• mirakel

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Tänkte att vi kunde samlas här!
    Vi som ev. funderar på och
    Vi som  har bestämt oss för och
    Vi som håller på med äggdonation i Finland i år, 2011.
    För att utbyta tankar, funderingar, förhoppningar, rädslor, glädje o sorg!

Vi har bestämt oss för äggdonation. I Finland. Satt hjulet i rörelse genom att boka in ett första möte!
    Hittat oss en gynekolog som är villig att hjälpa oss här i Sverige och försöker nu hitta en psykolog
    som ska genomföra ett samtal? med oss innan för o se om vi blir godkända ;) o förstår vad vi gör.
    Känns som om det är mycket som ska klaffa.... men såklart hoppas vi att allt ska leda fram till en liten bebis!

Var är Du/Ni i processen?

Kram till er därute! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-02 19:07
    Naturligtvis gäller denna tråd även för 2012! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-07 15:01
    Och även för 2013!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 14:44
    Och för 2014!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 18:50
    I tråden: Nuläge ÄD Finland
    kan man from nu fylla i lite info. om vart man för tillfället befinner sig i ÄD-djungeln (allt från intresse av ÄD till gravid och fått barn samt den i många fall låååånga vägen däremellan.)

• Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
  • NinaCamilla

Myra: jag har nästan inga symptom så att jag inte är så hoppfull. Jag brukar ha mycket biverkningar av alla mediciner men nu känns det väldigt normalt. Enda som har förändrats är att kaffe smakar inte lika gott men det kan vara Hcg-sprutan oxå som jag tog i fredags. Ruvardag 6. När testar du myra?

• Myra
    NinaCamilla skrev 2015-03-08 08:59:07 följande:

Myra: jag har nästan inga symptom så att jag inte är så hoppfull. Jag brukar ha mycket biverkningar av alla mediciner men nu känns det väldigt normalt. Enda som har förändrats är att kaffe smakar inte lika gott men det kan vara Hcg-sprutan oxå som jag tog i fredags. Ruvardag 6. När testar du myra?

Ge inte upp. Dom gångerna jag har plussat så har jag knappt inte känt något alls. Plussen har alltid blivit lite överraskning fast man kämpat så många år och man trodde man hade koll på kroppen. Fast dom gångern jag plussat så var det inte så mycket mediciner heller. Första gången med pergotime och andra spontant gravid. Tyvärr slutade båda i missfall.

Jag är inte heller så hoppfull för våran del. men ska försöka inte tänka så mycket förrän vi tar ett test. Jag har testdag på onsdag men ska nog vänta till Fredag. Orkar inte ta på onsdag morgon och sen gå till jobbet om man får minus.
    Är på ruvardag 11.
    När är din testdag? 
  • NinaCamilla

Jag är ruvardag 6 och testdagen på lördag men avvaktar efter helgen. Jag fick blastos så att man kan testa redan på dag 12. Vi kommer ha gäster hemma under helgen och måste vänta med att testa. Att psykbrott pga. minus inte lämplig. Kanske gör blodprov eller kisstest - vet inte än.

• Myra
    NinaCamilla skrev 2015-03-08 14:57:47 följande:

Jag är ruvardag 6 och testdagen på lördag men avvaktar efter helgen. Jag fick blastos så att man kan testa redan på dag 12. Vi kommer ha gäster hemma under helgen och måste vänta med att testa. Att psykbrott pga. minus inte lämplig. Kanske gör blodprov eller kisstest - vet inte än.

Förstår dig, skulle också vänta att testa. Fick också blasto men har inga problem att vänta att testa. Livrädd för resultatet. 
    Skönt att vi har varandra i tråden att stötta varandra. 
  • NinaCamilla

Myra: Har du några symptom eller sånt? Även om jag försöker att inte analysera, blir det så naturligt. Igen avtar alla mina symptom innan testdagen så att jag är inte hoppfull alls.

• Myra
    NinaCamilla skrev 2015-03-10 09:07:24 följande:

Myra: Har du några symptom eller sånt? Även om jag försöker att inte analysera, blir det så naturligt. Igen avtar alla mina symptom innan testdagen så att jag är inte hoppfull alls.

Kanske lite ömma bröst men det kan man få av crinonen. Lite mens kramp i bland men mindre nu än tidigare. Skit trött är jag. Men allt kan bli av medicinen så inga förhoppningar här heller. Men samtidigt är det vanligt att man inte känner något runt test fast man är gravid.

Så jobbigt allt det här.
  • NinaCamilla

Jag håller med dig myra. Jätte jobbigt det här. Jag har också ömma bröst av progesteron och ökat matlust men allting kan vara bara mediciner. Hoppas att du kan visa vägen till plusset under helgen.

• Myra
    NinaCamilla skrev 2015-03-10 10:20:16 följande:

Jag håller med dig myra. Jätte jobbigt det här. Jag har också ömma bröst av progesteron och ökat matlust men allting kan vara bara mediciner. Hoppas att du kan visa vägen till plusset under helgen.

Hoppas det men blir nog inte jag som visar vägen den här gången tyvärr.

Hatar känslan att man vet innan att det skiter sig.
  • Myra

NilaCamilla: är du säker att du ska vänta till måndag för blodprov och inte ta ett grav test i helgen?
    Jag tar nog test Lördag morgon när både mannen och jag är hemma. 
    Usch vad jag fasar för det. Bläää 
    Det ska ju vara kul att ta ett gravtest och stora förväntningar men nu är man nästan 100% på att det är negativt.

• NinaCamilla

Vi har nattgäster under helgen och måste hålla mig tills gästerna har åkt. Jag blir så deppig när jag testar negativt så att kanske testar på söndagskväll när allt är lugnt här. I så fall en vanlig kisstest. Just nu känns det som mensen är på gång men allt kan vara mediciner. Inget hopp här heller och försöker att inte tänkta på testet. Ruvardag 12 är lördagen. Tanke att det här är vår 8 ÄD försök blir man så knäckt när/om det blir minus. Om inte ens ÄD funkar, vad ska man göra då!? Jag har en rada mediciner för att dämpa endometrios och inflammationer - vandrande medicinskåpet. Ni testar på lördagen?

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011