• mirakel

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Tänkte att vi kunde samlas här!
    Vi som ev. funderar på och
    Vi som  har bestämt oss för och
    Vi som håller på med äggdonation i Finland i år, 2011.
    För att utbyta tankar, funderingar, förhoppningar, rädslor, glädje o sorg!

Vi har bestämt oss för äggdonation. I Finland. Satt hjulet i rörelse genom att boka in ett första möte!
    Hittat oss en gynekolog som är villig att hjälpa oss här i Sverige och försöker nu hitta en psykolog
    som ska genomföra ett samtal? med oss innan för o se om vi blir godkända ;) o förstår vad vi gör.
    Känns som om det är mycket som ska klaffa.... men såklart hoppas vi att allt ska leda fram till en liten bebis!

Var är Du/Ni i processen?

Kram till er därute! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-02 19:07
    Naturligtvis gäller denna tråd även för 2012! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-07 15:01
    Och även för 2013!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 14:44
    Och för 2014!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 18:50
    I tråden: Nuläge ÄD Finland
    kan man from nu fylla i lite info. om vart man för tillfället befinner sig i ÄD-djungeln (allt från intresse av ÄD till gravid och fått barn samt den i många fall låååånga vägen däremellan.)

• Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
  • Allfrida

Hoppas att allt gick bra idag Proxima, jag har tänkt på dig! Skönt att du blev sjukskriven så du får en chans att återhämta dig, så gott det nu går. Låt sorgen få ta sin tid och ta hand om varandra. Stor kram

• Proxima

Det gick bra i dag. Så bra som det kan gå i en sån situation iaf... Jättebra läkare, bra bemötande, fick komma in på utsatt tid och kom därifrån rätt snabbt. Nu ligger jag i soffan under en filt och tänker att nu ska själen få sin tid att läka. Det sista jag gjorde innan jag sövdes var att klappa på magen och ta farväl... :( Tänker vara hemma den här veckan iaf och sen får vi se. Ligga i soffan och äta praliner kanske! Känns som jag/vi behöver få rå om oss själva nu.

Tack för ert stöd i denna oerhört jobbiga och krisartade situation för mig! Kram

• Sira

Proxima - jag grät när jag läste det sista du skrev. Jag har inte varit med om något sådant så jag ska inte säga att jag förstår hur det känns men jag förstår att jag inte kan föreställa mig hur ont det gör. Skulle önska att ingen någonsin behövde gå igenom det.

• Längtar12345

Proxima kram till dig. Det rann tårar på min kind också när jag läste ditt inlägg. Så ledsen för din skull.

• Proxima

Ja, sorgligt är det den här situationen. Fast jag gör precis som jag tänkte nu. Ligger i soffan under en filt, en brasa brinner i kaminen. Ute snöar det och jag läser en bra bok :) Har Ben & Jerrys i frysen (tröstmat!) och fina, vita tulpaner på köksbordet. Jag tänker försöka må så bra som möjligt och vill göra ett nytt försök så fort som möjligt. Min sambo är inte riktigt där än, vill inte ens prata framåt, men jag väntar in honom. Jag ser det som att jag laddar om nu, känslomässigt. Är väldigt känslig (gråter för minsta lilla) men även förhoppningsfull. Vi blev ju gravida på första återföringen! Det är ju jättepositivt!!! Tänkte ta en kontakt med Fertinova nästa vecka och informera om vad som hänt iaf. Någon annan som är på gång snart igen?

• Allfrida
    Proxima skrev 2015-01-22 10:20:08 följande:

Ja, sorgligt är det den här situationen. Fast jag gör precis som jag tänkte nu. Ligger i soffan under en filt, en brasa brinner i kaminen. Ute snöar det och jag läser en bra bok :) Har Ben & Jerrys i frysen (tröstmat!) och fina, vita tulpaner på köksbordet. Jag tänker försöka må så bra som möjligt och vill göra ett nytt försök så fort som möjligt. Min sambo är inte riktigt där än, vill inte ens prata framåt, men jag väntar in honom. Jag ser det som att jag laddar om nu, känslomässigt. Är väldigt känslig (gråter för minsta lilla) men även förhoppningsfull. Vi blev ju gravida på första återföringen! Det är ju jättepositivt!!! Tänkte ta en kontakt med Fertinova nästa vecka och informera om vad som hänt iaf. Någon annan som är på gång snart igen?

Det låter bra att du ändå har tillförsikt och ser positivt på framtiden trots den sorgliga situationen. Bra att du tar hand om dig, klart att du ska må så bra som möjligt och gråt så mycket du behöver!

Jag har börjat knapra progynon igen och har bokat en preliminär återföring den 6 februari. Det blir vår sista frysåterföring och jag tänker mig att det blir tredje (eller fjärde om man ska räkna med försöket i Huddinge) gången gillt!
  • NinaCamilla

Proxima: Beklagar sorgen och att ni måste uppleva detta. Kram! Jag var med om utomkveds ett år sen och jag trodde att värsta var över när jag kom hem från sjukhuset. Tyvärr tankarna kom sen men för mig hjälpte det till att gå på kurator och prata om barnlösheten och uppgivenhet av svenska sjukvården etc. Hoppas att du / ni inte behöver det utan kan se blicken framåt men annars sök hjälp. För mig var det en räddning för att gå vidare och idag ruvar jag 2 st blastos från Aten om 12 dagar vet jag om 7. ggn gillt.

• Myra
    Proxima skrev 2015-01-22 10:20:08 följande:

Du går helt rätt som vilar och tar det lugnt. Man måste få sörja innan man går vidare. 
    styrkekram
  • Myra

Har fått brev från förvaltningsrätten idag angående vår överklagan till försäkringskassan att vi blivit nekad ersättning för vård i Finland. Även om det var väntat så känns det surt. När man stått i kö sen innan man var 38 och inte fått vården man har rätt till och sen får avslag på sin ansökan och överklagade. Man kan även överklaga den så lika bra att köra på.

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011