Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
Hej!
Jag har läst lite i eran tråd för att lära mig mera om äggdonation. Jag har hängt i någon annan tråd om äggdonation i Finland/ersättning. VI ska till Helsingfors i Mars på vårar första möte inför ÄD.
Vi gjorde våran 2:a IVF i höstas som också misslyckades och fick det tunga beskedet efter det att mina ägg har dålig kvalitet att ÄD är det enda alternativet för oss. Hela världen rasade samman och allt vara bara skit.
Det ni tar upp just nu med alla tankar och känslor om framtiden och ev livet utan barn är viktigt att prata om . Det är tuffa tankar och känslor det handlar om, en av dom största livskriserna i livet. Jag tyckte det var mycket jobbigare och svårare att handskas med dom tankarna och känslorna än när min mamma gick bort. Döden är definitiv det är är vad har jag fjort fel, kunde jag gjort bättre, varför gick jag inte ner i vikt tidigare och andra klandra sig själv tankar och känslor. Sen att det alltid finns lite hopp hela tiden och sen sorgen att det inte blir något. Det är som ett sår som aldrig läker och det hela tiden petas på så det alltid är infekterat. Det är ett konstant krig som aldrig tar slut.
Det är skönt att ni vågar och orkar ta upp dom här känslorna och tankar ni har, ni är inte ensam och det är mitt i allt skönt att veta att flera tänker och känner samma mitt i kampen man fortsätter kämpa.
Nu har jag fått nytt hopp igen med ÄD. Men kraschar jag igen så har jag tänkt att jag måste få hjälp att handskas med det här. Jag vill inte inte bli en bitter och sorgsen människa resten av livet utan kunna leva ändå.
Jag hoppas och önskar att det går vägen för er alla,