Inlägg från: Anonym (tomt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tomt)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (vilka?) skrev 2014-01-08 22:34:54 följande:
    Oj, vad många sidor det är här. Eftersom jag inte har tid att läsa igenom alla, så ställer jag min fråga här och hoppas på några svar.
    Finns det några bra gratis dejtingsajter? Gick in på match.com men där måste man betala och det vill jag inte än. Jag vill bara prova litet till att börja med. Har goglat på några sajtnamn och har läst att det finns lurendrejeri på några. Man får träffar för att man ska lockas av fejkade intresseanmälningar för att betala för att kontakta eller bli kontaktad, men sedan uteblir svar.
    Vill mest träffa litet nytt folk och flirta/sexa litet.

Sedan har jag läst om Citypolarna.se och Aktivitetssidan.se. Är det något att vara med på om man vill träffa människor för eventuell dejt?

Tacksam för svar.
    Som tjej kan du välja vilken som helst. Som man behöver du se riktigt bra ut och ha ett väldigt starkt psyke.
  • Anonym (tomt)
    Anonym (vilka?) skrev 2014-01-08 22:58:08 följande:
    Seriöst, spelar det verkligen ingen roll vilken man väljer? Jag funderar på match.com, Happy Pancake, e-darling och Mötesplatsen. Kan någon berätta om sina erfarenheter av dessa?
    Från en mans perspektiv, ja. Vill du veta det?
  • Anonym (tomt)
    Anonym (vilka?) skrev 2014-01-08 23:10:58 följande:
    Ja. Det kan vara intressant också.
    Ok som man möts man av detta:

En väldigt stor del tjejer som endast är där för bekräftelse, de har inget intresse av dejt.
    En nästan lika stor del tjejer som är väldigt tråkiga: (De vet inte vad de ska skriva, skriver samma sak som alla andra eller skriver 2 rader)
    Väldigt många som söker humor, men är tråkiga som väggfärg.

Det finns en liten del (1/100) som har lite vett.

De flesta tjejer på de sidorna lider av skev självsyn. De har extremt höga krav men har väldigt lite att ge tillbaka.

match.com - Svåraste sidan att få kontakt, flest som söker bekräftelse, extrem skev bild och höga krav.
    Happy Pancace - Aningen bättre. Men fler bimbos.
    E-darling - inte provat.
    Mötesplatsen - Väldigt mycket bönder eller folk med underliga idéer.
    Matchaffinity - totalt värdelös.
  • Anonym (tomt)
    Papito skrev 2014-01-09 03:40:54 följande:
    Haha...nja...
    Okej, anonym (tomt) är kanske lite väl bitter och har troligen haft väldig otur, jag tror absolut inte att en majoritet av tjejerna är såna.

Men visst, han är inte helt ute och cyklar, han har en liten poäng och även om jag inte tror att det är riktigt så många som han beskriver, så finns det en hel del som stämmer in i hans analys.

Men om man som man sållar ganska hårt, hittar man en hel del guldkorn, det har jag gjort, sen att vi av olika anledningar inte valt att bli ett seriöst par, det är en annan femma.

Jag är inte bitter, men realist.

Jag har varit på ungefär 20 dejter och vet precis vilka tjejer som svarar. Men det tog mig 2-3 månader av aktivt arbete att lära mig vad som fungerar på dejtingsidor.

Krogen är 3 gånger så enkel.

Så kör man betalsidorna så är 2-3 månader ungefär tusen spänn per sida.
  • Anonym (tomt)

Som 30-årig man.

Som man så är detta "lösningen" för att få dejter genom dessa sidor.

* Man behöver ett vältaget kort. Inget iphone eller risig kamera. Jag har kamera intresse så jag kunde fixa bra bilder. Rätt ljus osv. Bilderna behöver ändå vara nära verkligheten, inget photoshop och trams.

* Men behöver inte se jättebra ut, men man behöver se trevlig och glad ut. Hälsosam vikt och yttre hjälper.

* Man ska vara en jävel på att skriva och roligt. Sedan gäller det att läsa av personen. Jag skriver bara till de med någon humor i sin text. Jag skriver sedan något riktigt roligt och det brukar nästan alltid ge svar.

* Ha ett ordnat liv.

* Självförtroende.

* Se dejtingsidor som ett komplement. Om man inte klarar att ragga IRL så ska man inte göra det på dejtingsidor.

---

Jag skippar alla utan text, kort text eller tråkigt innehåll.

Tänk på det damer :)

• Anonym (tomt)
    Angelven skrev 2014-01-12 10:42:06 följande:
    Och ryskor!!! Faktiskt försökt men det fungerar inte alls, det är HELT olika preferenser på hur livet bör vara - de jag träffat har varit (till och med för mig) sanslöst materialistiska - om du inte har en fet bil (porche, BMW, stor SUV e.d ), schyrrebyrre kåk med läckert läge och gott om kosing, glöm det
    Jag har fot inom rysk kultur.

Man måste med dessa vara inställt på rysk samhällskultur, där mannen ofta tjänar betydligt bättre än kvinnan, Kvinnan i sin tur tar hand om hemmet mer. Detta är något ryska kvinnor strävar efter, även om de har chansen att leva helt jämställt.

Ska man dejta en ryska, då ska man visa att man kan betala för två.
  • Anonym (tomt)

Nej, finns många snygga utan bilder.

Jag utgår alltid från texten. Jag kan rata någon med bra text och bild, men inte någon med bra text och ingen bild.

Jag har en vän som är 10:a. Hon kör utan bild för att inte bli spammad. Vill hon få lite mer mail så lägger hon upp en bild under någon dag.

• Anonym (tomt)
    Anonym (odejtbar) skrev 2014-01-12 12:46:13 följande:
    Det är otroligt vilken skillnad det är. Jag är kille och ser helt ok ut. Jag har varierat min presentation på väldigt många sätt för att prova olika strategier.

Får svar på ungefär 1 brev av 50 och sällan ett andra svar efter det första vilket gör att jag inte längre tycker det är värt ansträngningen och har slutat med nätdejting. Framförallt är det självdestruktivt att systematiskt utsätta sig för att bli ratad.
    Troligen är du inte tillräckligt intressant för de du mailar. Antingen fixa till dig eller byt målgrupp.

Tänk på att tjejer kan ha 5-10 de mailar med samtidigt. Då gäller det att särskilja sig.

Jag brukar se till att få en dejt relativt fort.
  • Anonym (tomt)
    Angelven skrev 2014-01-12 13:52:16 följande:
    Nej, det är klart att vi grabbar övervärderar oss själva också - Men, om jag tittar på min omgivning i min ålder, så kan jag se att, ja, jag har hår (gråsprängt) och ja, jag har en _liten_ kagge så redan där ligger jag på plus
    Jag tror alla människor övervärderar sig själva.

Men personligen ser jag det som att jag framhäver det som är bra på mig, vilket i mitt fall är 40% utseende, 60% karaktär.

/6-pack ;)
  • Anonym (tomt)
    Angelven skrev 2014-01-12 14:53:52 följande:
    Tror du missförstod - jag menar, att även om hon är fotomodell med dold bild, så är det ju inte säker att det är den typen snygg som just jag faller för.

En intetsägende presentation går ju bort direkt

"Jag gillar att träna och tycker om att resa. Ett glas vin på en restaurant är trevligt och jag kan lika gärna mysa i soffan med en bra film" - Jupp, 95% av befolkningen (iaf om man skall döma av nätdejtingsiterna ) har precis beskrivits...

De borde lägga in en defaultbeskrivning som såg ut just så för de som inte orkar skriva något
    Haha. Ja, det är tragiskt.
  • Anonym (tomt)
    Anonym (nyfiken) skrev 2014-01-12 22:32:15 följande:
    Hur skulle ni ta det om ni fick reda på att den som ni dejtar har haft flera depressioner? Spelar det någon roll, blir ni besvikna och vill sluta träffas? I vilket stadium vill ni få informationen? Är det ens information som man vill ha eller känner man sig lurad om man inte fått den och personen sedan blir deprimerad?
    Det är klart att det är negativ faktor. Framför allt flera depressioner. Återfallsrisken är då högre.

Jag hade velat veta det efter några veckor, kanske någon månad eller två. Då skulle jag veta om det var en person att satsa på trots detta handikapp.
  • Anonym (tomt)
    Papito skrev 2014-01-14 07:37:00 följande:

Precis!

Känner dessutom flera som har det omvända problemet, att de ser bra ut men inte är hälften så bra på att ragga när lite djupare snack kommer in i bilden.
    Tror att världarna kompletterar varandra.
    Lät som en ganska tråkig person för mig. "Djupare snack" är ju det som gör en människa intressant.
  • Anonym (tomt)
    modesto skrev 2014-01-14 02:10:29 följande:
    haha, du har sååå fel!! De som inte klarar av att ragga irl kan göra det med framgång på datingsidor. För blyga som går aldrig på fester och krogen kan internetdating funka alldeles utmärkt. Man kan ta det i lugn och ro i sin egen takt, det är lättare att öppna sig genom att skriva först och visa sina bästa sidor än att försöka överrösta musik i någon bullrig miljö med berusade människor.
    Blyghet är för mig samma sak som osäkerhet, så det går verkligen bort.
  • Anonym (tomt)
    Papito skrev 2014-01-26 01:38:59 följande:
    Jag är en av dem som tyckt att man åtminstone kan svara tack men nej tack. Att det lika gärna kan skickas ut en standardmail.
    Jag tycker fortfarande att det är jäkligt ohyfsat att inte ens säga nej tack om man märker att någon ansträngt sig lite extra.
    Men nu kommer nästa fenomen, att många inte ens läser brevet man skriver.

Sen klagar tjejerna på att 95% av männen skriver oneliners och korta tråkiga brev...men det är väl inte så konstigt?

Numera har jag accepterat att det funkar så på nätet, att tjejerna struntar i att svara även om man skriver lite kreativt.
    Jag tycker inte om det men accepterar det.
    Dessutom har jag anpassat  mig och skriver endast i undantagsfall längre än tre-fyra rader. En direkt effekt av tjejernas oengagemang faktiskt.

Så idag är jag inte lika rabiat i frågan, gör som du vill skulle jag säga...men jag tror att det uppskattas om du skickar ett tack men nej tack. Skulle kunna vara ett standardsvar: "Tack för att du valde att skriva till mig men jag skriver redan med flera och känner att det är tillräckligt." Eller "Tack för ditt brev men jag är tyvärr inte intresserad".

Men som sagt, gör som du vill, bara du inte är otrevlig.

Jag har en teori om att många (inte alla, det har jag lärt mig) tjejer drabbas av överflödets förbannelse på nätet. De kan hela tiden välja mellan flera olika och klarar inte av det. Det blir att de hela tiden är på jakt efter någon som är lite snyggare, lite coolare, liiiite bättre. Och i längden tror jag att många av dem tjejerna får svårt att hitta någon på riktigt, det blir mest en massa smådejtande eller hyfsat korta relationer (max något år) stup i kvarten.

Samma gäller givetvis för killar men jag tror att det är betydligt färre som har samma "möjlighet" eftersom män är kraftigt överrepresenterade på sajterna.
    gör ett test. skapa en fejkad tjejprofil, sno en rätt snygg tjej som bild.

Börja säg nej tack till alla som mailar.

Sen får vi se hur länge du orkar.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!