Angelven skrev 2014-01-12 13:13:41 följande:
Ja,
jag kan nog säga att generellt, de som haft dold bild, de är inte värt besväret. Så visst, sovra ni - men kom ihåg att ni redan är bortsovrade av rätt många andra - de som tar kontakt är de som är mer desperata, har mindre att välja på.
Kom ihåg att vi män kanske skickar 5-10 mail, får svar på 1 ... Då väljer man noga vilka man skickar till och ingen bild - inget mail. Enkelt.
Så, även om ni är vackra, fotomodeller et cetera, så har ni redan genom att inte ha bild valt vilka som tar kontakt med er, valt ert urval ...
Ja det kanske är så att du har rätt. Men för mig (just nu) handlar det just om att jag väljer att kontakta dem som är intressanta för mig.
Och känner inte att jag är beroende av att bli kontaktad.
Visst finns dem som kontaktar mig, ibland killar jag kan tänkas mig träffa ibland inte. Men för mig handlar det om att jag väljer.
Jag är inte desperat heller, så jag bryr mig inte om jag blir kontaktad eller inte. Jag "raggar" hellre på krogen då man får en helt annan syn på personerna (stil, ögonkontakt, gillar att dansa, utseende, kroppsspråk mm). Så jag förväntar mig egentligen inget från dem dejter jag varit på, utan ser det mer som att lära känna nya människor och ha någon att träffa när man känner för att göra något
Men jag vill också påpeka att jag alltid är ärlig med vad jag vill...även i min presentation. Jag vill träffa vänner och om det skulle blixtra och dundra av känslor så kan jag visst tänka mig att inleda ett förhållande...men jag är inte desperat.
Jag har mina barn, mitt boende, min ordnade ekonomi massor av vänner. Och just nu kan jag inte tänka mig att inleda ett förhållande som skulle vara för allvarligt..
Ville bara förklara hur min syn på det hela är och varför jag väljer att inte ha bild på min presentation...men skickar alltid bild när jag tar kontakt med någon som verkar intressant, eller om någon som tar kontakt med mig och jag tycker det verkar intressant så skickar jag en bild när jag svarar.