• mirakel

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Tänkte att vi kunde samlas här!
    Vi som ev. funderar på och
    Vi som  har bestämt oss för och
    Vi som håller på med äggdonation i Finland i år, 2011.
    För att utbyta tankar, funderingar, förhoppningar, rädslor, glädje o sorg!

Vi har bestämt oss för äggdonation. I Finland. Satt hjulet i rörelse genom att boka in ett första möte!
    Hittat oss en gynekolog som är villig att hjälpa oss här i Sverige och försöker nu hitta en psykolog
    som ska genomföra ett samtal? med oss innan för o se om vi blir godkända ;) o förstår vad vi gör.
    Känns som om det är mycket som ska klaffa.... men såklart hoppas vi att allt ska leda fram till en liten bebis!

Var är Du/Ni i processen?

Kram till er därute! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-02 19:07
    Naturligtvis gäller denna tråd även för 2012! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-07 15:01
    Och även för 2013!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 14:44
    Och för 2014!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 18:50
    I tråden: Nuläge ÄD Finland
    kan man from nu fylla i lite info. om vart man för tillfället befinner sig i ÄD-djungeln (allt från intresse av ÄD till gravid och fått barn samt den i många fall låååånga vägen däremellan.)

• Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
  • Kvinna72

Hej igen,

förresten är det någon här som har tips på psykolog i Stockholm inför ÄD?

• Lillan15
    Kvinna72 skrev 2015-09-15 14:15:21 följande:
    Hej Lillan15,

jag skickade ett meddelande till dig i inboxen för ett tag sedan : ) Grattis till Er son! Vi var i Åbo hos Dr. AnnaMaria förra veckan och funderar just nu mest på "för och nackdelar" med just Fertinova Åbo osv. Mycket tankar och funderingar är det såklart. Vad har ni för erfarenheter, dela gärna med dig : ) Hur såg ditt behandlings upplägg ut? Du få även skicka ett meddelande i inboxen om det passar bättre. Jag tar mer än gärna emot tips i dagsläget....det går runt i huvudet. Känner att det är dags att ta ett beslut snart! : )

Kram  
    Har inboxat dig nu!

• Lillan15
    Kvinna72 skrev 2015-09-15 14:16:05 följande:

Hej igen,

förresten är det någon här som har tips på psykolog i Stockholm inför ÄD?

Vi tog psykologen på Fertinova! Hon var bra.
  • Kvinna72

Hej,
    är det någon här som planerar att göra en ÄD eller kanske är i gång nu i höst med ÄD i Finland? Nyfiken på att höra hur det går osv.

• blomman02
    Kvinna72 skrev 2015-10-05 14:16:12 följande:

Hej,
    är det någon här som planerar att göra en ÄD eller kanske är i gång nu i höst med ÄD i Finland? Nyfiken på att höra hur det går osv.

Vi ska, om allt går som det ska, åka nästa vecka och göra ÄD :) Hur ser era planer ut?
  • Kvinna72
    blomman02 skrev 2015-10-29 06:15:22 följande:
    Vi ska, om allt går som det ska, åka nästa vecka och göra ÄD :) Hur ser era planer ut?
    Hej, det ser ut som att det blir för oss också här inom kort. De ringde i måndags från kliniken och sa att de hade en donator. Vi skulle fundera och nu inväntar jag att de ska ringa idag. spännande alltså!
  • Lillan15
    Kvinna72 skrev 2015-10-29 08:38:03 följande:
    Hej, det ser ut som att det blir för oss också här inom kort. De ringde i måndags från kliniken och sa att de hade en donator. Vi skulle fundera och nu inväntar jag att de ska ringa idag. spännande alltså!
    Åh, vad roligt och spännande för Er! Vet hur det kändes...
    Hoppas kliniken ringde dig idag nudå
    Jag väntar med spänning vad som sades!

Fantastiskt sätt att få barn på måste jag säga. Vi får ju bära barnet hela vägen och sedan föda det... blev snitt för mig då. Men det gick bra
  • Vargmor

Hej,
    Vi har gjort samtliga försök vi får via landstinget samt gjorde vårt tredje försök med två insatta hos Fertinova Helsingfors innan sommaren. Jag plussade i början av semestern och idag fick vi se två små krabater med bultande hjärtan i vecka 8 ð???

• Vargmor

En fråga till er som har fått barn via ÄD. Vår koordinator skrev igår att vi kunde sluta med mediciner i vecka 10. Men jag vill inte sluta rakt av utan nedtrappning. Vad har ni fått för planering vid era ÄD och hur har ni gjort?

• Proxima

Hej! Ser att tråden inte är aktiv längre men vill bara höra av mig med en uppdatering. Efter att vi fick MA i jan 2015 har vi gjort ytterligare två återföringar som båda givit minus... Nu har vi bytt klinik (våra embryon i frysen tog slut) till Ava Riga. Tagit Procren idag och ska, om allt går som det ska, göra min första färskåterföring i slutet av november! Vore kul med en uppdatering om hur det gått för er NinaCamilla, Myra, Anemone, mfl! Det är kämpigt i ÄD-djungeln ???? Vi är inne på femte året nu... Varma kramar

• Sthlmsthlm
    Proxima skrev 2016-10-19 15:54:38 följande:

Hej! Ser att tråden inte är aktiv längre men vill bara höra av mig med en uppdatering. Efter att vi fick MA i jan 2015 har vi gjort ytterligare två återföringar som båda givit minus... Nu har vi bytt klinik (våra embryon i frysen tog slut) till Ava Riga. Tagit Procren idag och ska, om allt går som det ska, göra min första färskåterföring i slutet av november! Vore kul med en uppdatering om hur det gått för er NinaCamilla, Myra, Anemone, mfl! Det är kämpigt i ÄD-djungeln ???? Vi är inne på femte året nu... Varma kramar

Hej!

Jag för också ÄD på ava Riga och tog också min Procren idag! Ska förhoppningsvis få frysöverföring i 22-23 nov. Äggplock var i måndags, men vi gör PGS så därför förskjutning. Mer aktivitet i andra äggdonationstråden!
  • Proxima

Spännande Sthlmsthlm, då är vi i samma fas :) Får leta upp den andra tråden, tack!

• NinaCamilla

Hej Proxima, mycket har hänt sedan finska trådet! Vi har varit på Aten och gjort några försök där utan att lyckas. Eller vi plussade en gång men fick utomkveds. Vi har gjort immuntester hos Dr D och ÄD i Serum. Totalt 11 ÄD försök under 6 år med en ynka plus. Vi är tillbaka i Åbo nu. Vi har 3 st frysta embryos i Åbo sedan 3 år tillbaka och det vore synd att kasta dessa. Började mediciner idag. Jag hoppas inte så mycket eftersom de inte är den bästa kvaliten. Så att om inte den 12 ÄD försök gå i skott, vet jag inte vad ska vi göra...det finns inga andra grejer som vi kan göra. Varken immuntester hade stora avvikelser och flera laproskopier/hysteroskopier är gjort och olika mediciner. Bra att du är på gång igen! Hoppas på att klinikbyte blir riktig bra för er!

• Proxima

Både härligt och sorgligt att höra ifrån dig NinaCamilla! Sorgligt att ni inte lyckats än men härligt att ni inte ger upp! Vi är tydligen envisa både du och jag ;) 5 respektive 6 år i detta kaos... Men vad gör man inte för att lyckas! När det går vägen så kommer det att vara värt det <3

• Sthlmsthlm
    NinaCamilla skrev 2016-10-20 11:33:19 följande:

Hej Proxima, mycket har hänt sedan finska trådet! Vi har varit på Aten och gjort några försök där utan att lyckas. Eller vi plussade en gång men fick utomkveds. Vi har gjort immuntester hos Dr D och ÄD i Serum. Totalt 11 ÄD försök under 6 år med en ynka plus. Vi är tillbaka i Åbo nu. Vi har 3 st frysta embryos i Åbo sedan 3 år tillbaka och det vore synd att kasta dessa. Började mediciner idag. Jag hoppas inte så mycket eftersom de inte är den bästa kvaliten. Så att om inte den 12 ÄD försök gå i skott, vet jag inte vad ska vi göra...det finns inga andra grejer som vi kan göra. Varken immuntester hade stora avvikelser och flera laproskopier/hysteroskopier är gjort och olika mediciner. Bra att du är på gång igen! Hoppas på att klinikbyte blir riktig bra för er!

Hoppas att ert nästa försök funkar! Jag vill bara tipsa om nytt test, ERA-test. Man tar reda på när slemhinnan är som mest mottaglig för embryot. Kostar 10 000 kr. Du kan göra på ivf kliniken i Hammarby sjöstad.
  • NinaCamilla

Sthlmsthlm: Kan man göra det även om behandling utomlands och ålder 45 år? Jag har sett kliniken men tänkte om jag är för gammal.

• Sthlmsthlm
    NinaCamilla skrev 2016-10-21 09:53:42 följande:

Sthlmsthlm: Kan man göra det även om behandling utomlands och ålder 45 år? Jag har sett kliniken men tänkte om jag är för gammal.

Hm, så kan det nog vara. Svenska kliniker är ofta lite regelryttare. Jag vet att det erbjuds på ex Ava Riga så det går nog att hitta utomlands också.
Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011