• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Deffad
    HäckHäxan skrev 2014-09-26 21:55:38 följande:
    Tror absolut du har en poäng där. Jag brukar hävda att jag är ett arsle. Det är sant och falskt samtidigt. Ibland rä jag bara en jävla röv!
    Du ljuger ju inte helt iaf, du verkar ha en jävla röv om det nu är du på bilden Tungan ute

Folk dömer en så snabbt dom kan för att försöka framstå som en bättre individ inför sig själv. Sen är det upp till en själv om man bryr sig vad dumskallarna tycker. Jag har valt att inte bry mig och den attityden har många svårt med, folk ska ju vara alla till lags vanligtvis.
  • HäckHäxan
    Deffad skrev 2014-09-27 01:04:04 följande:
    Du ljuger ju inte helt iaf, du verkar ha en jävla röv om det nu är du på bilden Tungan ute

Folk dömer en så snabbt dom kan för att försöka framstå som en bättre individ inför sig själv. Sen är det upp till en själv om man bryr sig vad dumskallarna tycker. Jag har valt att inte bry mig och den attityden har många svårt med, folk ska ju vara alla till lags vanligtvis.
    Japp jag har en jävla röv, bilden är absolut på min röv.

Ja du har nog rätt där. Folk dömer och många gånger snabbt. Jag är inte bättre själv då och då heller får jag erkänna. Själv har jag aldrig riktigt brytt mig särskilt mycket om vad dumskallar säger alls egentligen bryr jag mig inte så mycket om vad någon säger alls, dumskalle eller ej.
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Angelven

Jahapp.

Undrar vad det är som händer - jag skriver till en hel del och då händer 1 av tre saker just nu:

* Antingen så läser de inte ens - gissningsvis är de inne och tittar och väljer själva vem de skriver till eller så får de så många brev att det drunknar i mängden, eller så tittar de på bilden vid brevet och väljer bort redan där.

* Eller så läser de och svarar inte efter att ha besökt profilen - bortvald igen, pga text och eller bilder.

* Eller så svarar de men efter 2-3 mail så rinner det hela ut i sanden, inga fler svar.

Jag är inte sån att jag ligger på och skriver och frågar varför de inte svarar eller så, det är helt okej, det är ju tydligen så man beter sig (Happypancake). Det fanns en jag skrev lite mera med - hon fick annat för sig kvällen för dejt och efter det beskedet, inga svar - igen, ok, jag förstår och respekterar det.

Men jag tror att jag just nu kunde behöva lite nya tankar, lite nya tips och idéer. Jag har en hyffsad presentationstext just nu, som beskriver mig och mitt liv - jag har bilder jag tycker om ur min vardag, ingenting stylat eller så - selfies på promenad eller hemma typ (NEJ, inga badrumsselfies , och inga bara överkroppbilder)

Sedan är ju generellt senhöst lågsäsong - antar att alla sitter hemma, tröstäter glass och drömmer om nästa vår och sommar

• ulfsas
    Angelven skrev 2014-11-23 10:10:56 följande:
    Jahapp.

Undrar vad det är som händer - jag skriver till en hel del och då händer 1 av tre saker just nu:

* Antingen så läser de inte ens - gissningsvis är de inne och tittar och väljer själva vem de skriver till eller så får de så många brev att det drunknar i mängden, eller så tittar de på bilden vid brevet och väljer bort redan där.

* Eller så läser de och svarar inte efter att ha besökt profilen - bortvald igen, pga text och eller bilder.

* Eller så svarar de men efter 2-3 mail så rinner det hela ut i sanden, inga fler svar.

Jag är inte sån att jag ligger på och skriver och frågar varför de inte svarar eller så, det är helt okej, det är ju tydligen så man beter sig (Happypancake). Det fanns en jag skrev lite mera med - hon fick annat för sig kvällen för dejt och efter det beskedet, inga svar - igen, ok, jag förstår och respekterar det.

Men jag tror att jag just nu kunde behöva lite nya tankar, lite nya tips och idéer. Jag har en hyffsad presentationstext just nu, som beskriver mig och mitt liv - jag har bilder jag tycker om ur min vardag, ingenting stylat eller så - selfies på promenad eller hemma typ (NEJ, inga badrumsselfies smile2.gif , och inga bara överkroppbilder)

Sedan är ju generellt senhöst lågsäsong - antar att alla sitter hemma, tröstäter glass och drömmer om nästa vår och sommar smile5.gif
    Samma mönster här. Har nu bara konto på HP kvar.
    Tror inte på nätet längre.
    Lättare IRL.
    Är inte hemma nu...Drömmer
    De säger att Chuck Norris är tuff. Jag vet inte ens vem hon är?!
  • Esoada

Skönt att läsa den här tråden
    Typ alla har dålig erfarenhet av nätdejting
    Jag höll på mycket med detta i våras/somras
    Träffade ingen seriös som jag blev intresserad av
    Den träffade jag av en slump på en telefonlinje (Myshörnan)
    Lustigt så det kan bli...

• Esoada

Jag tänkte börja nätdejta igen
    Med bättre bilder och presentation
    Tänkte vara på:
    Badoo
    Bodycontact
    Happypancake
    Lovesite

Är det någon som har något tips på någon mer bra dejtingsida?
    Flört

• Angelven

Mötesplatsen ? Var själv där som betalande ett bra tag, träffade en tjej, vi var tillsammans ett bra tag men det fungerade inte i längden.

Annars är jag rätt nöjd med Happypancake, alla är där ändå Det är liksom samma människor överallt. 

En del säger att betalsajterna är bättre, men jag har egentligen inte upplevt det.

Badoo fungerar inte alls för mig - där måste du ha proffstagna profilbilder, annars är du bortklickad och nerröstad direkt.

• Angelven
    Esoada skrev 2014-11-23 11:00:34 följande:

Skönt att läsa den här tråden
    Typ alla har dålig erfarenhet av nätdejting
    Jag höll på mycket med detta i våras/somras
    Träffade ingen seriös som jag blev intresserad av
    Den träffade jag av en slump på en telefonlinje (Myshörnan)
    Lustigt så det kan bli...

Jag har egentligen väldigt bra erfarenheter av nätdejting - nåja, man går väl på ett par smällar och en och annan mina (tror jag är färdig med att försöka dejta ryska tjejer - maken till materialister får man leta länge efter, där kan man snacka om att få alla fördommar bekräftade tyvärr).

Bara man tar det försiktigt, kollar upp bilderna (www.tineye.com är urbra på att hitta bilderna om de finns annanstans ....) och ser till att ha snackat en stund och ha ett mobilnummer till dom (av försiktighet brukar jag droppa det någonstans där det blir hittat om något händer). Jag kanske är paranoid, å andra sidan har det inte hänt något

Slump och annat än nätdejting har egentligen aldrig fungerat för mig - jag är fasansfullt blyg egentligen så krogen är rena mardrömmen. Tror inte riktigt jag träffar någon i mina intressen heller - man kanske skulle skaffa sig ett par mera könsneutrala intressen men jag upplever inte att klubbverksamhet är ett bra sätt.

Och okej då - jag har väl skräckhistorier också - som hon som hade tio år gamla bilder, tagna före olyckan med järnspettet ... helt frigid dessutom Men då får man se det som en intressant eftermiddag där man fick prata med en person man annars aldrig skulle pratat med - det är rätt roligt det med!
  • ulfsas
    Angelven skrev 2014-11-23 12:39:58 följande:
    Jag har egentligen väldigt bra erfarenheter av nätdejting - nåja, man går väl på ett par smällar och en och annan mina (tror jag är färdig med att försöka dejta ryska tjejer - maken till materialister får man leta länge efter, där kan man snacka om att få alla fördommar bekräftade tyvärr).

Bara man tar det försiktigt, kollar upp bilderna (www.tineye.com är urbra på att hitta bilderna om de finns annanstans ....) och ser till att ha snackat en stund och ha ett mobilnummer till dom (av försiktighet brukar jag droppa det någonstans där det blir hittat om något händer). Jag kanske är paranoid, å andra sidan har det inte hänt något smile1.gif

Slump och annat än nätdejting har egentligen aldrig fungerat för mig - jag är fasansfullt blyg egentligen så krogen är rena mardrömmen. Tror inte riktigt jag träffar någon i mina intressen heller - man kanske skulle skaffa sig ett par mera könsneutrala intressen men jag upplever inte att klubbverksamhet är ett bra sätt.

Och okej då - jag har väl skräckhistorier också - som hon som hade tio år gamla bilder, tagna före olyckan med järnspettet ... helt frigid dessutom smile2.gif Men då får man se det som en intressant eftermiddag där man fick prata med en person man annars aldrig skulle pratat med - det är rätt roligt det med!
    Låter jobbigt med hon med järnspettetSolig
    De säger att Chuck Norris är tuff. Jag vet inte ens vem hon är?!
  • Angelven
    ulfsas skrev 2014-11-27 20:52:17 följande:
    Låter jobbigt med hon med järnspettetSolig
    Det var intressant - hon var rätt trevlig och det var bara ena sidan - men det fanns en hel del annat som gjorde att jag inte alls var intresserad.

Typ:
    - Ljug inte med dina bilder - Det blir inte så bra när man letar efter en 40-årig ungdomlig tjej och möter en östermalmstant med handväska ...
    - Har du en vanställning/handikapp, lita på att jag är mogen nog att se bortom det istället för att ljuga.
    - Dejta inte om du egentligen bara vill ha en fikakompis (fast fika är okej iofs, men se ovan om att ljuga)
    - Sa jag ljug inte ?
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!