• mirakel

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Tänkte att vi kunde samlas här!
    Vi som ev. funderar på och
    Vi som  har bestämt oss för och
    Vi som håller på med äggdonation i Finland i år, 2011.
    För att utbyta tankar, funderingar, förhoppningar, rädslor, glädje o sorg!

Vi har bestämt oss för äggdonation. I Finland. Satt hjulet i rörelse genom att boka in ett första möte!
    Hittat oss en gynekolog som är villig att hjälpa oss här i Sverige och försöker nu hitta en psykolog
    som ska genomföra ett samtal? med oss innan för o se om vi blir godkända ;) o förstår vad vi gör.
    Känns som om det är mycket som ska klaffa.... men såklart hoppas vi att allt ska leda fram till en liten bebis!

Var är Du/Ni i processen?

Kram till er därute! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-02 19:07
    Naturligtvis gäller denna tråd även för 2012! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-07 15:01
    Och även för 2013!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 14:44
    Och för 2014!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 18:50
    I tråden: Nuläge ÄD Finland
    kan man from nu fylla i lite info. om vart man för tillfället befinner sig i ÄD-djungeln (allt från intresse av ÄD till gravid och fått barn samt den i många fall låååånga vägen däremellan.)

• Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
  • Fru xx

Även jag tittar in här ibland fortfarande ????

Håller tummarna stenhårt att det blir bebis nu för er NinaCamilla! ????????

Vi funderar lite på att eventuellt prova ÄD i Finland igen för att få ett syskon till vår son, han är 15 månader nu. Vi har ju lång ofrivillig barnlöshet och många behandlingar med oss i bagaget. Efter 6 års försökande skedde ett mirakel och jag blev spontant gravid och vi fick en härlig pojke! Men det kommer ju inte att hända igen så ska vi ha chans på ett syskon får vi nog göra ÄD känns det som. Har tidigare varit på kliniken i Tammerfors men funderar på att byta till Åbo istället då det är lättare med resorna dit.

Vad har ni för erfarenheter av Åbo-kliniken, är det bra där? Lång kötid för ny donator?

• Fru xx

Konstig, smileys och tummar upp blev bara en massa frågetecken! Ursäkta!

• blomman02
    Fru xx skrev 2015-02-28 16:29:04 följande:

Vi funderar lite på att eventuellt prova ÄD i Finland igen för att få ett syskon till vår son, han är 15 månader nu. Vi har ju lång ofrivillig barnlöshet och många behandlingar med oss i bagaget. Efter 6 års försökande skedde ett mirakel och jag blev spontant gravid och vi fick en härlig pojke! Men det kommer ju inte att hända igen så ska vi ha chans på ett syskon får vi nog göra ÄD känns det som. Har tidigare varit på kliniken i Tammerfors men funderar på att byta till Åbo istället då det är lättare med resorna dit.

Vad har ni för erfarenheter av Åbo-kliniken, är det bra där? Lång kötid för ny donator?

Grattis till sonen! Vi har varit i Åbo dock inte gjort behandling än då hemlandstinget va lila snabba. Vi blev ställda i kö i början av nov, gick på nybesök i slutet av nov och fick en donator i mitten på jan. Jättetrevligt bemötande och vi va jättenöjda när vi haft med dem att göra. Lycka till
  • Lillan15
    Fru xx skrev 2015-02-28 16:29:04 följande:

Vi har gått i ÅBO för ÄD. Bra där! Trevlig personal. Vi fick en pojke i nov. - 14. Jätte go kille Solig
  • NinaCamilla

Då ruvar jag 2 blastos med toppenkvalite. Tackar för alla lyckönskningar. Det behövs - lite sol och lycka mot vårt håll!

• Myra
    NinaCamilla skrev 2015-03-02 22:27:57 följande:

Då ruvar jag 2 blastos med toppenkvalite. Tackar för alla lyckönskningar. Det behövs - lite sol och lycka mot vårt håll!

Grattis till 2 blastos. Nu håller vi tummar och tår 
  • JZ79

Härligt!! Håller tummarna Kram!!
  • Anemon

Härligt! Här hålla tummar och tår för er skull!
  • Myra

vilken dag har du som testdag?
Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011