• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Angelven
    ulfsas skrev 2015-02-02 00:29:05 följande:
    Block är bra på HP men jag tycker att de kunde gjort sidan lite lättare att sortera tjejer på.
    Det kan jag hålla med om - något som det de har på mötesplatsen, att bara kunna klicka "visa inte igen" när man gör sökningar, typ.

Jag blockerar ju alla jag skrivit till men inte får svar från - för annars blir det hopplöst att söka och hålla reda på. Ett mittemellanting vore att kunna plocka bort dom från sökningen - skulle de få för sig att sedan någon gång skriva till mig så kan de ju det forfarande. Det hade varit bättre.

Hmm... och att kunna söka på "de som jag inte skrivit till redan"
  • ulfsas
    Angelven skrev 2015-02-02 07:55:05 följande:
    Det kan jag hålla med om - något som det de har på mötesplatsen, att bara kunna klicka "visa inte igen" när man gör sökningar, typ.

Jag blockerar ju alla jag skrivit till men inte får svar från - för annars blir det hopplöst att söka och hålla reda på. Ett mittemellanting vore att kunna plocka bort dom från sökningen - skulle de få för sig att sedan någon gång skriva till mig så kan de ju det forfarande. Det hade varit bättre.

Hmm... och att kunna söka på "de som jag inte skrivit till redan" smile2.gif
    Visst, det kunde vara några olika kategorier.
    De säger att Chuck Norris är tuff. Jag vet inte ens vem hon är?!
  • Jon the papa

Hint nr två, har tjejen en bild på sig med någon annan kvinna så är den du talar med i 98.7% av fallen den minst attraktiva kvinnan på kortet. Vem lägger upp ett kort på sig själv på en dejtingsida med en annan ? What liksom ?  

• Anonym (Singelkvinna)
    Jon the papa skrev 2015-02-03 00:56:57 följande:

Hint nr två, har tjejen en bild på sig med någon annan kvinna så är den du talar med i 98.7% av fallen den minst attraktiva kvinnan på kortet. Vem lägger upp ett kort på sig själv på en dejtingsida med en annan ? What liksom ?  

Detsamma gäller för män! De är experter på att lägga upp foton på sig i en klunga med andra män!
  • Angelven
    Anonym (Singelkvinna) skrev 2015-02-03 07:12:59 följande:
    Detsamma gäller för män! De är experter på att lägga upp foton på sig i en klunga med andra män!
    Det är något jag inte förstår alls - varför skulle jag vilja lägga upp en bild på mig bredvid min stiliga vältränade längre kompis med hans porche i bakgrunden ?!?

"Kolla vilka vänner jag har - du får inte dom, men du kan få deras loserkompis...."
  • Anonym (Singelkvinna)
    Angelven skrev 2015-02-03 07:33:37 följande:
    Det är något jag inte förstår alls - varför skulle jag vilja lägga upp en bild på mig bredvid min stiliga vältränade längre kompis med hans porche i bakgrunden ?!?

"Kolla vilka vänner jag har - du får inte dom, men du kan få deras loserkompis...."
    Ja men precis! Skulle aldrig lägga upp en bild så på mig med mina vänner! Verkar helskumt
  • ulfsas
    Anonym (Singelkvinna) skrev 2015-02-03 09:18:16 följande:
    Ja men precis! Skulle aldrig lägga upp en bild så på mig med mina vänner! Verkar helskumt
    Fast är man den snygge så är det kanske braSolig

Jag har själv bara bild på mig på gott och ont.
  • Anonym (Singelkvinna)
    ulfsas skrev 2015-02-03 10:14:40 följande:
    Fast är man den snygge så är det kanske braSolig

Jag har själv bara bild på mig på gott och ont.
    Fast värsta är ändå de som har klippt bort halva exet som de står och håller om! Och ja, jag har sett detta mer än en gång
  • ulfsas
    Anonym (Singelkvinna) skrev 2015-02-03 11:08:35 följande:
    Fast värsta är ändå de som har klippt bort halva exet som de står och håller om! Och ja, jag har sett detta mer än en gång smile2.gif
    De är väl miljömedvetna och återanvänder sina foton.Solig
  • Anonym (nyfiken)

Det är svårt att veta hur man ska svara på mejl när man inte är intresserad. Hur gör ni?

När jag får ett mejl går jag såklart in på personens sida och läser. Jag kan känna redan när jag har läst deras text eller bild att jag inte skulle kunna bli intresserad. Hur säger man det på ett sätt som accepteras?

Jag har läst massor om hur besvikna och arga killar blir när tjejer inte svarar, men jag tycker att det blir så hur man än gör. Jag kan svara för att vara artig och snäll och mejlar ett tag, men om jag sedan försöker avsluta kontakten så vill de oftast veta varför och hur man än lägger fram det så vill de liksom diskutera saken som om jag skulle ändra mig. En del blir riktigt sura.

Det är lätt att bli sittandes och svara på mejl från folk man inte är intresserad av. 
    Det tar sån tid. Jag tröttnar och orkar inte kolla runt på profiler och ta kontakt själv vilket skulle passa mig bättre.

Hur ska jag göra? Ska jag bara strunta i att svara på mejlen och vara så där taskig som killar tydligen tycker att tjejer som inte svarar är, eller ska jag svara en gång och sedan inte någon mer gång? Om man först tror att man kanske an bli intresserad och sen märker efter en stunds mejlande att man inte vill ses, vad skriver man då på ett bra sätt?

Förslag mottages tacksamt.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!