Inlägg från: Anonym (vilka?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vilka?)

Ärliga nätdejtingstråden!

Oj, vad många sidor det är här. Eftersom jag inte har tid att läsa igenom alla, så ställer jag min fråga här och hoppas på några svar.
    Finns det några bra gratis dejtingsajter? Gick in på match.com men där måste man betala och det vill jag inte än. Jag vill bara prova litet till att börja med. Har goglat på några sajtnamn och har läst att det finns lurendrejeri på några. Man får träffar för att man ska lockas av fejkade intresseanmälningar för att betala för att kontakta eller bli kontaktad, men sedan uteblir svar.
    Vill mest träffa litet nytt folk och flirta/sexa litet.

Sedan har jag läst om Citypolarna.se och Aktivitetssidan.se. Är det något att vara med på om man vill träffa människor för eventuell dejt?

Tacksam för svar.

• Anonym (vilka?)
    Anonym (tomt) skrev 2014-01-08 22:42:16 följande:
    Som tjej kan du välja vilken som helst. Som man behöver du se riktigt bra ut och ha ett väldigt starkt psyke.
    Okej, jag är kvinna, men hjälp, mitt barn är en pojke!
    J-ar, får lägga dejtandet på is, måste ägna all tid åt att lära honom laga ännu fler rätter, komma ihåg att öppna dörren, skjuta ut stolen och erbjuda plats år damer i kollektivtrafik, läsa mycket mer, plugga mer, idrotta mer, alltid betala notan, städa bättre och oftare än jag själv etc etc. Vilken huvudvärk, det är inte lätt att vara man alltså. Nu förstår jag varför de är så mycket ute efter maktpositioner och mycket högre löner, i det privata är det djungellagen som råder. Stackarna!
  • Anonym (vilka?)

Seriöst, spelar det verkligen ingen roll vilken man väljer? Jag funderar på match.com, Happy Pancake, e-darling och Mötesplatsen. Kan någon berätta om sina erfarenheter av dessa?

• Anonym (vilka?)
    Anonym (tomt) skrev 2014-01-08 23:03:13 följande:
    Från en mans perspektiv, ja. Vill du veta det?
    Ja. Det kan vara intressant också.
  • Anonym (vilka?)

Nu har jag gjort det. Registrerat mig på en sajt. Har noga angett att jag är intresserad ett visst åldersspann och ett speciellt geografiskt område.
    Ingenting av det jag har läst verkar stämma.
    1) Det väller inte in en massa meddelanden till mig som är tjej. Egentligen, det ser tomt ut när jag loggar in, men sedan är det enstaka besök. Kan det vara så att folk bara tar kontakt med inloggad?
    2) Alla som tar kontakt är äldre än jag. Var är alla 20+ som längtar efter mogna, erfarna kvinnor som varken är intresserade av barn eller samboende?
    3) Ingen från det geografiska området, som är ingen håla direkt. Jag har fått meddelande från Norrland och Skåne, men bor själv i mitten. Det är klart att jag inte är intresserad, när jag angett område.
    4) Nästan alla jag har tittat på anger i sin profil att de är intresserad av äktenskap/långvarigt. Så kan det väl inte vara. Man är väl mest intresserad av dejting, flirt som kanske gärna får utvecklas till något seriösare, men inte av det seriösa från början.

Fråga. Ska man svara på alla mejl eller bara strunta i det. Den uppfostrade människan i mig att jag bör besvara alla med ett vänligt "Nej, tack (bor fel eller annat som jag inte stämmer med det jag önskar)" eller finns risk att man får oförskämdheter tillbaka? Jag vill inte läsa taskiga mejl.

• Anonym (vilka?)
    xSpinell skrev 2014-01-25 12:49:08 följande:
    Jag som är en singelman (som visserligen inte söker något seriöst)
    tycker bara att det är skönt om ni låter bli att svara om det ändå inte finns nåt intresse.
    För jag fattar själv att ni inte är intresserade av nåt mer då .Cool

Sen finns det ju väldigt många här tycker jag , som skriver att "ni kan väll åtminstone svara"
    men vad spelar det för roll om ni svarar , för det föder väll bara en massa falska förhoppningar .
    Ja, när jag läst några trådar, så har den andra åsikten regerat, och det är därför jag undrade hur man bäst gör.
  • Anonym (vilka?)
    xSpinell skrev 2014-01-25 13:57:50 följande:
    Svara bara när du har/känner ett intresse .
    Det uppskattar jag när ni gör.Flört
    Men då sitter jag här i valet o kvalet och undrar lite om det är någon ide` att skriva igenObestämd
    Det blir jag ju visserligen tvungen till , men då kanske det inte kommer nåt mer svar (men då vet jag)
    Personligen tycker jag då , att hon hade kunnat låtit bli från början .

Tack för ditt svar. Det var bra skrivet. Nu förstår jag mycket bättre hur man kan uppfatta ens svar. Det där med kvalet/valet.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!