar efter/faller för.

Så...

1 på 100 blir chansen att det skall något som helst resultat (startad mailkonversation med någon man är intresserad av) på en doldis...

Nope, jag har bättre saker för mig än det

Du är säker en pingla (nåja ) - men chansen att just du skall ta upp en konversation med just mig och att jag också vill det efter att ha sett bilden... 1 på 100 ... typ

Nej, det är klart att vi grabbar övervärderar oss själva också - Men, om jag tittar på min omgivning i min ålder, så kan jag se att, ja, jag har hår (gråsprängt) och ja, jag har en _liten_ kagge så redan där ligger jag på plus
  • Anonym (tomt)
    Angelven skrev 2014-01-12 13:52:16 följande:
    Nej, det är klart att vi grabbar övervärderar oss själva också - Men, om jag tittar på min omgivning i min ålder, så kan jag se att, ja, jag har hår (gråsprängt) och ja, jag har en _liten_ kagge så redan där ligger jag på plus
    Jag tror alla människor övervärderar sig själva.

Men personligen ser jag det som att jag framhäver det som är bra på mig, vilket i mitt fall är 40% utseende, 60% karaktär.

/6-pack ;)
  • Anonym (Aha..:))
    Ja, det är så illa. Och tänk så här.... Killar är vana att få 1 svar på 10 mail.  Killar är vana att 1 av 10 som har dolda foton är värd besväret. - även om hon är snygg, är det inte säkert att hon är vad jag letar efter/faller för. Så... 1 på 100 blir chansen att det skall något som helst resultat (startad mailkonversation med någon man är intresserad av) på en doldis... Nope, jag har bättre saker för mig än det Du är säker en pingla (nåja ) - men chansen att just du skall ta upp en konversation med just mig och att jag också vill det efter att ha sett bilden... 1 på 100 ... typ Nej, det är klart att vi grabbar övervärderar oss själva också - Men, om jag tittar på min omgivning i min ålder, så kan jag se att, ja, jag har hår (gråsprängt) och ja, jag har en _liten_ kagge så redan där ligger jag på plus

Jo, förstår att det givetvis är så. Har fått väga riskerna m offentlighet mot det ev fantastiska bortfallet;) Och har nog blivit lite skrämd av desperationen hos de som till en början verkar normala... särskilt svartsjuketendenserna efter ett tlfsamtal eller redan på mailstadiet. Jag är för artig, för länge, med dessa. Har förvånad märkt att min icke-desperation efter att snabbt hitta ngn är provocerande för en del. Lite otäckt faktiskt.
  • Anonym (rainbow)
    Ja, det är så illa.

Och tänk så här....

Killar är vana att få 1 svar på 10 mail. 
    Killar är vana att 1 av 10 som har dolda foton är värd besväret. - även om hon är snygg, är det inte säkert att hon är vad jag letar efter/faller för.
    Men i så fall är ju fotot hur som inte det som avgör om du skriver tillbaka. Skriver tjejen en vettig presentation så har du ju minst lika mycket att gå på som om hon skulle lägga upp ett foto till en intetsägande presentation. 
  • Angelven
    Anonym (rainbow) skrev 2014-01-12 14:29:04 följande:
    Men i så fall är ju fotot hur som inte det som avgör om du skriver tillbaka. Skriver tjejen en vettig presentation så har du ju minst lika mycket att gå på som om hon skulle lägga upp ett foto till en intetsägande presentation. 
    Tror du missförstod - jag menar, att även om hon är fotomodell med dold bild, så är det ju inte säker att det är den typen snygg som just jag faller för.

En intetsägende presentation går ju bort direkt

"Jag gillar att träna och tycker om att resa. Ett glas vin på en restaurant är trevligt och jag kan lika gärna mysa i soffan med en bra film" - Jupp, 95% av befolkningen (iaf om man skall döma av nätdejtingsiterna ) har precis beskrivits...

De borde lägga in en defaultbeskrivning som såg ut just så för de som inte orkar skriva något
  • Anonym (tomt)
    Angelven skrev 2014-01-12 14:53:52 följande:
    Tror du missförstod - jag menar, att även om hon är fotomodell med dold bild, så är det ju inte säker att det är den typen snygg som just jag faller för.

En intetsägende presentation går ju bort direkt

"Jag gillar att träna och tycker om att resa. Ett glas vin på en restaurant är trevligt och jag kan lika gärna mysa i soffan med en bra film" - Jupp, 95% av befolkningen (iaf om man skall döma av nätdejtingsiterna ) har precis beskrivits...

De borde lägga in en defaultbeskrivning som såg ut just så för de som inte orkar skriva något
    Haha. Ja, det är tragiskt.
  • Anonym (señorita_42)
    Angelven skrev 2014-01-12 13:13:41 följande:
    Ja,

jag kan nog säga att generellt, de som haft dold bild, de är inte värt besväret. Så visst, sovra ni - men kom ihåg att ni redan är bortsovrade av rätt många andra - de som tar kontakt är de som är mer desperata, har mindre att välja på.

Kom ihåg att vi män kanske skickar 5-10 mail, får svar på 1 ... Då väljer man noga vilka man skickar till och ingen bild - inget mail. Enkelt.

Så, även om ni är vackra, fotomodeller et cetera, så har ni redan genom att inte ha bild valt vilka som tar kontakt med er, valt ert urval ...

Ja det kanske är så att du har rätt. Men för mig (just nu) handlar det just om att jag väljer att kontakta dem som är intressanta för mig.
    Och känner inte att jag är beroende av att bli kontaktad.
    Visst finns dem som kontaktar mig, ibland killar jag kan tänkas mig träffa ibland inte. Men för mig handlar det om att jag väljer.
    Jag är inte desperat heller, så jag bryr mig inte om jag blir kontaktad eller inte. Jag "raggar" hellre på krogen då man får en helt annan syn på personerna (stil, ögonkontakt, gillar att dansa, utseende, kroppsspråk mm). Så jag förväntar mig egentligen inget från dem dejter jag varit på, utan ser det mer som att lära känna nya människor och ha någon att träffa när man känner för att göra något
     Men jag vill också påpeka att jag alltid är ärlig med vad jag vill...även i min presentation. Jag vill träffa vänner och om det skulle blixtra och dundra av känslor så kan jag visst tänka mig att inleda ett förhållande...men jag är inte desperat.
    Jag har mina barn, mitt boende, min ordnade ekonomi massor av vänner. Och just nu kan jag inte tänka mig att inleda ett förhållande som skulle vara för allvarligt..

Ville bara förklara hur min syn på det hela är och varför jag väljer att inte ha bild på min presentation...men skickar alltid bild när jag tar kontakt med någon som verkar intressant, eller om någon som tar kontakt med mig och jag tycker det verkar intressant så skickar jag en bild när jag svarar.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!