Inlägg från: Anonym (Aha..:)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Aha..:))

Ärliga nätdejtingstråden!

Är det verkligen så att de med dolda bilder är nästan uteslutande fula? Då kanske jag ska tro på de överdrivna komplimangerna då när jag öppnar mina...haha jag som tar det för standarduttryck av desperation. Inte har jag någon presentationstext heller. Fast det får jag ju också höra, att när jag skriver så är det annorlunda, roligare och bättre. Jag får ibland "för många" mail ändå, trots den knappa info. Hur klarar ni som marknadsför er bättre än jag att sovra?

Angelven skrev 2014-01-12 13:16:14 följande:
    Min erfarenhet av tjejer som inte har bild och säger "jag ser bra ut, det är det många som säger" - det är, skaffa er riktiga vänner, sådana som säger ärligt hur det är ... Lägg 1 bra bild som presentationsbild, dölj resten.

Haha är det så illa?:) Min erfarenhet är att många män överskattar sitt utseende, vare sig de har bild eller inte. Guldkornen har varit de med dolda bilder, som har ett ganska offentligt jobb eller ett knasigt ex, som jag.
    Angelven skrev 2014-01-12 13:52:16 följande:
    Ja, det är så illa. Och tänk så här.... Killar är vana att få 1 svar på 10 mail.  Killar är vana att 1 av 10 som har dolda foton är värd besväret. - även om hon är snygg, är det inte säkert att hon är vad jag letar efter/faller för. Så... 1 på 100 blir chansen att det skall något som helst resultat (startad mailkonversation med någon man är intresserad av) på en doldis... Nope, jag har bättre saker för mig än det Du är säker en pingla (nåja ) - men chansen att just du skall ta upp en konversation med just mig och att jag också vill det efter att ha sett bilden... 1 på 100 ... typ Nej, det är klart att vi grabbar övervärderar oss själva också - Men, om jag tittar på min omgivning i min ålder, så kan jag se att, ja, jag har hår (gråsprängt) och ja, jag har en _liten_ kagge så redan där ligger jag på plus

Jo, förstår att det givetvis är så. Har fått väga riskerna m offentlighet mot det ev fantastiska bortfallet;) Och har nog blivit lite skrämd av desperationen hos de som till en början verkar normala... särskilt svartsjuketendenserna efter ett tlfsamtal eller redan på mailstadiet. Jag är för artig, för länge, med dessa. Har förvånad märkt att min icke-desperation efter att snabbt hitta ngn är provocerande för en del. Lite otäckt faktiskt.
    Jon the papa skrev 2016-06-14 20:28:17 följande:

Men ja.... finns det ett intresse, ens ett litet. Så kommer personen svara ganska omgående. Många verkar förstå rätt dåligt att det motsatta gäller med. 

Ej svar. Ej intresse.... Inte hjärnkirurgi direkt... 

Kram på er alla goa :D 

Ja denna bortsortering av sig själva är en gåta! De otäckaste männen, alla kategorier, är de som är både aggressiva och tjatiga. Och de som manifesterar svartsjuka och ägande vid lite mailande. Att bara inte bete sig så ger ett enormt försprång. Dessa bittra typer är så omkörda av alla andra, men anar det inte. Jag gissar att det finns kvinnliga dito även om de inte lyckas skapa samma obehag och rädslor. Har lyckats ramla över så många av dessa på sajter och har de inte blivit nobbade på en gång utan lite senare så har jag blivit utskälld, anklagad för att "sitta på bassängkanten och vara tråkig när alla simmar" eller "driver du med alla män och kastar bort dem sedan?" Då nänns jag inte säga att jag både simmar med och inte kastat män med en helt annan approach.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!